Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، محمدتقی جاپلقی شهردار شهرکرد اظهار داشت: نیرو‌های شهرداری با جدیت تمام و شبانه روزی به‌صورت ستادی و عملیاتی در حال خدمات‌رسانی هستند و تاثیر آن در سطح شهر مشخص است.

او افزود: ظرفیت استان چهارمحال و بختیاری مورد غفلت واقع شده و امیدواریم دولت سیزدهم توجه بیشتری به استان و مرکز آن داشته باشد و همه مسئولان برای رسیدن دولت به اهدافش تلاش کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید

انجمن شورایار‌ها در شهرکرد تشکیل شد

جاپلقی با اشاره به اینکه نیرو‌های توانمندی در شهرداری مشغول به خدمت هستند، اضافه کرد: تعدادی از نیرو‌های شهرداری در قالب شرکتی و حجمی مشغول به خدمت هستند که توانایی‌های خوبی دارند و می‌طلبد امنیت شغلی آن‌ها تامین و نیرو‌ها نسبت به کار دلگرم‌تر شوند.

او اظهار داشت: کمربندی ۱۵ خرداد که ۲۵ سال است بلاتکلیف مانده است، پروژه‌های روگذر و زیرگذر، ورودی‌های شهر، طرح جامع شهری و طرح جامع ترافیک از‌جمله مواردی است که از زمان معارفه بنده پیگیری شده و رایزنی‌های لازم صورت پذیرفته است.

جاپلقی تصریح کرد: احداث پل طبیعت در تپه درازگوش و کوه منظریه، تبدیل تپه‌نورالشهدا به یک مرکز فرهنگی و ثبت تمام لحظات دفاع مقدس در این مکان و واگذاری منظریه به شهرداری از دیگر مواردی است که در حال پیگیری است.

او گفت: ناحیه غرب، فناوران و صنایع حوضچه‌ای کارگر ازجمله اراضی هستند که مالکیت آن‌ها باید تعیین تکلیف شود چراکه مشکلات متعددی را برای مالکان ایجاد کرده است و آن‌ها را آزار می‌دهد.

جاپلقی بیان کرد: تعیین تکلیف برج دوقلو، پاک‌سازی تمام معابر شهری به‌صورت مستمر و پیگیری بازارچه‌های میوه و تره‌بار در راستای تنظیم بازار از دیگر مواردی است که در حال پیگیری است.

او افزود: در راستای ساماندهی دستفروشان و رفع سدمعبر اخطاریه‌ها، مکاتبات و اطلاع‌رسانی لازم صورت پذیرفته است؛ خرید فلاکس آسفالت، خرید دستگاه بلوک‌زن و انعقاد قرارداد خرید ۱۳ دستگاه اتوبوس نیز ازجمله کار‌های انجام شده در این مدت زمان است.

در ادامه محمدرضا بیاتی رئیس شورای اسلامی شهرکرد اضافه کرد: برنامه‌محوری و محله‌محوری یکی از برنامه‌های شورای ششم است که در این راستا عدالت در توزیع امکانات و خدمات در مناطق مختلف و ایجاد شهر الکترونیک مورد توجه می‌باشد. مبلمان شهری، ورودی‌های شهر، فضای سبز، تقاطع‌های غیرهمسطح، کمربندی‌ها مورد توجه جدی مجموعه مدیریت شهری است.

او عدم‌استفاده از تسهیلات وزارت کشور را یکی از مشکلات مرکز استان دانست و اظهار داشت: تسهیلات کم‌بهره‌ای که برای درآمدزایی شهرداری است در مرکز استان استفاده نشده که انتظار داریم در راستای جذب این تسهیلات کمک شود.

بیاتی با اشاره به مشکلات اراضی ناحیه غرب، تصریح کرد: این راضی در چندین سال گذشته به مالکان واگذار شده است، اما امروز زندگی مردم این ناحیه را تحت تاثیر قرار داده و مشکلاتی ایجاد کرده است.

او گفت: مشکلاتی نیز در منظریه وجود دارد که می‌توان هزینه‌های باقی‌مانده را برآورد و این محله به شهرداری واگذار شود. اعتبارات بازآفرینی برای ناحیه غرب و جنوب شهر باید توسط راه و شهرسازی پیگیری و در این مناطق هزینه شود.

بیاتی با اشاره به مشکلات مالی شهرداری، ادامه داد: باید کمک شود تا مشکلات مالی شهرداری و پرداخت حقوق پرسنل رفع شود.

انتهای پیام/ع

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: شهردار شهرکرد ستادی و عملیاتی امنیت شغلی نیروهای شرکتی و حجمی نیرو ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۳۹۷۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دلالان در پی حذف ماده ۲۷ قانون کار هستند

معاون امور بین‌الملل خانه کارگر جمهوری اسلامی ایران گفت: برخی افراد که دلال و واسطه‌گر هستند، تلاش می‌کنند ماده ۲۷ قانون کار (حق سنوات کارگران) را حذف کرده و امنیت شغلی کارگران را به خطر بیندازند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از قزوین، محمد حمزه‌ای عصر امروز -سه‌شنبه یازدهم اردیبهشت- در مراسم روز جهانی کارگر اظهار کرد: نظام سرمایه‌داری رحم و مروت ندارد و در همین کشورهای غربی مانند شهر لوس‌آنجلس بیش از ۶ هزار بی‌خانمان داریم و کسی آن را مطرح نمی‌کند.

وی اضافه کرد: انقلاب ما ارزشی است و اگر از کارگران و اقشار کم درآمد فاصله بگیریم دچار مشکل می شویم. به نظر می رسد کسانی که به افزایش دستمزد کارگران اشکال می‌گیرند، نگاه تخصصی ندارند و اینکه حداقل دستمزد باید با حفظ کرامت انسانی بتواند یک خانواده چهار نفره را اداره کند، کمترین خواسته است.

معاون خانه کارگر جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه کشورهای توسعه‌یافته که به موضوع کارگری توجه کردند، امروز هم اقتصاد و هم اشتغال پایداری دارند، گفت: ما هم باید در این مسئله جدی باشیم و با توجه به تأکیدات مقام معظم رهبری که فرمودند کارگران باید امنیت شغلی و معیشت مناسب داشته باشند، این وضعیت را بهبود بخشیم.

حمزه‌ای ادامه داد: برخی افرادی که دلال و واسطه‌گر هستند، تلاش می‌کنند ماده ۲۷ قانون کار (حق سنوات کارگران) را حذف کنند و امنیت شغلی کارگران را به خطر بیندازند که باید اذعان کرد بی‌توجهی به دستمزدها امنیت شغلی کارگران را زیر سؤال می‌برد.

وی گفت: حذف ارز ترجیهی با تصویب مجلس منجر به فقر بیشتر کارگران شده است و امروز شاهد گرانی بی‌رویه اجناس و اقلام اساسی هستیم که این وضعیت را ما پیش‌بینی کرده بودیم و به مجلس هم گفتیم، اما نمایندگان بدون نگاه کارشناسی موضوع را تصویب کردند و سن بازنشستگان را بالا بردند و به کارگران آسیب زدند.

معاون دبیرکل خانه کارگر تصریح کرد: در همه دنیا یک مجلس سه‌جانبه کارگری، کارفرمایی و دولتی برای حل مسائل کارگری مذاکره می‌کند، اما در ایران فقط بخش دولتی تصمیم‌گیرنده و تعیین‌کننده است.

حمزه‌ای با یادآوری اینکه کارگران عاشق ولایت و کشورند اما مشکلات جدی دارند، تصریح کرد: با این حال درخواست می‌کنیم همین قانون کار حفظ شده و ماده ۲۷ آن اجرای شود و اگر زمزمه حذف این ماده صحت داشته باشد، باید منتظر تازیانه‌ای دیگر بر پیکر کارگران مظلوم باشیم.

کد خبر 749501

دیگر خبرها

  • پیگیری لغو مصوبه «افزایش سن بازنشستگی» در مجلس آینده
  • دلالان در پی حذف ماده ۲۷ قانون کار هستند
  • درددل‌هایی از جنس کارگری؛ دستانی که پاکیزگی را به شهر هدیه می‌دهند
  • درددل‌هایی از جنس کارگری؛ دستانی که پاکیزگی را به شهر هدیه می‌کنند
  • بهترین راه برای حمایت از کارگران اصلاح «قانون کار» است
  • امنیت شغلی و تامین مسکن کارگران دغدغه دولت است
  • توضیحات وزیر کار درباره حق مسکن کارگران
  • پیگیری مصوبات دور دوم سفر رئیس جمهور اولویت دارد
  • وزیر دفاع: راهبرد نیروهای مسلح تامین امنیت خلیج فارس است
  • شرکت‌های تعاونی استان سمنان به حوزه کشت کم آب‌بر ورود می‌کنند