Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبکه خبر»
2024-04-26@22:24:22 GMT

ایران پیشنهاد سوم هم ارائه خواهد کرد

تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۸۳۹۸۱۱

علی باقری کنی مذاکره کننده ارشد جمهوری اسلامی ایران در مذاکرات لغو تحریم ها در وین گفت پیش نویس پیشنهاد‌هایی که طرف ایرانی با هدف لغو تحریم‌های ظالمانه آمریکا به گروه ۱+۴ داده، به گونه‌ای است که طرف مقابل نمی‌تواند این پیشنهاد‌ها را رد کند. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،  به نقل از ایرنا باقری کنی در مصاحبه اختصاصی شبکه الجزیره که بخش‌هایی از آن در تارنمای این شبکه منتشر شد، گفت ایران در صورت پذیرش دو پیشنهاد قبلی که روز قبل به طرف مذاکره کننده ارائه شده است، پیشنهاد سوم را نیز ارائه خواهد داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



علی هاشم خبرنگار الجزیره درخصوص پیشنهاد سوم ایران این طور گمانه زنی کرد که پیشنهاد سوم عمدتا درباره روند راستی آزمایی و ضمانت‌هایی خواهد بود که ایران به منظور احیای توافق هسته‌ای از قدرت‌های جهان مطالبه کرده است.
باقری کنی در بخشی این مصاحبه تاکید کرد: پیشنهاد‌هایی که ایران به طرف‌ها مقابل در مذاکرات ارائه داده، به گونه‌ای است که نمی‌توان رد کرد. این پیشنهاد‌ها بر اساس مفاد توافق سال ۲۰۱۵ است و همه تحریم‌های آمریکا در حوزه هسته‌ای باید فورا لغو شوند.

وی گفت که دو پیشنهاد ارائه شده ایران در مذاکرات وین، درباره «لغو تحریم ها» و «اقدامات هسته ای» ایران بوده که هر دو موضوعات اصلی در برجام هستند.

این دیپلمات ارشد جمهوری اسلامی ایران به الجزیره گفت که ادعا‌هایی مبنی بر آماده شدن ایران برای غنی سازی اورانیم تا میزان ۹۰ درصدی از سوی رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی رد شده و ایران از تعهدات خود در چارچوب آژانس خارج نخواهد شد.

باقری کنی گفت که برخی اخلاگران خارجی وجود دارند که خواهان ایجاد مانع بر سر راه مذاکرات هستند و تقلا می‌کنند تا مذاکرات را به شکست بکشانند.

مذاکره کننده ارشد جمهوری اسلامی ایران درباره تهدید‌های رژیم صهیونیستی مبنی بر حمله به ایران گفت که اسرائیل خواب آن را هم نخواهد دید.

دور جدید مذاکرات وین برای لغو تحریم‌های ظالمان علیه ملت ایران که از دوشنبه هفته پیش آغاز شده بود، روز گذشته موقتا متوقف و قرار شد در هفته آینده از سرگرفته شود، اما تاریخ قطعی آن هنوز رسما اعلام نشده است. سه کشور اروپایی در بیانیه خود گفته‌اند، ما از هماهنگ کننده برجام درخواست کرده ایم که به زودی تشکیل جلسه دهد. آن‌ها می‌گویند که برای ارزیابی اوضاع و دریافت دستورالعمل‌های جدید پیش از تشکیل جلسه هفته آینده باید به پایتخت‌ها بازگردند تا ببینند آیا می‌توان شکاف‌های ایجاد شده را پر کرد. برچسب ها: باقری کنی ، مصاحبه ، شبکه الجزیره ، علی باقری ، مذاکره کننده ، لغو تحریم ها ، وین ، برجام

منبع: شبکه خبر

کلیدواژه: باقری کنی مصاحبه شبکه الجزیره علی باقری مذاکره کننده لغو تحریم ها وین برجام مذاکره کننده لغو تحریم ها پیشنهاد سوم پیشنهاد ها باقری کنی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۳۹۸۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اکسیوس : آمریکا درحال بررسی برنامه‌های خود برای تحریم ارتش اسرائیل است

منابع آمریکایی مطلع روز جمعه به پایگاه خبری اکسیوس اعلام کردند که وزارت خارجه این کشور تحریم گردان «Netzah Yehuda» ارتش رژیم صهیونیستی که مرتکب نقض حقوق بشر در کرانه باختری شده را متوقف کرده و درحال حاضر درحال بررسی این مسئله با اطلاعات به دست آمده جدید از این رژیم طی روزهای اخیر است.

به گزارش ایسنا، پایگاه خبری اکسیوس اعلام کرد با آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا از سوی رژیم صهیونیستی، اعضای کنگره و حتی مقامات ارشد دولت بایدن تحت فشار شدیدی برای تجدیدنظر درخصوص تحریم‌های احتمالی علیه رژیم صهیونیستی قرار دارد.

به گزارش منابع مطلع آمریکا قصد داشته تا از ارائه کمک نظامی و آموزش به گردان «Netzah Yehuda» خودداری کند که خود اقدامی بی‌سابقه در روابط واشنگتن و تل‌آویو محسوب می‌شد.

یک قانون امضا شده در سال 1997 در آمریکا، این کشور را از ارائه کمک‌های خارجی و ارائه آمورش‌ها از سوی وزارت دفاع به نیروهای پلیس، نظامی و امنیتی که متهم به نقض حقوق بشر هستند، ممنوع می‌کند.

هفته گذشته پایگاه خبری اکسیوس گزارش داده بود که بلینکن به دنبال اعمال تحریم‌هایی علیه گردان «Netzah Yehuda» ارتش رژیم صهیونیستی است.

انتشار این خب باعث شد تا بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی و یائیر لاپید، رئیس اپوزیسیون این رژیم به طور علنی از جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا بخواهند تا از انجام چنین اقدامی پرهیز کند.

یوآو گالانت وزیر جنگ رژیم صهیونیستی و بنی گانتس، عضو کابینه جنگی این رژیم در این رابطه با بلینکن به گفت‌وگو پرداختند و اسحاق هرتزوگ، رئیس رژیم صهیونیستی نیز با کامالا هریس، معاون رئیس‌جمهور آمریکا به گفت‌وگو پرداخت.

به گفته مقامات رژیم صهیونیستی، تل‌آویو در پیغام‌های خود به ـآمریکا از این کشور خواسته تا در تحریم این گردان ارتش رژیم صهیونیستی تجدیدنظر کند.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • اکسیوس : آمریکا درحال بررسی برنامه‌های خود برای تحریم ارتش اسرائیل است
  • مقاومت فلسطین: اشغالگران مجبور شدند پیشنهاد خود را تغییر دهند
  • اعلام تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران/ افتتاح سرکنسولگری ارمنستان در تبریز/ افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان/ تکذیب ازسرگیری مذاکرات با عربستان از سوی انصارالله
  • اعلام تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران/ افتتاح سرکنسولگری ارمنستان در تبریز/ افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان/ تکذیب از سرگیری مذاکرات با عربستان از سوی انصارالله
  • پوتین: پاسخ متقارن به تحریم‌های غرب به نفع روسیه نیست
  • العربیه: مصر به اسرائیل پیشنهاد ازسرگیری مذاکرات در مقابل تعلیق عملیات رفح را داد
  • جنون در پاریس: 200 میلیون یورو برای ستاره بارسا
  • واکنش آمریکا به ادعای مذاکرات مستقیم با ایران/ اعلام تحریم های جدید آمریکا علیه ایران/ سفر هیات اقتصادی کره شمالی به ایران/ تصویب بسته کمک به اوکراین، اسرائیل و تایوان در سنای آمریکا
  • آمریکا: مذاکره مستقیم برجامی با ایران نداریم
  • آمریکا : مذاکره مستقیم برجامی با ایران نداریم؛ نه در نیویورک و نه در هیچ کجای دیگر / درباره روش‌های ارتباطمان با ایران نظری نمی‌دهیم