Web Analytics Made Easy - Statcounter

نخست وزیر لبنان ضمن تاکید بر لزوم پایبندی به سیاست"خویشتنداری"، از لبنانی‌ها خواست در هیچ یک از موضوعاتی که توهین به کشورهای عربی قلمداد شده و به ضرر منافع لبنان است، مداخله نکنند.

به گزارش ایسنا، نجیب میقاتی، نخست وزیر لبنان در گفتگو با روزنامه "النهار العربی" درباره تماس سه جانبه میان خود، امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه و محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان توضیح داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار داشت که در این تماس به بن سلمان تاکید کرده لبنان عزم خود را بری بازگرداندن روابط با عربستان به دوران قبل از بحران اخیر جزم کرده است.

میقاتی در ادامه گفت که به بن سلمان درباره اجرای اصلاحات اساسی که راهگشای حمایت از لبنان در این شرایط دشوار و در همه سطوح باشد، اطمینان داده است.

وی ادامه داد: طرف‌های لبنانی باید با دقت شرایط را ارزیابی کنند و در هر موضوعی که به ضرر برادران عرب و لبنانی‌ها است، دخالت نکنند.

نخست وزیر لبنان در پایان خطاب به لبنانی‌ها گفت: زمان آن فرا رسیده که دوباره به سیاست خویشتنداری متوسل شده و خود و کشورمان را درگیر آنچه که به ما ربطی ندارد، نکنیم.

تنش میان عربستان و لبنان در پی انتشار اظهارات قدیمی جورج قرداحی، وزیر اطلاع رسانی لبنان درباره جنگ یمن که قبل از انتصاب این سمت ضبط شده بود آغاز شد و در نهایت به استعفای قرداحی از این سمت منجر گشت.

انتهای پیام 

منبع: ایسنا

کلیدواژه: لبنان لبنانی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۴۱۱۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بسته کمکی ۶۵ میلیون دلاری استرالیا برای اوکراین

به دنبال دیدار نخست‌وزیر اوکراین و وزیر دفاع استرالیا، دولت این کشور از بسته کمکی جدیدی به ارزش ۶۵ میلیون دلار برای کی‌یف خبر داد.

به گزارش ایسنا، ظاهرا پس از کمک‌های جدید آمریکا به اوکراین، سایر کشورها نیز در حال افزایش کمک‌ها به این کشور جنگ‌زده اروپایی هستند.

طبق آنچه دولت استرالیا اعلام کرده است، کمک‌های جدید این کشور، میزان کل کمک‌های نظامی به اوکراین را به رقم ۵۷۵ میلیون دلار می‌رساند.

روزنامه آنلاین «کی‌یف ایندیپندنت» به نقل از «دنیس شمیگال» نخست‌وزیر اوکراین نوشت: «نیمی از تازه‌ترین بسته به سیستم دفاع هوایی قابل حمل توسط انسان اختصاص خواهد یافت.»

نخست‌وزیر اوکراین افزود: «بیش از ۱۹.۶ میلیون دلار به ائتلاف بین‌المللی پهپادها برای اوکراین اختصاص خواهد یافت که هدف آن تقویت زرادخانه هواپیماهای بدون سرنشین اوکراین است.»

«ریچارد مارلز» وزیر دفاع استرالیا که با نخست‌وزیر اوکراین در لویو دیدار کرد، گفت: «من از اعلام کمک‌های نظامی جدید که شامل فناوری پهپادهای پیشرو در جهان، با حمایت صنعت دفاعی محلی استرالیا است، خرسند هستم.»

وی افزود: «استرالیا همچنین مهمات بسیار دقیق هوا به زمین و سامانه‌های دفاع هوایی کوتاه‌برد را ارائه می‌کند.»

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • بسته کمکی ۶۵ میلیون دلاری استرالیا برای اوکراین
  • اسرای اسرائیلی خطاب به نتانیاهو: هر چه زودتر برای آزادی ما توافق کن!
  • سفر نخست‌وزیر پاکستان به عربستان
  • چین: هیچ کشوری حق دخالت در روابط مسکو و پکن را ندارد
  • اعلام تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران/ افتتاح سرکنسولگری ارمنستان در تبریز/ افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان/ تکذیب ازسرگیری مذاکرات با عربستان از سوی انصارالله
  • اعلام تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران/ افتتاح سرکنسولگری ارمنستان در تبریز/ افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان/ تکذیب از سرگیری مذاکرات با عربستان از سوی انصارالله
  • سندرز خطاب به نتانیاهو: به شعور مردم آمریکا توهین نکنید!
  • نامه سرگشاده محسن رضایی خطاب به محمد خاتمی/ بیانیه فلاحیان در مورد ارتکاب به قتل فرزندش
  • پاسخ موشکی حزب‌الله به حمله صهیونیست‌ها علیه غیرنظامیان لبنانی
  • اولین سنگ مرزی در مرز آذربایجان و ارمنستان گذاشته شد / عکس