Web Analytics Made Easy - Statcounter

حسین فرخنده در گفتگو با خبرنگار مهر از اجرای طرح آموزش رایگان هنر در مناطق محروم، کمتر توسعه یافته و مرزی استان خبر داد و اظهار کرد: این طرح در راستای شعار تحول و عدالت محوری دولت سیزدهم و برنامه‌های وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی و دستیابی به هدف توسعه اقتصاد هنر و کسب و کارهای فرهنگی و هنری و صیانت از هنرهای ملی، بومی و محلی، طرح آموزش رایگان رشته‌های مختلف هنری در مناطق محروم، کمتر توسعه یافته و مرزی برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل فرهنگ و ارشاد خراسان شمالی به شرایط اجرای این طرح اشاره کرد و ادامه داد: تمامی برنامه‌های مرتبط با طرح بدون دریافت هزینه و کاملاً رایگان است و در شهرها و روستاهای خارج از مرکز استان اجرا خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه آموزش مبنای توسعه فرهنگی، هنری استان است، افزود: در این طرح هم از ظرفیت مدرسان استان و هم اساتید برجسته هنری کشور برای آموزش رایگان به متقاضیان و علاقه مندان به هنر در مناطق محروم استفاده می‌شود.

فرخنده با بیان اینکه برنامه آموزشی بر اساس نوع رشته و تعداد متقاضی به صورت حضوری و یا آموزش از راه دور (آنلاین) خواهد بود، گفت: جاماندگان از ادامه تحصیل در دوره متوسطه با شرکت در این دوره‌ها و پس از کسب مهارت لازم می‌توانند در آزمون‌های ادواری ثبت نام و شرکت نموده و در صورت قبولی، گواهینامه مهارتی دریافت کرده و جهت اخذ دیپلم کار و دانش به وزارت آموزش و پرورش ارائه دهند.

فرخنده بیان کرد: علاقه‌مندان در مناطق محروم، کمتر توسعه‌یافته و مرزی می‌توانند با مراجعه به سامانه amoozesh.azmoonehonar.ir نسبت به ثبت‌نام در یکی از رشته‌های پیشنهادی اقدام کنند.

وی با اشاره به اینکه برگزاری دوره‌های آموزشی از نیمه دوم آذرماه در استان آغاز خواهد شد، گفت: برای تمامی شرکت‌کنندگان در پایان دوره گواهی شرکت صادر می‌شود.

کد خبر 5367841

منبع: مهر

کلیدواژه: اداره کل فرهنگ و ارشاد خراسان شمالی حسین فرخنده حوزه هنری بجنورد مناطق محروم ویروس کرونا بوشهر آمار کرونا خطبه های نماز جمعه کرمانشاه معلولان واکسن کرونا عکس استانها گرگان آلودگی هوا ایلام بارش باران لیگ برتر فوتبال ایران تبریز مناطق محروم آموزش رایگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۴۱۶۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساخت فضاهای آموزشی در مناطق محروم شهرستان دیر

فرماندار شهرستان دیر از همکاری خیرین و مشارکت صنایع در قالب مسئولیت‌های اجتماعی در ساخت فضاهای آموزشی در نقاط محروم شهرستان دیر خبر داد و گفت: در این راستا واحدهای آموزشی در روستاهای محروم بردخون دیر افتتاح و اجرایی شد. - اخبار استانها -

یونس باربرز در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در شهرستان دیر، با بیان اینکه یکی از رسالت‌های مهم صنایع به ویژه شرکت‌ها و مجتمع‌های بزرگ صنعتی توجه به مناطق پیرامونی است، اظهار داشت: در این عرصه شهرستان دیر در جوار منطقه ویژه پارس جنوبی دارای مشکلات مختلفی در زمینه زیرساخت‌های مورد مطالبه مردم است.

وی یکی از مطالبات مهم مردم در نقاط محروم شهرستان دیر را فضاهای آموزشی و ورزشی دانست و بیان کرد: در این حوزه در نشست با خیرین و شرکت‌های مختلف صنعتی و تولیدی طرح‌های مورد نظر برای اجرا ارائه شده است.

فرماندار دیر با اشاره به ساخت فضاهای آموزشی با همکاری خیرین و صنایع همجوار شهرستان دیر خاطرنشان کرد: با همکاری خیرین و مشارکت صنایع در قالب مسئولیت‌های اجتماعی در ساخت فضاهای آموزشی در نقاط محروم شهرستان دیر واحدهای آموزشی در منطقه بردخون دیر افتتاح شد.

باربرز از افتتاح فضای آموزشی در قالب 2 کلاس درس در روستای سجادیه بخش بردخون با اعتبار 10 میلیارد ریال خبر داد و گفت: این طرح در راستای افزایش جمعیت دانش‌آموزان و نیاز شدید این منطقه به فضای آموزشی با همکاری شرکت پتروشیمی متانول در شهرستان دیر احداث شده است.

فرماندار دیر تأکید کرد: با توجه به کمبود اعتبارات دولتی، برای ساخت کلاس درس نیازمند همکاری و مشارکت خیرین و شرکت‌های پیرامونی شهرستان دیر هستیم.

وی ضمن قدردانی از همکاری شرکت پتروشیمی متانول دیر در ساخت این واحدهای آموزشی اضافه کرد: این صنعت نیز یک مدرسه شش کلاسی با اعتبار 150 میلیارد ریال در روستای اولی شمالی شهرستان دیر اجرایی کرده است.

باربرز با اشاره به نیاز مردم محله « خور خندل » دیر به مدرسه تأکید کرد: تفاهم‌نامه احداث مدرسه 12 کلاسی در 2 طبقه توسط شرکت پتروشیمی متانول شهرستان دیر منعقد شده و به‌زودی عملیات اجرایی آن آغاز خواهد شد.

انتهای پیام/190

دیگر خبرها

  • ساخت فضاهای آموزشی در مناطق محروم شهرستان دیر
  • توزیع ۲۰۰۰ پزشک عمومی در کشور
  • ارائه آموزش‌های مهارتی به روستاییان و عشایر خوزستان
  • افتتاح پروژه‌های حوزه سلامت نقش مهمی در رفع محرومیت‌های خراسان شمالی دارد
  • سایبرتراک مناطق محروم! (عکس)
  • ارائه خدمات پزشکی رایگان در منطقه محروم بارز و شوارز
  • آغاز به کار ستاد برگزاری نخستین المپیاد هنر در مشهد
  • حضور ۵ تیم دانش‌آموزی خراسان شمالی در نخستین المپیاد ملی آموزش هنر
  • رهاسازی ۷ هزار قطعه ماهی گرمابی در مزارع شیروان
  • راهیابی هنرمندان چهارمحال و بختیاری به جشنواره ملی موسیقی خلیج فارس