Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-26@13:35:26 GMT

طرح مسکن ملی در ایلام نیازمند تامین زمین

تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۸۴۱۶۸۹

طرح مسکن ملی در ایلام نیازمند تامین زمین

خبرگزاری مهر -گروه استان‌ها: اجرای قانون جهش تولید مسکن با اجرای طرح نهضت ملی مسکن در استان ایلام هنوز پیشرفت مناسبی ندارد و در اکثر شهرستان‌های استان هنوز استارت نخورده است.

این طرح هم اکنون در استان ایلام با چالش بزرگ تأمین زمین مواجه است، تاکنون برای بخشی از مسکن ملی زمین تهیه شده و سرانجام بعضی از طرح‌ها هنوز مشخص نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کند بودن صدور پروانه ساخت از دیگر مشکلات این طرح در استان ایلام که نیاز است برای تحقق وعده‌ها ساخت و سازها تسریع داده شود.

دستگاه‌های اجرایی به متقاضیان کمک کنند

یکی از شهروندان ایلامی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: اجرای طرح اقدام ملی تأمین مسکن گام مهمی برای خانه دار شدن افراد نیازمند است که باید دستگاه‌های اجرایی به متقاضیان کمک کنند.

علی بختیاری افزود: در اجرای این طرح باید دستگاه‌های اجرایی برای تسهیل فرایند واگذاری زمین و اجرای کامل پروژه تا زمان تحویل به متقاضیان تلاش خود را مضاعف کنند.

وی بیان کرد: برای تحقق خانه دار شدن متقاضیان لازم است تا با همکاری دستگاه‌های متولی و دستگاه‌های خدمات رسان مدت اجرای پروژه را به حداقل زمان ممکن رساند.

ساخت ۱۲ هزار واحد مسکونی در یک بازه زمانی چهارساله در استان

مدیرکل راه و شهرسازی استان ایلام در گفتگو با خبرنگار مهر در مورد آخرین وضعیت طرح مسکن ملی در استان اظهار کرد: در بحث اقدام ملی یا نهضت ملی مسکن تاکنون سهمیه‌ای که به استان تخصیص پیدا کرده است حدود ۳۲ هزار واحد است که از این تعداد ساخت واحد هشت هزار واحد برای بنیاد مسکن منظور شده است.

عبدالله بهادری افزود: همچنین ساخت بیش از پنج هزار واحد به بخش خصوصی و چهار هزار و ۲۰۰ واحد برای بافت‌های فرسوده منظور شده است.

وی گفت: آن چیزی که دولت مکلف شده اینکه زمین مورد نیاز مسکن ملی را تأمین کند، تاکنون برای ساخت ۱۲ هزار واحد مسکونی در یک بازه زمانی چهارساله در استان برنامه ریزی شده است.

بهادری عنوان کرد: تعداد کل ثبت نامی های استان تا به این لحظه ۲۱ هزار و ۶۰۰ نفر هستند که سه هزار و ۸۸۷ حائز شرایط اولیه بودند و سه هزار و ۹۲ نفر نیز تأیید نهایی شده است.

برای یک هزار و ۷۸۵ نفر نیز پروژه تعریف شده است

مدیرکل راه و شهرسازی استان ایلام ادامه داد: تاکنون حدود یک هزار و ۷۸۵ نفر آورده بالای ۴۰ میلیون خود را پرداخت کرده‌اند.

وی عنوان کرد: برای افرادی که شرایط لازم را داشتند و تأیید نهایی شده‌اند و همچنین ۴۰ میلیون تومان و بالاتر در قسط اول پرداخت کرده باشند، پروژه تعریف شده است.

وی ادامه داد: تاکنون برای ۳ هزار و ۹۲ نفر از افراد ثبت نامی زمین فراهم و برای یک هزار و ۷۸۵ نفر نیز پروژه تعریف شده است.

مشکل کسری زمین حل می‌شود

مدیرکل راه و شهرسازی استان ایلام اضافه کرد: برای ساخت مسکن برای ۱۲ هزار نفر کسری زمین وجود داشت که ۱۳ مورد الحاق زمین برای اجرای این طرح در کارگروه امور زیربنایی استان، شورای برنامه ریزی استان تأیید و به شورای عالی معماری و شهرسازی کشور ارسال شده است.

بهادری ادامه داد: با تأیید این موارد در شورای عالی معماری شهرسازی، کسری زمین در استان نخواهیم داشت.

با توجه به وضعیت گرانی اجاره بها و خرید مسکن برای بسیاری از اقشار جامعه به خصوص در مناطق محرومی مثل ایلام، نیاز است دولت توجه ویژه ای به طرح‌های ساخت مسکن در این استان داشته باشد.

در حال حاضر گرانی اجاره و خرید مسکن در استان ایلام با شهرهای بزرگ رقابت می‌کند، نیاز است هرچه زودتر مشکلات تأمین زمین برای اجرای طرح مسکن ملی در استان حل شود.

بسیاری از خانواده‌ها چشم انتظار اجرای این طرح در استان ایلام هستند، امیدواریم با حل مشکلات پروژه‌های مسکن ملی در استان تسریع داده شود.

کد خبر 5367834

منبع: مهر

کلیدواژه: زمین مسکن ملی ایلام ویروس کرونا بوشهر آمار کرونا خطبه های نماز جمعه کرمانشاه معلولان واکسن کرونا عکس استانها گرگان آلودگی هوا ایلام بارش باران لیگ برتر فوتبال ایران تبریز استان ایلام مسکن ملی هزار واحد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۴۱۶۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حل معضل پسماند در استان نیازمند هم افزایی مردم و مسئولان مرتبط است

حسن بهرام نیا استاندار ایلام در نشست ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان با حضور نامی، معاون وزیر و رییس سازمان مدیریت بحران کشور، اظهار کرد: معضل پسماند در استان ظرف یک بازه زمانی کوتاه مدت در شهر ایلام و استان رفع شود.

استاندار ایلام با اشاره به اینکه پسماند امروز به منزله طلای سیاه در سطح جهان است، گفت:هر فردی در این حوزه سرمایه گذاری کند هم به حوزه حفاظت از محیط زیست کمک می‌کند و هم در حوزه سرمایه گذاری، از حاشیه سود برخوردار خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه به مسئولان مربوطه در حوزه پسماند اعلام اخطار می‌کنم که باید این موضوع در استان حل شود، ابراز کرد: این زیبنده استان نیست که موضوع پسماند در استان به یک مشکل تبدیل شود.

بهرام نیا خاطرنشان کرد: حل این معضل باید حتما در دستور کار شهردار‌ها و فرمانداری‌های ایلام، مهران و ملکشاهی قرار گیرد که در یک بازه زمانی کوتاه مدت این معضل در استان حل شود.

استاندار ایلام با تاکید بر اینکه در بحث پسماند نیاز به یک هم افزایی است، مطرح کرد: سرمایه گذاری، هم افزایی و تعامل مردم و جدیت مدیران دستگاه‌های مرتبط در این حوزه لازم است.

بهرام‌نیا تصریح کرد: به معدود افرادی که حقوق شهروندی مردم را رعایت نکنند و پسماند‌های خود را در حاشیه جاده‌ها و اطراف شهر رها می‌کنند اخطار می‌دهیم که طبق قانون با این قانون شکنان برخورد خواهد شد.

وی با قدردانی از مشارکت اقشار مختلف مردم برای داشتن شهری زیبا و لزوم فرهنگ‌سازی در این حوزه، ابراز کرد: برای جلوگیری از رها شدن پسماند توسط برخی افراد، در بسیاری از بلوار‌های اطراف شهر ایلام نیوجرسی نصب شد.

باشگاه خبرنگاران جوان ایلام ایلام

دیگر خبرها

  • حل معضل پسماند در استان نیازمند هم افزایی مردم و مسئولان مرتبط است
  • انجام اقدامات لازم برای تأمین اراضی طرح نهضت ملی مسکن
  • جانمایی زمین برای طرح نهضت ملی مسکن و جوانی جمعیت در نیشابور
  • ۱۱ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان اعتبار برای اجرای طرح‌های هادی در ناغان
  • تامین زمین مورد نیاز برای طرح نهضت ملی مسکن
  • تامین زمین ویلایی در روستاها برای متقاضیان نهضت ملی مسکن شهرها 
  • واگذاری زمین به متقاضیان نهضت ملی مسکن در بخش ناغان، به شرط تامین زمین
  • تامین زمین ویلایی در روستاها برای متقاضیان نهضت ملی مسکن شهرها
  • پروژه‌های آماده‌سازی اراضی ۱.۵ میلیون واحد مسکونی در کشور آغاز شد
  • نهضت ملی مسکن، تحولی در حوزه روستایی ایجاد خواهد کرد