Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از تسنیم، حسین عرب اسدی در ارتباط زنده تلفنی با بخش خبری ۲۱ شبکه اول سیما افزود: با توجه به مهلت دو هفته ای رو به پایان اعلام و بارگذاری اطلاعات کارکنان سازمان های دولتی در سامانه حقوق و دستمزد، اقدام قابل توجهی از سوی دستگاه های اجرایی کشور مشاهده و منجر به ورود اطلاعات زیادی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: دستگاه هایی مانند وزارتخانه های ارتباطات و فناوری اطلاعات، جهاد کشاورزی، دادگستری، علوم، تحقیقات و فناوری، فرهنگ و ارشاد اسلامی، وزارت کشور در مجموعه قوه مجریه و بسیاری از دستگاه های زیر مجموعه قوه قضائیه مانند دادگستری های برخی استان ها به طور کامل و ۱۰۰ درصد اطلاعات خود را بارگذاری کرده اند.

عرب اسدی تصریح کرد: برای بارگذاری کامل اطلاعات و شفافیت در این امور؛ دو اقدام لازم الاجراست؛ دستگاه ها دو نوع ستادهای اصلی و ستادهای تابع دارند؛ دستگاه های اصلی شامل وزارتخانه ها می شوند، در مجموع وزارت فناوری و ارتباطات به طور ۱۰۰ درصد اطلاعات خود را بارگذاری کرد.

به گفته او، ستادهای تابع این وزارتخانه در حدود ۸۴ درصد اطلاعات بارگذاری شده در دستگاهی مانند وزارتخانه تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز دستگاه های اصلی در حدود ۷۵ درصد و دستگاه های تابع این وزارتخانه حدود ۴۲ درصد از اطلاعات کارکنان خود را بارگذاری کرده است.

وی افزود: البته با توجه به مهلت رو به پایان زمان دو هفته ای این اقدام، پیش بینی می شود تا فردا سرعت قابل توجهی در بارگذاری اطلاعات کارکنان دستگاه ها شاهد باشیم.

وی گفت: اگر دستگاه ها در مدت باقی مانده اقدام به بارگذاری کامل اطلاعات کارکنان خود نکنند، با مدیران آنها اتمام حجت کرده ایم و در بخشنامه اخیر هم به آنها ابلاغ کردیم که اگر از این بخشنامه پیروی نکنند در گام اول حقوق مدیران دستگاه ها پرداخت نخواهد شد. در تلاشیم تا برای کارکنان دولت اتفاقی نیفتد زیرا آنها مقصر نیستند.

فردا پایان مهلت تعیین شده از سوی سازمان اداری و استخدامی برای ورود اطلاعات پرداختی به کارکنان در سامانه ثبت حقوق و مزایا است.

 بر اساس قانون برنامه ششم توسعه و برای شفاف سازی پرداخت‌ها، دستگاه‌های اجرایی مشمول ماده ۲۹،  مکلف به ورود اطلاعات به سامانه حقوق و مزایا بوده و در قوانین بودجه بارها نیز تاکید شده که هرگونه پرداخت به کارکنان مشروط به اطلاعات ثبت شده در سامانه کارمند ایران و البته سامانه ثبت حقوق و مزایا است،  بر این اساس پرداخت حقوق آبان‌ماه مشروط به ثبت اطلاعات شد که بعد از آن دو هفته فرصت یعنی تا ۱۵ آذرماه تعیین تا تمامی دستگاه‌ها به ورود اطلاعات اقدام کنند.

اما تاکید بر این است که در پایان آذرماه برای دستگاه‌هایی که ورود اطلاعات نداشتند به هیچ عنوان پرداخت حقوقی صورت نخواهد گرفت.

کد خبر 641202 برچسب‌ها حقوق و دستمزد کارمندان

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: حقوق و دستمزد کارمندان اطلاعات کارکنان ورود اطلاعات دستگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۴۲۲۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افشاگری درباره دستکاری تازه دولت رئیسی در مصوبات بودجه ۱۴۰۳

مبلغ ۱۵۰۰ میلیارد تومان به جدول شماره ۷ برای ترمیم حقوق کارکنان وزارت کشور با موافقت نمایندگان اضافه شد.

نمایندگان در نشست علنی امروز (دوشنبه، ۱۰ اردیبهشت ماه) مجلس شورای اسلامی با الحاق یک ردیف به جدول شماره ۷ با ۱۰۶ رأی موافق، ۳۷ رأی مخالف و ۵ رأی ممتنع از مجموع ۱۹۷ نماینده حاضر در جلسه موافقت کردند.

بنابر روایت ایلنا، ردیف الحاق شده به جدول شماره ۷ به شرح ذیل است:

مبلغ ۱۵۰۰ میلیارد تومان به جدول ۷ با دسته هزینه- عمومی با عنوان ردیف ترمیم حقوق کارکنان وزارت کشور براساس نامه ۱۳۴۴۶۸ مورخ ۳۰ مهرماه ۱۴۰۲ معاون اول رئیس جمهور اضافه می گردد و از جدول ۹ از دسته هزینه متفرقه ردیف ۵۵۰۰۰۰۰۵۰ با عنوان وزارت کشور جبران تلاش کارکنان دارای عملکرد برجسته وزارت کشور و سازمان ها و نهادهای تابعه و وابسته از طریق پرداخت های غیرمستمر کسر می گردد.

پیشنهاد یک نماینده درباره حقوق کارکنان وزارت کشور

در این میان، مالک شریعتی نماینده تهران در تشریح پیشنهاد خود مبنی بر الحاق یک ردیف به جدول شماره ۷ برای ترمیم حقوق کارکنان وزارت کشور گفت: موضوع بهینه سازی انرژی و حل ناترازی انرژی ضرورتی است که مورد تائید رهبر معظم انقلاب و رئیس جمهور بوده است اما متاسفانه سازمان برنامه اتفاق دیگری را رقم زده است، ما در بودجه ۱۴۰۲ و در برنامه هفتم حساب بهینه سازی ایجاد کردیم و مقرر شد یک درصد از فروش منابع نفت کشور به این حساب واریز شود.

نماینده تهران در مجلس تصریح کرد: سازمان برنامه و بودجه با وجود تصویب نمایندگان این موضوع را حذف کرده است و برخلاف آئین نامه ردیف مربوطه در بخش اول هم در منابع و هم در مصارف حذف شد و به عبارتی ۵ هزار و ۸۰۰ از حساب بهینه سازی کسر شده است. این موضوع باید در جدول ۵ در منابع و هم در جدول ۹ در مصارف می آمد اما آقای منظور آن را حذف کرد.

وی اضافه کرد: آقای منظور من برای شما احترام قائل هستم اما در مقابل قانون همه ما هیچ نیستیم شما چکاره بودید که این یک درصد را حذف کردید؟ با چه جراتی در مصوبات مجلس و احکام دست بردید؟ این موضوع باید برگردد.

حاجی بابایی گفت: بر اساس تفسیری که ما کردیم این اعتبار ۵۸۰۰ بود که برای تحقق این موضوع ردیف درآمد هزینه پیش بینی کردیم و دولت را مکلف کردیم به این ردیف یک درصد را واریز کند. آقای رئیسی نیز به این موضوع به شدت تاکید داشته بنابراین ما این موضوع را در حد قانون انجام دادیم.

دیگر خبرها

  • پتروشیمی‌ها پول خوراک را به‌موقع پرداخت کنند
  • پیشنهاد افزایش ۳۰ تا ۳۵ درصدی حقوق کارکنان و اساتید دانشگاه آزاد
  • پیشنهاد افزایش ۳۰ تا ۳۵ درصدی حقوق کارکنان دانشگاه آزاد
  • افشاگری درباره دستکاری تازه دولت رئیسی در مصوبات بودجه ۱۴۰۳
  • وزارتخانه‌های نیرو، ارتباطات و سازمان انرژی اتمی پیشتاز صدور به موقع مجوز‌ها
  • افزایش حقوق کارکنان دانشگاه آزاد
  • اجتناب از اقدامات جزیره‌ای در زیرمجموعه‌های وزارتخانه راه
  • لزوم رسیدگی سریع‌تر به پرونده شرکت‌های پیش‌فروش خودرو
  • ضرب‌الاجل منطقه آزاد قشم برای ثبت انبارهای کالا
  • تذکر کمیسیون اصل نود به ۴ دستگاه برای پیوستن به سامانه اعتبارسنجی