Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/خراسان شمالی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی از اجرای طرح آموزش رایگان هنر در مناطق محروم، کمتر توسعه‌ یافته و مرزی استان خبر داد.

حسین فرخنده با اشاره به اجرای طرح آموزش رایگان هنر در مناطق محروم استان بیان کرد: این طرح در راستای شعار تحول و عدالت محوری دولت سیزدهم و برنامه های وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اجرا خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در خصوص اهداف این طرح ادامه داد: دستیابی به هدف توسعه اقتصاد هنر، کسب و کارهای فرهنگی و هنری و صیانت از هنرهای ملی، بومی و محلی به صورت آموزش رایگان رشته‌های مختلف هنری در مناطق محروم، کمتر توسعه یافته و مرزی برگزار می‌شود.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های این طرح را اجرای رایگان و بدون دریافت هزینه در خارج از مرکز استان دانست و تصریح کرد: در اجرای این طرح از ظرفیت مدارس و اساتید برجسته هنری کشوری استفاده می‌شود.

فرخنده با اشاره به نحوه آموزش متقاضیان در این طرح اظهار کرد: بر اساس نوع رشته و تعداد متقاضی کلاس‌های آموزشی به صورت حضوری و یا آموزش از راه دور (آنلاین) خواهد بود.

این مسئول در رابطه با جاماندگان از ادامه تحصیل در دور متوسطه تصریح کرد: این افراد با شرکت در این دوره‌ها و پس از کسب مهارت لازم می‌توانند در آزمون‌های ادواری ثبت نام و در صورت قبولی، گواهینامه مهارتی دریافت کنند و جهت اخذ دیپلم کار و دانش به وزارت آموزش و پرورش ارائه نمایند.

مدیر کل فرهنگ وارشاد اسلامی خراسان شمالی در خصوص نحوه شرکت در این طرح بیان کرد: علاقه‌مندان در مناطق محروم، کم برخوردار و مناطق مرزی استان می‌توانند با مراجعه به سامانه amoozesh.azmoonehonar.ir در یکی از رشته‌های پیشنهادی ثبت نام کنند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد خراسان شمالی، وی با اشاره به اینکه برگزاری دوره‌های آموزشی از نیمه دوم آذرماه در استان آغاز خواهد شد، افزود: برای تمامی شرکت‌کنندگان در پایان دوره گواهی شرکت  در این کلاس‌های آموزشی صادر می‌شود.

فرخنده در پایان تصریح کرد: این طرح برای اولین‌بار در استان‌های خراسان شمالی، خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان، بوشهر، آذربایجان غربی، جنوب کرمان، هرمزگان، ایلام، کهگیلویه و بویراحمد، خوزستان و لرستان اجرا می‌شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی فرهنگی و هنری مناطق محروم اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی مناطق محروم فرهنگ و ارشاد ارشاد اسلامی آموزش رایگان خراسان شمالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۴۳۳۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۰۰ نفر در استان داوطلب تسهیل گری در محرومیت زدایی

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکزاصفهان؛ مجری طرح‌های بنیاد علوی در استان اصفهان گفت: بنیاد علوی امسال در سه محور توسعه و ایجاد اشتغال در مناطق محروم و روستاها، در حوزه سلامت و درمان و ارتقای عدالت آموزشی و تمرکز بر رشد دانش آموزان موفق در مناطق محروم فعالیت می‌کند.
محمد رضایی افزود: در راستای شناسایی محرومیت و نیاز‌های مناطق مختلف استان اصفهان بیش از هزار داوطلب در سطح کشور و ۱۰۰ داوطلب در استان اصفهان برای همکاری و تسهیل گری ثبت نام کرده اند.
وی گفت: برای جذب تسهیلگران بنیاد علوی در استان اصفهان در دو مرحله آزمون و مصاحبه روانشناسی و استعدادیابی انجام شد که ۵۰ تسهیلگر برای فعالیت در استان اصفهان انتخاب می‌شوند.

دیگر خبرها

  • صدور مجوز جذب ۳۰۰‌معلم برای مناطق محروم و صعب‌العبور در هرمزگان
  • تشریح ظرفیت‌های فرهنگ ولایی خراسان شمالی در دهه کرامت ضروری است
  • شرکت ۲۷ هزار دانش‌آموز خراسان شمالی در امتحانات نهایی
  • ساخت فضاهای آموزشی در مناطق محروم شهرستان دیر
  • توزیع ۲۰۰۰ پزشک عمومی در کشور
  • اجرا آموزش فرهنگ ترافیک در ۱۰ مدرسه همدان 
  • ۱۰۰ نفر در استان داوطلب تسهیل گری در محرومیت زدایی
  • سایبرتراک مناطق محروم! (عکس)
  • ارائه خدمات پزشکی رایگان در منطقه محروم بارز و شوارز
  • حضور ۵ تیم دانش‌آموزی خراسان شمالی در نخستین المپیاد ملی آموزش هنر