Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- روستای دلی‌تا از توابع بخش لوداب بویراحمد از داشتن ابتدایی ترین امکانات و زیرساخت‌های محروم بوده و مردم در شرایط سختی گذران زندگی می‌کنند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از  یاسوج، روستای دلی‌تا از توابع بخش لوداب شهرستان بویراحمد با 10 خانوار آخرین روستای مرزی با شهرستان کهگیلویه از ابتدایی‌ترین امکانات و زیرساخت‌ها محروم بوده و اهالی آن در شرایط سختی به زندگی ادامه می‌دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مهاجرت از روستاها به حاشیه شهرها از جمله مرکز استان در سال‌های اخیر به یک چالش اجتماعی تبدیل شده تا جایی که شهر یاسوج به یکی از مهاجرپذیرترین شهرهای ایران تبدیل شده است.

کوهستانی و سخت گذر بودن و همچنین پراکندگی روستاها در کهگیلویه و بویراحمد سبب شده که از 2 هزار و 224 روستای بزرگ و کوچک هم اکنون بیش از 500 روستا خالی از سکنه باشد و به صورت مستمر به این روستاها اضافه شود.

شامحمد زارعیان فر از اهالی روستای دلی تا بخش لوداب به تسنیم گفت: شبکه آب شرب سالم و پایدار نداریم و آب مورد نیاز اهالی و دام‌ها را از با الاغ از روستاهای ابلون، چهل دختران و دلی مرمو و لاش تامین می‌کنیم.

وی با اشاره به اینکه وسیله نقلیه برای حمل آب شرب نداریم، خاطرنشان کرد: اهالی این روستا بویژه کودکان و دختران در فقر و محرومیت به سر می‌برند و در بدترین شرایط زندگی می‌کنند.

برقعلی پور خجسته از دیگر اهالی روستای دلی می‌گوید: شغل مردم این روستا دامداری بوده و دام آن‌ها در روز تنها یک مرتبه آن هم از رودخانه و چشمه اطراف دیگر روستاها استفاده می‌کنند که همین امر سبب مریضی دام‌ها می‌شود.

4700 میلیارد ریال خدمات محرومیت‌زدایی و خدمت‌رسانی در استان مرکزی انجام شدزدودن غبار محرومیت از روستاهای استان سمنان/ ویزیت رایگان 550 نفر از مردم به همت بسیج پزشکیفرمانده سپاه شیراز: شورای جهادی نقشه راه محرومیت‌زدایی را ترسیم می‌کند

محمد نژندی از نبود راه ارتباطی مناسب گلایه می‌کند و می‌گوید: درد بی آبی و رنج تامین آب در بشکه‌های آلوده و کرم زده ما را عذاب می‌دهد و انتظار داریم مسئولان و متولیان امر در این زمینه تدبیری کنند.

علمدار آرمین مدیر آب و فاضلاب شهرستان بویراحمد نیز در این زمینه به تسنیم گفت: موضوع بررسی و در صورت امکان رفع مشکل می‌شود و البته تا چاره اندیشی برای برطرف کردن مشکل و تعیین تکلیف شبکه آبرسانی، از طریق تانکر به صورت سیار آبرسانی می‌شود.

انتهای پیام/541/ی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: مناطق محروم مناطق محروم روستای دلی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۴۴۰۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تنها پل چوبی روستای شورکش بر اثر باران سیل آسا تخریب شد + فیلم

روستای شورکش از توابع شهرستان بابل استان مازندران است. بر روی رودخانه این روستا پل چوبی که هیچگونه ایمنی ندارد جهت عبور اهالی در نظر گرفته شده است اما با بارش های اخیر و سیلابی شدن رودخانه تنها پل چوبی این رودخانه تخریب شد و اهالی این روستا را با مشکل مواجه کرد.

شهروندخبرنگار ما با ارسال فیلم از مسئولان درخواست رسیدگی و ساخت پل بر روی این رودخانه را کرد.

منبع: علی حاجی آقازاده سنگرودی - مازندران

بیشتر بخوانید:

عبور دلهره‌آور و ترسناک از رودخانه کشکان پلدختر + فیلم

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

برای یادگیری اصول تصویربرداری خبری به صفحه «آموزش تصویربرداری برای شهروندخبرنگاران» مراجعه کنید

 

باشگاه خبرنگاران جوان شهروند خبرنگار شهروند خبرنگار

دیگر خبرها

  • تنها پل چوبی روستای شورکش بر اثر باران سیل آسا تخریب شد + فیلم
  • آمار اورژانس از مصدومان حوادث ترافیکی سالانه در ایران
  • حوادث ترافیکی در ایران سالانه منجر به ۷۰۰ هزار زخمی می‌شود
  • آیین گاوکشان 
  • ساخت سه پایگاه امدادی اورژانس در کهگیلویه و بویراحمد
  • سه پایگاه اورژانس جاده ای در کهگیلویه و بویراحمد احداث می شود
  • ساخت پایگاه اورژانس روستایی با اختصاص ۳۰ میلیارد ریال اعتبار در شهرستان بهار
  • جلوگیری از تردد خودروهای شوتی در جاده‌های کهگیلویه و بویراحمد
  • بهسازی و آسفالت جاده روستایی تنگ بابا احمد اندیکا+فیلم
  • ساخت مسجد در روستای دره بید در بخش ممبی توسط گروه جهادی