Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-28@23:46:49 GMT

تفاوت انواع مواد فوق روان کننده آب در بتن در چیست؟

تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۸۴۴۳۱۹

مواد فوق روان کننده آب در بتن از جمله افزودنی‌ هایی هستند که به بتن اضافه می‌شوند، این مواد بر روی کیفیت بتن اثرات مختلفی می‌گذارند که در مطلب امروز به آن خواهیم پرداخت. یکی از افزودنی های بتن که در فصل زمستان بسیار پر کاربرد است ضد یخ بتن است که میتوانید قیمت آن را در سایت کپکوکالا مشاهده کنید موضوعاتی که در مقاله امروز مورد بررسی قرار می‌گیرند، شامل موارد زیر هستند:

مواد فوق روان کننده آب در بتن چه موادی هستند؟

ویژگی‌های مواد فوق روان کننده آب در بتن چند مورد هستند؟

خواص مختلف افزودنی‌های روان کننده آب در بتن

مواد فوق روان کننده آب در بتن چه موادی هستند؟

 مواد فوق روان کننده آب در بتن، افزودنی های شیمیایی هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بتن ترکیبی است از سیمان، سنگدانه و آب. درحالی که برای ساخت بتن از مواد ارزان استفاده می کنیم، اما با توجه به کاربرد مهم آن، از ‌جمله مهم ترین مصالح ساختمانی محسوب می شود، با  آگاهی از دانش فنی این محصول و افزودنی‌های آن می‌توانیم به بهترین صورت از آن استفاده کنیم. گفتیم که مواد فوق روان کننده آب در بتن، افزودنی‌هایی هستند که برای ایجاد خواص مختلفی به بتن اضافه می‌شوند. از آن جایی که دانش فنی مرتبط با بتن سازی پیشرفت کرده است، امروزه از مواد شیمیایی استفاده می‌شود که باعث بهبود کیفیت بتن می‌شوند. از جمله اثرات این افزودنی ها این است که باعث افزایش مقاومت، بهبود کارایی بتن و افزایش دوام آن می‌شوند. به دلیل داشتن اثرات مثبت این افزودنی‌ها امروزه به طور گسترده‌ای از آن‌ها استفاده می‌شود. این مواد فوق روان کننده آب در بتن، از مهم‌ترین و پرمصرف ترین مصالح ساختمانی هستند. 

 

شرکت کپکو تولید کننده انواع افزودنی بتن از جمله فوق روان کننده بتن می باشد که می توانید در سایت فروشگاه کپکوکالا قیمت فوق روان کننده بتن را مشاهده بفرمایید.

ویژگی‌های مواد فوق روان کننده آب در بتن چند مورد هستند؟

افزودنی‌های فوق روان کننده آب در بتن، قبل از این که بتن به طور کامل سخت شود، به بتن اضافه می شوند و باعث ایجاد تغییراتی در ویژگی‌های فیزیکی بتن می‌شوند. درواقع علاوه‌ بر ‌این که برای ساخت بتن از سنگدانه، آب، سیمان استفاده می‌شود، از این مواد افزودنی نیز استفاده می شود. این مواد فوق روان کننده آب در بتن، شامل گروه‌های مختلف هستند. افزودنی‌های روان کننده بتن که به آن ها روان کننده آب گفته می‌شود، فوق روان کننده بتن که به آن ها فوق روان کننده آب گفته می‌شود، از جمله این افزودنی‌ها هستند. هم چنین افزودنی‌های لازم برای گیرش بتن، که باعث زودگیر شدن و دیرگیر شدن بتن می‌شوند، حباب هواساز که باعث هوازایی و حباب‌زایی می‌شوند، و افزودنی‌های آب بند کننده نیز از جمله انواع مختلف مواد فوق روان کننده آب هستند. در ادامه به بررسی ویژگی‌های هریک‌ از این مواد افزودنی خواهیم پرداخت.

 

خواص مختلف افزودنی‌های روان کننده آب در بتن

 در بخش‌های قبل به افزودنی‌های روان کننده آب اشاره کردیم. گفتیم که انواع مختلف از این افزودنی‌ها وجود دارد که آن ها را بررسی می‌کنیم. از افزودنی‌های روان کننده به این منظور استفاده می‌شود که آب اضافی بتن کاهش یابد. هرچه میزان آب موجود در بتن کم تر شود، میزان دوام و پایداری بتن نیز افزایش می یابد. هنگام استفاده از روان کننده‌های آب علاوه‌ بر تاثیر بر روی دوام بتن، میزان کارایی بتن نیز تحت تاثیر این مواد افزودنی قرار می‌گیرد. هنگام استفاده از افزودنی‌های روان کننده آب، نسبت آب به سیمان موجود در بتن، ثابت خواهد ماند و تغییر نخواهد کرد. به همین دلیل میزان کیفیت بتن بهبود خواهد یافت و برخی از فاکتو‌رهای فیزیکی که لازم است ثابت باقی بمانند، بدون تغییر خواهند بود. استفاده از این مواد افزودنی فوق روان کننده، میزان مقاومت فشاری بتن را تغییر نخواهد داد. یکی دیگر از دلایل اضافه کردن این مواد فوق روان کننده آب، این است که میزان سیمان برای ساخت بتن را کاهش می‌دهد. به نسبت کاهش میزان سیمان مخلوطی میزان آب برای ساخت بتن نیز کاهش می‌یابد، به همین دلیل مقاومت و روانی بتن نیز تغییر نمی‌کند.

 جهت اطلاع از قیمت روان کننده بتن میتوانید به سایت فروشگاه کپکوکالا مراجعه بفرمایید و یا با شماره تلفن 89331-021 تماس حاصل بفرمایید.

 

منبع: فردا

کلیدواژه: زمستان سیمان شماره تلفن مواد شیمیایی مواد افزودنی استفاده می شود افزودنی ها روان کننده بتن برای ساخت بتن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۴۴۳۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روز دوم نوبت اول کنکور ۱۴۰۳/ تفاوت جالب میان داوطلبان زن و مرد؛ این رشته کمترین داوطلب را دارد

به گزارش خبرآنلاین،آزمون گروه آزمایشی علوم تجربی صبح امروز جمعه ۷ اردیبهشت ماه در ۴۱۲ شهر، ۶۲۴ حوزه اصلی و ۱۹۹۳ حوزه فرعی از ساعاتی قبل آغاز شد.

میزان در خبری نوشت:در مرحله اول آزمون سراسری، در مجموع یک میلیون و ۱۵۲ هزار و ۵۱۸ داوطلب ثبت نام کرده‌اند که ۶۳ درصد آن‌ها زن و ۳۷ درصد مرد هستند.

گروه علوم تجربی با بیش از ۵۰۱ هزار داوطلب و گروه علوم ریاضی با بیش از ۱۲۸ هزار داوطلب بیشترین و کمترین تعداد داوطلبان در میان گروه‌های آزمایشی اصلی را به خود اختصاص داده‌اند.

بر اساس تغییرات آزمون سراسری از سال گذشته، دروس عمومی از آزمون حذف شده اند و به این ترتیب داوطلبان باید به سوالات دروس تخصصی پاسخ دهند.

۲۳۳۲۱۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899717

دیگر خبرها

  • امحای ۷۲۴ کیلوگرم مواد مخدر و روان‌گردان در کرمانشاه
  • سیمان، سنگ آهن و فولاد در صدر معاملات در بورس کالا
  • بهترین گوشی زیر ۱۰ میلیون؛ جنگ ردمی نوت 13 و A25
  • تفاوت های آیفون 13 و 13 پرو در چیست ؟
  • روایت عضو شورای شهر اصفهان از تفاوت دانشگاه‌های ایران و آمریکا
  • معدوم سازی سه تن انواع موادغذایی تاریخ مصرف گذشته در زاهدان
  • آثار جنسیت زنانه بر رشد عرفانی و معنوی
  • یک افزودنی جالب به آب آشامیدنی؛ از کاهش وزن تا پوست سالم
  • روز دوم نوبت اول کنکور ۱۴۰۳/ تفاوت جالب میان داوطلبان زن و مرد؛ این رشته کمترین داوطلب را دارد
  • آیا تمام مبتلایان به ویروس اچ پی وی به سرطان مبتلا می شوند؟ تفاوت واکسن گارداسیل و پاپیلوگارد