Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، بهرام فاضلی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه، امروز (۱۴ آذر) در این مراسم با اشاره به ظرفیت‌های بسیار کشور برای برندسازی‌های فرهنگی گفت: واقعیت این است که در جهان امروز بخش مهمی از برندسازی‌ها از اتفاقات و موضوعات کوچک و کم اهمیت صورت گرفته که نمونه آن را می‌توان در اسباب بازی "باربی" مشاهده کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اوافزود: اگر تاریخچه این اسباب بازی را پیگیری کنیم به مفاهیم کوچک و کم اهمیت می‌رسیم، اما همین مفاهیم با استفاده از ابزار رسانه آنقدر تقویت شده اند که امروزه به یک برند در سطح جهان تبدیل شده است.

فاضلی ادامه داد: این درحالی است که در کشور ما موضوعات غنی جهت برندسازی بسیار است و باید از این ظرفیت‌ها بهره گرفته شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه تاکید کرد: اگر بخواهیم در عرصه تعاملات جهان بمانیم، باید به سمت برندسازی محتوا‌های بومی برویم.

او افزود: یکی از مثال‌های بارز در زمینه برندسازی از محتوا‌های بومی همین کتاب "فرنگیس" است. تا قبل از اینکه کتابی از این شیرزن قهرمان نگاشته شود شاید کمتر کسی در جامعه او را می‌شناخت، اما با نگارش این کتاب عملا این شخصیت در سطح کشوری بصورت ویژه مطرح شد. در گام بعدی این وظیفه فیلمسازان و مستند سازان است که سراغ این موضوع رفته و کم کم آن را به یک برند تبدیل کنند. حتی می‌توان از ماجرای این شیرزن انیمیشن تولید کرد.

فاضلی با بیان اینکه نمونه‌های اینچنینی در کشور ما فراوان وجود دارد، بیان داشت: برخی کشور‌ها از یک ماجرای تخلیلی و قهرمانانی که وجود خارجی نداشته اند، صد‌ها قسمت سریال تولید کرده و به کشور‌های مختلف می‌فروشند و این درحالی است که ما در فرهنگ ملی و دینی خودمان این قهرمانان را به شکل واقعی داریم و نیاز است که اهالی فرهنگ و هنر و رسانه این ظرفیت‌ها را با هنر خود به مردم معرفی کرده و از آن‌ها برند بسازند.

او در ادامه با تاکید به حمایت‌های ارشاد از هنرمندان گفت: در همین راستا بار‌ها گفته ایم که درب مجتمع‌های فرهنگی و هنری به روی تمام هنرمندان جهت برپایی نمایشگاه یا فروش کالا باز است.

فاضلی افزود: هم اکنون تمام شهرستان‌ها صاحب مجتمع‌های فرهنگی و هنری هستند و این آمادگی را داریم که بصورت رایگان هنرمندان در این اماکن نمایشگاه برپا کرده و یا محصولات خود را برای فروش عرضه کنند.

جشنواره کالا و محصولات فرهنگی کرمانشاه نیمه اول بهمن برگزار می‌شود

مظفر تیموری معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه هم در این مراسم با اشاره به برگزاری دومین جشنواره کالا و محصولات فرهنگی استان در نیمه اول بهمن ماه گفت: امروز شاهد آیین رونمایی از پوستر این جشنواره هستیم.

او افزود: سال گذشته که اولین دوره این جشنواره را برگزار کردیم شاهد استقبال خوبی از سوی هنرمندان بودیم.

تیموری گفت: در این دوره جشنواره در مجموع ۱۴۸ اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال شد که از این تعداد ۱۵ اثر به عنوان آثار برگزیده معرفی شدند.

اواز افزایش بخش‌های این جشنواره در دومین دوره آن خبر داد و افزود: سال گذشته تنها دو بخش هدایای فرهنگی و عروسک را در جشنواره داشتیم و امسال دو بخش جدید لوازم التحریر و اسباب بازی هم به آن افزوده شده است.

معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه با اشاره به شروع ثبت نام حضور در جشنواره از امروز (۱۴ آذر) ادامه داد: علاقمندان و هنرمندان برای شرکت در این جشنواره و ارسال آثار از امروز تا ۲۰ دی ماه مهلت دارند.

تیموری بیان داشت: تلاش ما این است که بتوانیم اختتامیه این جشنواره را نیمه اول بهمن ماه برگزار کنیم.

این مسئول اضهار داشت: همزمان با برگزاری اختتامیه این جشنواره، نمایشگاه کالا و محصولات فرهنگی هم به مدت یک هفته در مجتمع وحدت برپا خواهد شد.

انتهای پیام/ق

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: فرهنگ و ارشاد اسلامی محصولات فرهنگی رونمایی فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه کالا و محصولات فرهنگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۴۵۰۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جوابیه وزارت فرهنگ و ارشاد به عصر ایران: مُهر وزارت چهار روزه ساخته شد

عصر ایران - در پی انتشار خبری با عنوان «مراکز فرهنگی کشور معطل خرابی مهر وزارت ارشاد!» وزارت ارشاد توضیحاتی ارسال کرد که عینا در ادامه می خوانید:

جوابیه وزارت فرهنگ به خبر سایت عصر ایران با عنوان «مراکز فرهنگی کشور معطل خرابی مهر وزارت ارشاد!» 

در پی انتشار مطلبی در سایت عصر ایران با عنوان«مراکز فرهنگی کشور معطل خرابی مهر وزارت ارشاد!» در تاریخ 11 اردیبهشت 1403 که در این لینک چاپ شده و در مطلب مذکور آمده که «فرآیند ساخت مهر که کمتر از یک ساعت طول می‌کشد بیش از ده روز است که در وزارت ارشاد طول کشیده است»؛ به اطلاع می‌رساند نویسنده مطلب می توانست با جستجویی ساده در اینترنت از شرایط ساخت مهر ادارات و سازمان‌های دولتی مطلع شود. برای نمونه به لینک زیر مراجعه شود: 
قوانین-و-مقررات-ساخت-مهر

توجه به این نکته مهم ضروری است که سازنده مهر در صورت ارائه نامه مرکز حراست، مجاز به ساخت مهر اداره دولتی است و به طور یقین صدور نامه مرکز حراست دستگاه دولتی نیز تابع ضوابط و مقررات مربوطه و گردش کار لازم است.

از این رو تاکید می‌شود که با رعایت قوانین و مقررات تنها در مدت چهار روز ساخت مهر توسط دبیرخانه هیأت رسیدگی به امور مراکز فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به انجام رسیده است و خبر درج شده در سایت عصرایران بدون توجه به مقررات خاص ساخت مهرهای دولتی تهیه شده و از این رو  مقایسه ساخت مهر برای اشخاص غیردولتی (در کمتر از یک ساعت) با ضوابط ساخت مهر برای دستگاه های دولتی قیاس صحیحی نیست و به جاست که نسبت به تصحیح خبر توسط عصرایران اقدام شود.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: مراکز فرهنگی کشور معطل خرابی مهر وزارت ارشاد!

دیگر خبرها

  • جوابیه وزارت فرهنگ و ارشاد به عصر ایران: مُهر وزارت چهار روزه ساخته شد
  • دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور تغییر کرد
  • دبیر شورای فرهنگ عمومی تغییر کرد
  • حمایت وزیر فرهنگ‌وارشاد اسلامی از طنزپردازان و رسانه‌های فعال این حوزه
  • ۱۱۲۹ اثر به دبیرخانه «طنز پهلو» ارسال شد/ استان تهران بیشترین آثار طنز را ارسال کرد
  • هشتمین جشنواره ملی طنز و رسانه به ایستگاه پایانی رسید
  • وزیر ارشاد: به کنسرت رپ مجوز ندادیم
  • شیراز میزبان برگزاری اولین جشنواره رسانه‌ای اقوام و عشایر کشور می‌شود
  • نوای موسیقی مقامی خراسان در سواحل خلیج فارس
  • خلیج فارس هویت و میراث گرانبهای سرزمین ایران است