Web Analytics Made Easy - Statcounter

علی نیکخواه مدیر آموزش و پروش فریدون‌شهر در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در فریدون‌شهر با اشاره به مشکلات آموزش و پرورش شهرستان فریدونشهر، با اشاره به پروژه ۱۵ مدرسه در حال ساخت با کمک اعتبارات سازمان نوسازی مدارس، افزود: اکنون هفت مدرسه بین ۷۰ تا ۹۰ درصد پیشرفت و ۸ مدرسه تا بالای ۹۰ درصد پیشرفت دارد، قرار بود تا پایان آبان ۱۴۰۰ این ۱۵ مدرسه به اتمام برسد اما تخصیص اعتبارات به تاخیر افتاد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: ۱۰ مدرسه دیگر در این شهرستان نیاز به نوسازی دارد که کار مطالعات آن‌ها انجام و در بودجه ۱۴۰۱ اعتبار پیش‌بینی شده است.

نیکخواه با اشاره به عدم محوطه سازی تقریبا ۴۰ درصد مدارس روستایی، افزود: با پیگیری‌هایی که در مجمع خیرین مدرسه‌ساز و بنیاد علوی و بسیج سازندگی اصفهان انجام دادیم قول مساعدت در اجرای محوطه‌سازی مدارس دادند.

مدیر آموزش و پروش فریدون‌شهر افزود: در گذشته ساخت پنج پروژه آموزشی توسط بنیاد برکت در دستور کار قرار گرفت که سه تا از آن‌ها افتتاح شده و مابقی در حد ۸۵ درصد و بیش از ۹۰ درصد ساخته شدند، همچنین هفت پروژه در دو روستا با کمک بنیاد برکت و خیرین مدرسه‌ساز در حال ساخت است.

وی با اشاره به تحصیل سه هزار و ۲۶۹ دانش آموز در مدارس فریدون‌شهر، گفت: بیش از ۸۰ درصد دانش‌آموزان واکسینه شدند.

نیکخواه با اشاره به اینکه جمعیت دانش آموزی ۲۸ مدرسه ابتدایی یک تا ۱۰ نفره است، به دانش آموزان شبانه روزی و دانش آموزان ترددی برای تشویق به درس خواندن هزینه ایاب و ذهاب پرداخت می‌کنیم، دانش‌آموزی نداریم که به دلیل عدم هزینه‌های تحصیلی ترک تحصیل کند.

مدیر آموزش و پروش فریدون‌شهر با اشاره به اینکه آموزش و پرورش فریدون‌شهر ۸۴۰ نیروی انسانی دارد که ۹۸ نفر آنان واکسینه و تنها برخی به دلیل بیماری واکسن دریافت نکردند.

وی با اشاره به طرح ساخت هر سال ۵ تا ۸ مدرسه، افزود: با اجرای این طرح پیش‌بینی شده تا سال ۱۴۰۴ مدارس بازسازی و یا نوسازی شوند تا مشکل فضای آموزشی شهرستان فریدونشهر برطرف شود، ۶۰ درصد مدارس دارای قدمتی بیش از ۳۵ سال و ۴۰ درصد نیاز به بهسازی و بازسازی دارند.

مدیر آموزش و پروش فریدون‌شهر گفت: طولانی شدن پروژه‌های آموزشی به دلیل نبود جاده روستایی است چون هزینه حمل مصالح تا روستا تا، سه برابرساخت آن مدرسه است.

انتهای پیام/۶۳۰۷۱/آ/

منبع: فارس

کلیدواژه: آموزش مدارس روستا فریدون شهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۴۵۲۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جریمه ۲۳ میلیارد ریالی مدرسه غیرانتفاعی متخلف

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز اردبیل علی رحیمی‌آذر گفت: به دنبال شکایت شهروندان بابت پرداخت اضافی پیش ثبت‌نام یکی از مدارس غیرانتفاعی در اردبیل، این واحد آموزشی به دلیل تکرار تخلفات به ۲۳ میلیارد ریال جریمه محکوم شد.
وی تصریح کرد: هم استانی‌ها باید موارد گرانفروشی را در پیش ثبت‌نام مدارس به تعزیرات حکومتی گزارش دهند تا از طریق سامانه اینترنتی ۱۳۵ تعزیرات حکومتی شکایت‌ها را پیگیری کرده و نسبت به تشکیل پرونده و برخورد تعزیراتی اقدام قانونی انجام شود.
مدیرکل تعزیرات حکومتی استان اردبیل گفت: هرگونه دریافت مبلغ وجه اضافی در پیش ثبت‌نام مدارس غیرقانونی است و هیچ یک از واحد‌های آموزشی حق ندارند مبالغ مازادی را دریافت کنند.
رحیمی‌آذر افزود: دریافت هر مبلغی بالاتر از میزان قانونی در پیش ثبت‌نام مدارس طبق مصوبه آموزش و پرورش تخلف بوده و متخلفان تحت عنوان گران‌فروشی محکوم خواهند شد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: در کنار رصد دقیق فعالیت‌های آموزشی، همکاران ما در شهرستان‌های مختلف در صورت تخلف رخ داده از سوی واحد‌های آموزشی نسبت به تشکیل پرونده اقدامات قانونی در برخورد با متخلفان در دستور کار خواهد بود.

دیگر خبرها

  • وجود یکهزار و 700 کلاس درس نیمه تمام در آذربایجان‌غربی
  • شهریه مدارس غیردولتی، شفاف می‌شود؟!
  • جریمه ۲۳ میلیارد ریالی مدرسه غیرانتفاعی متخلف در اردبیل
  • جریمه ۲۳ میلیارد ریالی مدرسه غیرانتفاعی متخلف
  • شهریه مدارس غیردولتی شفاف می‌شود
  • شهریه مدارس غیردولتی شفاف می‌شود/ جزئیات اجرای نظارت آنلاین
  • معاون وزیر آموزش و پرورش: ۱۶ طرح عفاف و حجاب در مدارس در حال اجرا ست
  • بعضی استان‌ها مدرسه اوتیسم ندارند/ نحوه استخدام معلم در مدارس اوتیسم
  • اجرای ۱۶ طرح عفاف و حجاب در مدارس
  • اقدامات تربیتی و آموزشی برخی معلمان از جنس چندین نسل قبل است/اجرای ۱۶ طرح عفاف و حجاب در مدارس