Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-29@23:00:07 GMT

سند ساماندهی معتادان متجاهر تدوین شود

تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۸۴۵۴۳۲

سند ساماندهی معتادان متجاهر تدوین شود

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان،به نقل از مرکز ارتباطات شهرداری تهران، علیرضا زاکانی روز یکشنبه در جلسه بررسی آسیب‌ها و معضلات اجتماعی با رویکرد جمع آوری معتادان متجاهر شهر تهران با تاکید بر اینکه باید دست به دست دهیم تا کار موضوع ساماندهی این افراد را به سرانجام برسانیم، گفت: با حضور نمایندگانی از استانداری، فرمانداری، نیروی انتظامی، بهزیستی، ستاد مبارزه بامواد مخدر، سازمان زندان‌ها و شهرداری در این جلسه تصمیم مناسب و تقسیم بندی‌های لازم در حوزه مسئولیت‌ها مشخص می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در گام اول، جمع آوری معتادان متجاهر نزدیک به ۱۰ هزار نفر ظرفیت نیاز دارد و با توجه به اهمیت ساماندهی معتادان با زخم باز و زنان معتاد باید ظرفیت مراکز پذیرش زنان معتاد را افزایش دهیم.

شهردار تهران با اشاره به تعیین و تکلیف خانه‌های پلاک قرمز (محل تجمع معتادان) ادامه داد: باید در این زمینه از همکاری دستگاه قضایی استفاده و با اخذ حکم قضایی، منشا آلودگی و صورت ماجرا را از بین برد.

وی با تاکید بر این نکته که باید در گام بعدی هویت یابی، سم زدایی، ارتباط با خانواده و مهارت آموزی معتادان متجاهر در دستور کار قرار گیرد، افزود: جلسه امروز ناظر بر این موضوع است که معتادان متجاهر با چه زمان بندی ساماندهی شوند تا دیگر در شهر نباشند و نکته دیگر از بین بردن کانون تجمع آن هاست تا دیگر برخی محله‌ها جذابیتی برای رجوع مجدد معتادان متجاهر نداشته باشد که باید در این مورد تمهیدات لازم را داشته باشیم.

شهردار تهران با اشاره به رفع مشکلات مددسرا‌های تهران، گفت: ظرفیت مددسرا‌ها برای افراد بی خانمان است و حضور معتادان درآنجا به این دلیل است که جایی برای نگهداری آنان وجود ندارد.

زاکانی با بیان اینکه گام دوم، تهیه سندی در حوزه ساماندهی و مدیریت معتادان متجاهر است که باید هرچه زودتر آماده شود، اعلام کرد: در ادامه موضوع غربالگری نیز دارای اهمیت است که این اقدام به عهده سازمان بهزیستی است و باید بازبینی‌های لازم در آن انجام تا هزینه‌ها در این زمینه کاهش پیدا کند.

زاکانی بیان کرد: در بخش تعیین تکلیف خانه‌های پلاک قرمز زحمت با ناجا است که تمامی این پلاک‌ها را اعلام کند تا شهرداری مکاتبات لازم را با دستگاه قضایی انجام دهد، زیرا حل و فصل این معضل تمهیدات خاصی می‌طلبد.

شهردار تهران با اشاره به مشکلات موجود در پذیرش معتادان متجاهر در بیمارستان‌ها نیز گفت: با مسئولان بیمارستان‌ها مذاکره می‌کنیم تا ظرفیت‌های لازم در زمینه پذیرش معتادان متجاهر ایجاد شود.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: معتادان متجاهر شهرداری تهران معتادان متجاهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۴۵۴۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز ثبت نام معتادان بهبود یافته برای شغل پاکبانی | جزییات این طرح چیست؟

به گزارش همشهری آنلاین، احمد احمدی صدر در این باره گفت: در طرح مشارکتی بین سازمان خدمات و مشارکت‌های اجتماعی و سازمان پسماند شهرداری تهران مقرر شده معتادان متجاهر بهبود یافته و افراد آسیب دیده با هدف خروج از چرخه آسیب و بازگشت به خانواده و جامعه در حوزه پاکبانی فعالیت کنند که در این راستا بخشی از این افراد جامعه پذیر مشغول به کار شدند و بخش دیگر در حال ثبت نام و ارزیابی قرار دارند.

او افزود: عوامل این سازمان و سازمان پسماند به شکل دوره‌ای در تمامی ۲۰ مددسرا حضور پیدا می‌کنند و پس از تمایل این افراد و نام نویسی مورد پایش قرار می گیرند و در یک بازه زمانی کوتاه مشغول به کار می شوند.

احمدی صدر ادامه داد: حقوق و مزایای این افراد مطابق با قانون وزارت کار است که از سوی پیمانکاران سازمان پسماند با نظارت مدیریت شهری پرداخت می‌شود.

کد خبر 847490 منبع: خبرگزاری شهر برچسب‌ها خدمات شهری شهردارى تهران تهران

دیگر خبرها

  • پاکسازی فضا‌های بی دفاع شهری در منطقه ۱۹ تهران
  • طرح ساماندهی آسیب‌های اجتماعی ادامه دارد
  • آخرین آمار جمع آوری متکدیان و معتادان در تهران
  • لزوم استفاده از ظرفیت بنیاد مسکن در اجرای طرح‌های مسکن روستایی
  • معتادان متجاهر بهبودیافته پاکبان می‌شوند
  • آغاز ثبت نام معتادان بهبود یافته برای شغل پاکبانی /جزییات این طرح چیست؟
  • معتادان متجاهر بهبود یافته پاکبان می‌شوند
  • تدوین بسته عملیاتی ساماندهی دانشگاه هنر
  • درخواست رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها برای تدوین بسته عملیاتی ساماندهی دانشگاه هنر
  • آغاز ثبت نام معتادان بهبود یافته برای شغل پاکبانی | جزییات این طرح چیست؟