Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-30@16:38:21 GMT

نوبت دُز سوم واکسن به چهل ساله‌ها رسید

تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۸۴۵۷۳۴

نوبت دُز سوم واکسن به چهل ساله‌ها رسید

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از ساری،قاسم اویس سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران از آغاز تزریق دُز یادآور برای جمعیت ۴۰ سال به بالا خبر داد و گفت: سن تزریق دُز سوم واکسن کرونا  از ۶۰ سال به ۴۰ سال کاهش یافته است.

او گفت: براساس مصوبات وزارت بهداشت، افرادی که واکسن‌های ویروس غیر فعال شده سینوفارم، برکت و بهارات را در دو نوبت اول و دوم دریافت کردند، برای تزریق دُز سوم نیز اقدام کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



اویس میزان تزریق واکسن کرونا را در استان بیش از ۴ میلیون دُز اعلام کرد و گفت: ۱۵ درصد جمعیت ۲۰ تا ۳۰ سال هنوز واکسن نزده اند.

او گفت: ۲ میلیون و ۸۳۰ هزار دُز اول در استان تزریق شد و نسبت تزریق واکسن دُز اول به کل جمعیت ۷۹ درصد و دُز دوم ۶۹ درصد است.

سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران با بیان اینکه دُز اول جمعیت بالای ۱۲ سال در استان ۹۴ درصد معادل دو میلیون و ۲۰۹ هزار دُز واکسن تزریق شده است، گفت: همچنین ۸۲ درصد جمعیت بالای ۱۲ سال شامل یک میلیون و ۹۳۹ هزار نفر دُز دوم را دریافت کردند.

او گفت: ۳۶ درصد از کادر بهداشت و درمان معادل ۱۱ هزار و ۳۳۶ نفر از ۳۱ هزار نفر این بخش دُز بوستر و ۱۱ درصد از جمعیت ۴۰۷ هزار نفری ۶۰ سال به بالا معادل ۴۶ هزار نفر دُز سوم واکسن را دریافت کردند.

اویس درباره واکسن دانش آموزان نیز گفت: ۹۶ درصد از دانش آموزان معادل ۲۰۵ هزار نفر از مجموع ۲۱۲ هزار دانش آموز دُز اول و ۸۱ درصد معادل ۱۷۲ هزار نفر دُز دوم را دریافت کردند.

سرپرست معاونت بهداشتی علوم پزشکی مازندران گفت: در مجموع ۹۵ درصد از جمعیت بالای ۶۰ سال، ۹۶ درصد جمعیت بالای ۵۰ تا ۶۰، نود درصد جمعیت ۴۰ تا ۵۰ سال، ۸۷ درصد افراد ۳۰ تا ۴۰ سال و ۸۵ درصد افراد ۲۰ تا ۳۰ سال واکسن تزریق کردند.
انتهای پیام/س

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: علوم پزشکی مازندران واکسن کرونا ویروس کرونا دریافت کردند جمعیت بالای درصد جمعیت هزار نفر د ز اول د ز سوم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۴۵۷۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری ۲۵ نفر از داوطلبان متقلب کنکور

عبدالرسول پورعباس، در خصوص میزان سلامت و امنیت برگزاری نوبت اول کنکور ۱۴۰۳ اظهار کرد: این آزمون علی‌رغم پیچیدگی‌هایی که داشت و فشاری که از جانب فضای تبلیغاتی شبکه‌های متقلب به سازمان سنجش وارد می‌شد، خوشبختانه در نهایت سلامت برگزار شد و ما یکی از بی‌نظیرترین و سالم‌ترین آزمون‌های خود را برگزار کردیم.

به گزارش ایسنا، وی در ادامه از تقلب ۲۵ داوطلب نوبت اول ۱۴۰۳ خبر داد و گفت: تمامی این ۲۵ افراد متقلب بازداشت و به پلیس امنیت کشور تحویل داده شدند و در مراحل انجام بازجویی هستند.

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور خاطرنشان کرد: در برگزاری نوبت اول کنکور امسال تمامی دستگاه‌های امنیتی کشور با تمام قوا برای تامین امنیت آزمون پای کار آمدند و توانستیم امنیت، آرامش و سلامت آزمون را تامین کنیم.

پورعباس خاطرنشان کرد: ۲۵ نفر از افرادی که به عنوان داوطلب متقلب در جلسه آزمون بازداشت شدند از مناطق مختلف کشور اعم از تهران، غرب، شرق کشور بودند و این افراد در همان دقایق اول آزمون شناسایی و دستگیر شدند.

معاون وزیر علوم خاطرنشان کرد: نحوه تنظیم سوالات آزمون و شخصی سازی دفترچه‌های داوطلبان از دیگر عواملی بود که توانستیم کنکور بی‌نظیری را در امسال برگزار کنیم و خوشبختانه امسال نسبت به سوالات رضایت داشتند و سوالات امسال از تعادل خوبی برخوردار بود.

پورعباس در پایان با تاکید بر اینکه حدوداً ۱۲ درصد داوطلبان نوبت اول کنکور غایب بودند، گفت: معمولاً تعداد غایبین آزمون در گروه‌های مختلف حدود ۱۲ درصد تخمین زده می‌شود؛ اما اگر بخواهیم میانگین را در نظر بگیریم در آزمون نوبت اول نیز همان ۱۲ درصد داوطلبان غایب بودند.

دیگر خبرها

  • آغاز برنامه واکسیناسیون پنوموکوک برای گروه‌های هدف در بردسکن‌
  • اعتراف آسترازنکا: لخته شدن خون و کاهش پلاکت خون!
  • همتی رئیس کل اسبق بانک مرکزی: کاهش قیمت دلار در چند روز اخیر به دلیل تزریق است اما این روش جواب نمی دهد / دولت از مردم عذرخواهی کند
  • دستگیری ۲۵ نفر از داوطلبان متقلب کنکور
  • بسیج نیروهای امدادی گلستان برای یافتن کودک ۴ ساله
  • ادغام واکسن پنوموکوک در برنامه ایمن سازی کودکان در استان خراسان جنوبی
  • تلقیح و تزریق بیش از ۱۶۱ هزار دز واکسن فلج اطفال در همدان 
  • جزییات استفاده از اولین واکسن سرطان
  • ورود واکسن خوراکی روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور
  • یک واکسن دیگر در لیست واکسیناسیون کودکان ایرانی