Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه فرهنگ و هنر خبرگزاری تقریب، به نقل از رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در تایلند، بر این اساس مساجدی زیبا و باشکوهی در سراسر تایلند بویژه در جنوب این کشور که بیشترین تمرکز مسلمانان را داراست، بنا شده که از مقاصد گردشگری فرهنگی و مذهبی به شمار می آید. 

مسجد تاریخی وادی الحسین که به مسجد 300 ساله نیز مشهور است، یکی از 7 مسجد تاریخی تایلند است که بر اساس اطلاعات موجود در سال 1724 توسط یکی از علمای سادات آنزمان معروف به وان حسین در منطقه ناراتیوات و تماما از چوب بنا شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مسجد در ابتدا فقط از سقف شیروانی کاهی تشکیل شده بود ولی بعدها به سفالهای سنتی و مطمئن مجهز شد. این بنا دارای دو ساختمان در کنار هم است.

ساخت و ساز این بنا تماماً از چوب و با استفاده از تکنیک میخ چوبی بنا شده است.ساختمان به سبک معماری سنتی تایلندی است که با هنرهای چینی و مالایی در هم آمیخته شده است.

چشمگیرترین قسمت ساختمان که به وضوح قابل توجه است منطقه بالای سقف یک پایه برای حمایت از شیروانی در سقف طبقه اول دیده میشود. مناره بنا به روش سقف چینی کار شده و بر روی بام قرار گرفته است. پشت به پنجره یک زنگ بادی وجود دارد که به شکل زیبایی با تزیینات برگ، گل و الگوهای چینی کنده کاری شده است. کنار مسجد قبرستان مسلمانان قرار دارد که سنگ قبر مردان با زنان در این قبرستان متمایز گردیده است. 
 
بر اساس سیاست پساکرونای دولت تایلند حمایت و رونق گردشگری فرهنگی و سالم اماکن مذهبی و از جمله مساجد مورد توجه قرار گرفته و این کشور ظرفیت های بکر خود را در این زمینه برای جاذبه های گردشگری به رخ میکشد. در حالیکه تا پیش از این سابقه نداشت.

انتهای پیام/

منبع: تقریب

کلیدواژه: تایلند مسجد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۴۵۹۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید رایگان معلمان و اساتید از موزه‌ها و محوطه‌های تاریخی

هم‌زمان با روز معلم، بازدید از موزه‌ها، پایگاه‌ها و اماکن فرهنگی‌تاریخی برای معلمان و اساتید رایگان خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از میراث آریا، با موافقت سید عزت‌الله ضرغامی، وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، اماکن فرهنگی‌تاریخی در روز ۱۲ اردیبهشت برای معلمان و استادان دانشگاه، رایگان است.

بر اساس این خبر، روز چهارشنبه دوازدهم اردیبهشت‌ماه، معلمان، آموزگاران و استادان دانشگاه با ارائه کارت شناسایی مرتبط می‌توانند از موزه‌ها، پایگاه‌های میراثی و اماکن فرهنگی‌تاریخی در سراسر کشور، به‌صورت رایگان بازدید کنند.

ساعت کاری اماکن فرهنگی‌تاریخی در شش‌ماهه نخست سال جاری در طول ایام هفته از ۹ تا ۱۸ است و در روزهای پنجشنبه و جمعه، تا ساعت ۲۰ افزایش می‌یابد.

علاقه‌مندان به بازدید از هر موزه، پایگاه میراثی یا محوطه تاریخی، با مراجعه به تارنما یا صفحه آن در فضای مجازی، از ساعات دقیق فعالیت آن اطلاع حاصل کنند.

کد خبر 748660

دیگر خبرها

  • بازدید رایگان معلمان و اساتید از موزه‌ها و محوطه‌های تاریخی
  • مرمت کاروانسرای ینگی‌امام ۲۰۰ میلیارد تومان می‌خواهد
  • جشنواره چند رسانه‌ای وزارت میراث فرهنگی در کرمان برگزار می‌شود
  • بازگشت جوانان به مسجد با میانبر ورزشی یک روحانی
  • مافیای «بافت تاریخی» به زمین می‌خورد؟
  • ثبت میراثی از جهان اسلام در بروجرد
  • اسکن محوطه کمرزرین اصفهان انجام شد/ تلاش برای آغاز فصل دوم کاوش
  • میراث‌فرهنگی اصفهان باید دوباره زنده شود
  • حیدرآباد؛ اصفهانی نو در قلب هندوستان
  • مسجد مهمترین پایگاه انقلاب و مردم/ مسلمانان از انتقام سخت فرزندان امام به وجد آمده‌اند