Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون پژوهش‌وفناوری وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: در سال جاری تعداد قراردادهای در حال اجرا در حوزه ارتباط با جامعه و صنعت در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی و پژوهشی به ۸۷۱۰ عدد و به ارزش ۳،۱۰۶ میلیارد تومان رسیده است.

به گزارش ایسنا، دکتر غلامحسین رحیمی با بیان اینکه ارتباط دانشگاه‌ها با جامعه و صنعت موضوعی است که در سال‌های اخیر بسیار مورد توجه قرار گرفته است، گفت: آمارهای موجود درخصوص قراردادهای ارتباط صنایع و دستگاه‌های اجرایی با دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی کشور، خوشبختانه رشد مناسبی را طی این سال‌ها نشان می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته وی، در سال‌های اخیر تفاهم‌نامه‌هایی میان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و سایر وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های اجرایی امضا و همکاری‌های خوبی آغاز شده است که نتیجه آن واگذاری پروژه‌های تحقیقاتی به مراکز علمی، دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌های کشور بوده است.

معاون پژوهش‌وفناوری وزیر علوم افزود: اعضای هیئت علمی به عنوان مجری اصلی پروژه‌ها نقش تأثیرگذاری در اجرای این پروژه‌ها و به حرکت درآوردن چرخه ارتباط با صنعت و اقتصاد کشور ایفا کرده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: بر اساس طرح پایش قراردادهای ارتباط با جامعه و صنعت سال ۱۴۰۰، بیش از ۸۷۱۰ قرارداد در حال اجرا در حوزه ارتباط با جامعه و صنعت ثبت شده است که نشان می‌دهد تعداد قراردادهای در حال اجرای دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی در سال اخیر نسبت به سال‌های گذشته رشد قابل توجهی داشته است.

رحیمی تصریح کرد: مجموع مبلغ قراردادهای ارتباط با جامعه و صنعت در حال اجرای دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور حدود ۳،۱۰۶ میلیارد تومان برآورد شده است و تعداد مجریان قراردادهای در حال اجرای ارتباط با جامعه و صنعت نیز در سال اخیر نسبت به سال‌های گذشته رشد خوبی را داشته است که البته با توجه به تعداد اعضای هیئت علمی موجود لازم است تلاش بیشتری برای مشارکت آنان در این حوزه صورت گیرد.

به نقل از وزارت علوم، کتابچه قراردادها و همکاری‌های دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌های کشور درحوزه ارتباط با جامعه و صنعت نیز از سوی دفتر ارتباط با جامعه و صنعت وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به چاپ رسیده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: ارتباط دانشگاه و صنعت وزارت علوم ارتباط با جامعه و صنعت دانشگاه ها و مراکز سال ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۴۶۲۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرمایه‌گذاری چین در معادن افغانستان

بلال کریمی سفیر طالبان در پکن در دیدار با شهاب‌الدین دلاور وزیر معادن این کشور در مورد مسائل مختلف به‌ویژه قراردادهای معادن گفتگو کرد.

دلاور با اشاره به قراردادهای مس عینک، حوزه نفتی آمو، طلا سمتی در تخار و مس عینک دوم گفت: شرایط سرمایه‌گذاری در بخش صنایع استخراجی افغانستان واضح است، فرصت‌های سرمایه‌گذاری را مساعد کرده‌ایم که یکی از شرایط مهم آن فرآوری صد درصد در داخل این کشور است.

وی افزود: تمام سرمایه‌گذاران ملی و بین‌المللی می‌توانند در عرصه منابع معدنی افغانستان سرمایه‌گذارای کنند.

در این دیدار کریمی نیز با اشاره به دیدارهایش با سران شرکت‌های قراردادی حوزه نفتی آمو و مس عینک در چین گفت سرمایه‌گذاران چینی خواستار سرمایه‌گذاری بیشتر در بخش معادن افغانستان هستند.

پیش از این وزارت معادن افغانستان از آمادگی چینی‌ها برای سرمایه‌گذاری 10 میلیارد دلاری در معادن «لیتیوم» افغانستان خبر داده بود.

چین یکی از کشورهایی است که برای سرمایه‌گذاری در بخش معادن افغانستان به صورت عملی ورود پیدا کرده است.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • ارتباط اتاق ها با هدف ارتقا شبکه سازی ارتقا یابد
  • تربیت نیروی ماهر در گرو ارتباط دانشگاه و صنعت
  • مورد عجیب بودجه جامعه‌المصطفی؛ بیشتر از بودجه دانشگاه‌های علم و صنعت و علامه طباطبایی!
  • سه تفاهم‌نامه همکاری بین‌المللی در بخش کشاورزی امضا شد
  • تدارک ویژه حوزه‌های علمیه برای دهه کرامت در ۱۴۰۰ نقطه دنیا
  • ارتباط صنعت و دانشگاه، هدف اصلی دانشگاه فنی و حرفه‌ای
  • سرمایه‌گذاری چین در معادن افغانستان
  • وزیر علوم: تعداد کمی از اساتید در سطح دانشگاه‌ها اخراج شدند/ هیچ اخراجی بدون دلیل و با نگاه سیاسی نبوده است
  • وزیر صنعت: از کشور‌هایی کالا می‌خریم که از ما کالا بخرند
  • آمادگی دانشگاه آزاد برای همکاری با صنعت