Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها-رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان گفت: طرح پویش برای تربیت نیروی متخصص و جوان است که از دانشگاه برآمده تا دانشجویان بتوانند به عنوان یک تحصیل کرده حرفه‌ای در محیط کار فعالیت کنند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اصفهان، پیام نجفی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان ظهر امروز در نشست خبری ویژه روز دانشجو، اظهار داشت: دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان دارای 28 واحد و مرکز است که  78هزار دانشجو در مقاطع مختلف تحصیلی مشغول تحصیل هستند و از این تعداد 5 هزار نفر غیر ایرانی و 35درصد دانشجویان نیز در مقطع تکمیلی فعالیت می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: یکی از طرح‌های محوری دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان برای دانشجویان طرح پویش است که سبب ایجاد اشتغال برای قشر جوان می‌شود چراکه از جمله رسالت‌های دانشگاه ظرفیت‌سازی برای دانشجو هست پس تلاش کردیم با تبیین طرح پویش با مسئولین استانی و کشوری این رسالت را گسترش دهیم.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان افزود: طرح پویش برای تربیت نیروی متخصص و جوان هست که از دانشگاه برآمده است تا دانشجویان بتوانند به عنوان یک تحصیل کرده حرفه‌ای در محیط کار فعالیت کنند بنابراین اگر این طرح را بتوانیم گسترش دهیم در واقع پژوهش دانشگاه را هدفمند کرده‌ایم و شرکت‌های نو پا و استارتاپی نیز کاربردی تر خواهند شد.

نجفی خاطرنشان کرد: با ظرفیت‌سازی بهتر می‌توانیم شرکت‌های دانش بنیان خوبی در جامعه داشته باشیم و بسیاری از آسیب‌های اجتماعی امروز که گریبانگر دانشجویان شده است با این طرح کاهش می‌یابد چون دانشجویان در یک مسئولیتی قرار می‌گیرند که در جامعه خود موثر واقع می‌شوند و مسئولیتی به آنان واگذار می‌شود که این موضوع خود باعث نخبه پروری و هدفمندی در زندگی می‌شود.

وی تصریح کرد: صنایع و بنگاه‌های اقتصادی مختلف در طرح پویش یاری می‌کنند که این یک اتفاق خوب در کشور است اما در حوزه‌های مختلف نیز تلاش‌های خوبی در حال انجام است که یکی از آن‌ها حوزه‌های فرهنگی هست که با مشورت و همیاری مجموعه نهاد مقام معظم رهبری و معاونت فرهنگی دانشگاه درحال فعالیت است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان گفت: برنامه‌ریزی خوبی نیز در خصوص محور مهدویت که از ماموریت‌های دانشگاه آزاد اسلامی محسوب می‌شود انجام گرفته چون مهدویت روحیه امید را به نسل جوان القا می‌کند پس باید فضای مهدویت را برای دانشجویان فراهم کنیم تا بوی خوش امید به زندگی در قشر جوان و دانشجو به مشام برسد.

وی بیان کرد: دانشگاه آزاد اسلامی اصفهان درحوزه‌‌های فناوری هم فعالیت‌هایی انجام داده کار کرده است و این یک ظرفیتی هست که بیشتر می‌توانیم برای آن کار کنیم و کرسی های آزاد اتدیشی و مباحث دینی را مطرح کنیم و به پرسش و پاسخ بگذاریم تا حتی با ریشه های انقلاب اسلامی بیشتر آشنا بشوند.

نجفی تصریح کرد: اصفهان ظرفیت بسیار عظیمی دارد تا ذخایر معنوی و میراث گذشتگان ما با نسل جوان ایجاد پیوند کند تا بتوانیم داشته‌های خود را به آینده‌ساز منتقل کنیم چون اگر چنین اتفاقی بیوفتد نسل فرهیخته، آرمان گرا، امیدوار و باور‌مند خواهیم داشت.

وی عنوان کرد: اداره کار و تعاون استان و سازمان تامین اجتماعی اصفهان نیز در طرح پویش کمک کردند تا دانشجویان پس از تحصیل خود وارد فضای کار شوند و در حین تحصیل نیز دانشجویان برای کار محدودیت‌های تامین اجتماعی را ندارند و به همین جهت صنایع از حضور آنان بسیار استقبال می‌کند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان خاطرنشان کرد: تعداد زیادی از دانشجویانی که تاکنون در طرح پویش شرکت کردند درحال حاضر به صورت استخدامی در شرکت‌ها و صنایع مختلف مشغول به کار هستند و با وجود حمایت دیگر ارگان‌ها اما دستگاه‌های دولتی در این طرح کُند پیش آمدند.

وی افزود: آئین نامه‌ای را برای طرح پویش تصویب کردیم تا دانشجویان پس از گذراندن هشت واحد مجزای از دروس خود که به صودت کاملا رایگان هست، مدرک کارورزی خود را از سوی دانشگاه آزاد دریافت کنند تا با ارائه آن به مشاغل مختلف بتوانند کارگزینی انجام دهند.

برنامه‌های روز دانشجو در استان زنجان تشریح شدمسئولان روز دانشجو به کدام دانشگاهها می‌روند؟رئیسی روز دانشجو به دانشگاه شریف می رود

 بیانیه گام دوم انقلاب باید در دانشگاه پیگیری شود

حجت الاسلام حسن عارضی مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های آزاد اسلامی استان اصفهان نیز باحضور در این نشست اظهار داشت: 16 آذرماه، دانشجویان توانستند به موقع اعتراض کنند و در زمان مناسب فریاد بزنند و همین دلیل این روز را به عنوان روز دانشجو ثبت کردند.

وی بیان کرد: به تعبیر مقام معظم رهبری روز دانشجو یعنی روزی که ضد آمریکا، ضد سلطه و استکبار هست و دانشجو در این روز به این ضدیت ها اعتراض می‌کند و در طول تاریخ هم بعد از سال 32سال تاکنون دانشجو همچنان جایگاه خود را حفظ کرده است.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های آزاد اسلامی استان اصفهان با اشاره به رسالت نهاد رهبری در دانشگاه‌ها گفت: اگر قرار باشد اعتراض دانشجو همیشه به موقع باشد باید درک درستی از انقلاب اسلامی داشته باشد وگرنه اعتراض عاقلانه نخواهد بود و لازمه آن تحقیق از خبرگان آن حوزه هست.

وی افزود: وقتی که انقلاب اسلامی ایران حادث شد برای معرفی آن روحانیونی به دانشگاه ورود پیدا کردند تا آن را تشریح کنند و افرادی مانند شهید مطهری، شهید بهشتی، شهید مفتح و شهید باهنر که ارتباط خوبی با دانشگاه و جامعه دانشگاهی داشتند در این عرصه حاضر شدند.

عارضی تصریح کرد: وقتی شهید مطهری به شهادت رسیدند از امام خمینی(ره) خواستند که یک روحانی آگاه به دانشگاه معرفی شود که ایشان مقام معظم رهبری را معرفی کردند و وقتی ایشان نیز به رهبری منصوب شدند یک ساختاری را در دانشگاه تحت عنوان نهاد نمایندگی مقام رهبری ایجاد کردند تا حضور روحانیون در دانشگاه‌ها نظام‌مند شود.

وی خاطرنشان کرد: نهاد نمایندگی در این 40سال فراز و نشیب‌هایی را پشت سر گذاشته و به یک بلوغی رسیده است که توانسته در سال‌های اخیر اتفاقات خوبی را رقم بزند و دیگر از حضور سنتی صرف به یک حضور راهبردی و مهندسی فرهنگی در دانشگاه رسیده است.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های آزاد اسلامی استان اصفهان بیان کرد: سعی می‌کنیم برنامه ریزی‌های خود را به صورت راهبردی پیش ببریم و در این راستا نیز توانستیم 15 راهبرد در دانشگاه ایجاد کنیم که براساس معیارهایی چون فرصت‌ها و چالش‌ها اقدامات خود را به پیش می‌رانیم.

وی عنوان کرد: فعالیت‌هایی که تاکنون انجام داده‌ایم بر اساس راهبردهای مختلف بوده است و حوزه دانشجویی نیز جایگاهی است که متوجه این عناصر است و در اولویت اول ما قرار دارد بنابراین سعی کردیم از ظرفیت‌های دانشگاه آزاد استفاده کنیم تا اهداف بزرگی را پیش ببریم.

عارضی گفت: ما در گروه معارف حدود 200استاد و بیش از 20 روحانی فعال داریم. 1500نفر هیئت علمی تمام وقت در استان اصفهان، 3900استاد مدعو و حدود 2000نفر فعال در دانشگاه‌های آزاد استان مشغول فعالیت هستند.

وی ادامه داد: تکریم و کرامت بخشیدن به دانشجو یعنی اجازه دهیم آنان در تصمیم‌گیری‌ها شریک باشند چون بعد فارغ التحصیلی، مدرکی که گرفته‌اند باید برای آنان کارساز باشد و وقتی آنان را با بازار کار آشنا می‌کنیم در واقع تکریمشان کرده‌ایم.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های آزاد اسلامی استان اصفهان تصریح کرد: بیانیه گام دوم انقلاب باید در دانشگاه پیگیری شود و چه مجموعه‌ای بهتر از نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری که پیگیر این موضوع است چون مخاطب این بیانیه جوان متعهد و متخصص هست و مصداق آن دانشجو می‌باشد که با کمک حوزه مهدویت این امر تسریع پیدا می‌کند.

وی افزود: همچنین درحال برگزاری طرح اندیشه تمدن ساز در حوزه استادی هستیم که کانون معرفت رضوی قرار است آن را اجرا کند اما نهاد نمایندگی نباید حالت مجری‌گری و تصدی‌گری داشته باشد درحالیکه باید دانشجویان در جریان امورات ورود کنند بر همین اساس هیات دانشجویی در راستای کادر سازی خود از دانشجویان استفاده می‌کند تا به این قشر نیز بها داده باشیم.

عارضی ادامه داد: شورای راهبردی نهاد را احیا کردیم که با وجود مسئولان مختلف دانشگاهی و دانشجویان هم‌افزایی شکل بگیرد چرا که اگر نهاد رهبری در دانشگاه‌ها بخواهد موفق باشد باید هم‌افزایی را حفظ کند. یکی از مطالباتی که مقام معظم رهبری دارند، دانشگاه مسئله محور هست چون ایشان می‌خواهند مسائل کشور را علنی و دقیق بررسی کنند به همین خاطر این موضوع نیز در دستور کار ما قرار دارد.

انتهای پیام/174/ ع

منبع: تسنیم

کلیدواژه: رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان تا دانشجویان روز دانشجو طرح پویش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۴۷۰۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیس دانشگاه محقق اردبیلی: چگونه در برابر ضرب و شتم دانشجویان ساکت هستید؟

اسماعیل چمنی رئیس دانشگاه محقق اردبیلی با ارسال ایمیلی خطاب به روسای دانشگاه‌های آمریکا گفت: جامعه جهانی توقع دارد که شما به عنوان یک دانشمند، این حملات را محکوم کنید و به دانشجویان نوع دوست خود فرصتی برای اعتراض بدهید.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌ها خبرگزاری دانشجو، اسماعیل چمنی رییس دانشگاه محقق اردبیلی به روسای چند دانشگاه آمریکا ایمیل ارسال کرد.

متن ایمیل رئیس دانشگاه محقق اردبیلی به شرح زیر است:

از آزار و اذیت دانشجویان و دانشکده‌های عدالت خواه جلوگیری کنید

بنی آدم اعضای یکدیگرند که در آفرینش ز یک گوهرند

پروفسور گرامی کریستینا اچ پکسون، رئیس دانشگاه براون

پروفسور رودریگز،رئیس دانشگاه سیتی نیویورک (CUNY)

پروفسور دکتر کنت ای جسل، رئیس دانشگاه بین المللی فلوریدا،
پروفسور محترم دکتر ریچارد دی مک کالو، رئیس دانشگاه ایالتی فلوریدا،


گزارش‌های ناراحت کننده در مورد بازداشت چندین دانشجو و اعضای هیئت علمی مؤسسه شما توسط مجریان قانون، نگرانی قابل توجهی را برانگیخته است. دانشجویان و اساتید باید آزادی عمل داشته باشند تا آشکارا احساس انصاف و عدالت خود را به اشتراک بگذارند. رژیم سرنگون شده اسرائیل به عمد نسل کشی کرده و هزاران زن، کودک و مردم بی گناه را به قتل رسانده است. شرایط مخرب زندگی که بر فلسطینی‌ها تحمیل شده و آسیب‌های جسمی و روحی جدی که به بار آورده است، همگی فریاد اعتراض مردم با وجدان را برمی انگیزد. دانشجویان و جوامع علمی قادر به تحمل چنین خشونتی نیستند. به همین علت، هیچ فردی که برای آزادی ارزش قائل است نمی‌تواند در برابر آن مقاومت کند.

من درک نمیکنم که چگونه می‌توانید شاهد چنین اتفاقات ناراحت کننده‌ای باشید و ساکت بمانید.

جامعه جهانی توقع دارد که شما به عنوان یک دانشمند، این حملات را محکوم کنید و به دانشجویان نوع دوست خود فرصتی برای اعتراض بدهید. بی انصافی است که دانشجویان را در اختیار نیرو‌های ظالم قانون قرار دهیم.

دیگر خبرها

  • پرده‌برداری از تابلوی نامگذاری بلوار ورودی دانشگاه آزاد اصفهان
  • پرده‌برداری از تابلوی نامگذاری بلوار ورودی دانشگاه آزاد اصفهان به نام دکتر فروغی
  • راه‌اندازی یک واحد صنعتی در دانشگاه آزاد شاهرود/ ۵۰ دانشجو در فاز نخست شاغل می‌شوند
  • راه‌اندازی یک واحد صنعتی در دانشگاه آزاد شاهرود/ اشتغال ۵۰ دانشجو در فاز نخست
  • افتتاح مرکز آموزش وتوسعه ی فناوری های دانشگاه آزاد اسلامی سنندج
  • علت محبوبیت رشته‌های پزشکی و پیراپزشکی در کشورمان چیست؟
  • تعداد شرکت دانش‌بنیان در دانشگاه آزاد اصفهان به ۳۰۰ شرکت می‌رسد/ ۲۰ مجله فناوری با درجه ممتاز داریم
  • مهارت آموزی به یک هزار دانشجو در واحد‌های صنعتی دزفول
  • رئیس دانشگاه محقق اردبیلی: چگونه در برابر ضرب و شتم دانشجویان ساکت هستید؟
  • جای دانشجو زندان نیست!