Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، مستند بدون مرز به تهیه کنندگی محمدحسن موحدی و کارگردانی علیرضا رحیم‌طهرانی، روایتی متفاوت از جهاد فرا مرزی در خصوص مهاجرین افغانستان و دلدادگان بدون مرز اربعین حسینی (ع) است.

این مستند که مراحل تولید آن به پایان رسیده است، بر اساس تصاویری از وضعیت افغان‌هایی است که به خاطر بحران سیاسی پیش‌آمده در کشور خود دچار رعب و وحشت شده و به سمت مرز‌های کشورمان آمدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هر چند این سفر رنج‌های زیادی برای افغان‌ها به همراه دارد، اما جهادگران بدون مرز انقلابی به کمک آن‌ها می‌آیند. جهادگرانی که سودای زیارت حسینی و پیاده روی اربعین را در ذهن خود داشته، اما با همان شعور و شور حسینی خود را تا مرز‌های شرقی کشور می‌رسانند.

همراه شدن تصاویر اقدامات جهادی در سیستان و بلوچستان با صحنه‌هایی از مشایه و پیاده روی اربعین بر جذابیت کار «بدون مرز» افزوده است.

علیرضا رحیم طهرانی کارگردانی مستند «بدون مرز» را به مثابه موقعیتی ناب برای آفرینش و خلق یک اثر دانست و گفت: باتوجه به اینکه این کار نخستین تجربه کارگردانی من در بخش مستند محسوب می‌شود، سختی و فراز و نشیب‌های بسیاری در حین تولید سر راهم قرار گرفت، اما دغدغه‌مندی و علاقه درونی باعث شد که با انگیزه هرچه تمام برای کارگردانی این اثر وقت بگذارم و آن را به ثمر برسانم. رضایت‌مندی خودم از اثر تولیدشده قابل قبول است، از این پس باید منتظر نظرات مردم و منتقدان باشیم.

وی با اشاره به آغاز فعالیت‌های خود از طریق تدوین پروژه‌های کوتاه و همچنین تدوین گزارش‌های خبری عنوان کرد: پیش‌تر تجربه تدوین چندین کار مستند هم داشتم که این موضوع بر غنای تجربه کارگردانی افزود.

این کارگردان جوان که هم‌اکنون دانشجوی رشته مدیریت ارتباطات در مقطع کارشناسی ارشد است، دیدگاه‌هایی از جنس مدیریت رسانه را در کارگردانی مستند و تبدیل شدن به یک فیلمساز خوب با نگاهی که بر صفات و ارزش‌های مخاطبان دارد، موثر دانست.

وی در پاسخ به دلایل پرداخت به این موضوع، تشریح کرد: خبر‌های زیادی از افغانستان می‌شنیدم، در همان روزها، اربعین هم در حال برگزاری بود. اربعینی که تحت تاثیر محدودیت‌های کرونایی قرار گرفته بود و بسیاری از موکب‌داران و زائران از پیاده‌روی جامانده بودند. وجود گروهی در شرق کشور برای ارائه خدمات به افغان‌هایی که همواره مورد ظلم و ستم قرار گرفته‌اند و در طول سالیان دراز جنگ و فقر اذیتشان کرده است، مرا به سمت کار بر روی این موضوع سوق داد.

رحیم‌طهرانی در توضیح چشم‌انداز‌های خود برای ادامه فعالیت‌هایش اظهار کرد: تلاش بر این است تا فرهنگ، زبان و تالیف قلوب ملت‌ها را به تصویر بکشیم. می‌خواهیم ملت‌ها را فارغ از تفاوت‌هایشان به یک اشتراک نظر برسانیم و بر اشتراکات تاکید کنیم. این درباره همسایه افغان ما بسیار مشهود است که می‌توانیم با فرهنگ، زبان، دبیات و مذهب آنان ارتباط برقرار کنیم.

وی ادامه داد: افراد بسیاری با دین و مسلک مشترک ایرانی‌ها در افغانستان وجود دارند که محدودیت‌های جغرافیایی، سیاسی و یا اجتماعی موجب دورماندن آن‌ها از ما شده است. اگر بتوانیم بدون مرز با ملت‌های دیگر ارتباط برقرار، اشتراکات آن‌ها را پذیرش و تفاوت‌ها را تحمل کنیم، می‌توانیم امت واحده را تشکیل دهیم.

کارگردان مستند «بدون مرز» یادآور شد: البته با افرادی که قصد آسیب رساندن به جامعه بشریت را دارند کنار نمی‌آییم. چشم‌انداز ما نزدیکی قلوب ملت‌ها به یکدیگر و تشکیل جهانی مملوء از صلح، شادی، آرامش با فرهنگ‌های گوناگون در کنار یکدیگر است.

گفتنی است مستند «بدون مرز» به زودی از شبکه‌های تلویزیونی پخش خواهد شد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: مستند تلویزیونی افغانستان بدون مرز ملت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۴۷۳۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازداشت مرزبان ایرانی توسط‌ طالبان | سرنوشت مرزبانان چه شد؟

به‌گزارش همشهری آنلاین یک منبع آگاه در گفت و گو با مهر با اعلام این خبر گفت: ۶ نیروی مرزبان ایرانی که ساعتی قبل توسط نیروهای طالبان در جنوب شرق کشور بازداشت شده بودند با انجام اقدامات لازم آزاد شدند.
عصر امروز نیروهای طالبان ۶ مرزبان ایرانی را به بهانه ورود غیرقانونی به خاک افغانستان بازداشت کردند.

کد خبر 847183 برچسب‌ها مرزباني خبر ویژه افغانستان طالبان

دیگر خبرها

  • پایان نمایشگاه بین‌المللی افغان-قزاق در کابل
  • روایتی از شهید لشکر فاطمیون + فیلم
  • آزادی ۶۳ پناهجوی افغان از بازداشت پلیس در پاکستان
  • بازداشت مرزبان ایرانی توسط‌ طالبان | سرنوشت مرزبانان چه شد؟
  • افتتاح نمایشگاه بین‌المللی افغان-قزاق در کابل
  • ایجاد مسیر ریلی جدید؛ محور دیدار مقامات افغانستان و قزاقستان
  • رونمایی نخستین حلقه مستند روایی معجزه مادری در بوشهر
  • سریال مشاور و روایتی از باز کردن کلاف‌های پیچیده زندگی
  • فیلمی عجیب از جمعیت عظیم افغان‌ها و نصب پرچم افغانستان در ایران؛ این فیلم واقعی ست؟!
  • ویدئو‌های یک افغان از جمعیت عظیم افغانستانی‌ها و نصب پرچم افغانستان در ایران