Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، پیام نجفی، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان، پیش از ظهر امروز، در نشست خبری با خبرنگاران اظهار داشت: در دانشگاه آزاد اصفهان ۷۸ هزار دانشجو در حال تحصیل داریم که حدود ۵ هزار نفر دانشجوی خارجی و مابقی ایرانی هستند، حدود ۳۵ درصد در مقطع تحصیلات تکمیلی‌اند و در رشته‌های مختلف تحصیل می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی تأکید کرد: به واسطه طرح پویش، به برخی رشته‌های با اهمیت و کم‌توجه اقبال زیاد شده است، یکی از طرح‌های محوری، طرح پویش است که ظرفیت برای اشتغال ایجاد می‌کند، این طرح در حال گسترش است و تربیت نیرو متخصصی که در محیط کار بتواند به صورت تحصیل کرده و حرفه‌ای عمل کند، بسیار ضروری است. 

نخبه‌پروری راهی برای کاهش آسیب‌های اجتماعی است 

نجفی عنوان کرد: با توجه به این طرح پویش، پایش صورت می‌گیرد و شرکت‌های دانش‌بنیان خیلی خوبی هم خواهیم داشت که نیازهای کشور را برطرف کنند، بسیاری از آسیب‌های اجتماعی با مسؤولیت‌پذیری و ایجاد حس تاثیرگذاری کم می‌شود، همین واگذاری مسؤولیت‌ها باعث نخبه‌پروری و هدفمند شدن زندگی‌شان می‌شود. 

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان یادآور شد: باید از حضور صنایع بزرگ تشکر کنیم چون این اتفاق خوب که از مسائل امیدوارکننده دانشگاه‌ها است، در حوزه‌های فرهنگی با مشورت و همکاری نهاد رهبری اتفاق‌های خوبی خواهد افتاد، مهدویت روحیه امید را به نسل جوان منتقل می‌کند و باید فضا را برای این امر آماده کنیم. 

وی اظهار کرد: ظرفیت عظیمی که ما در تفکر شیعه داریم کمک زیادی به رشد نسل جوان می‌کند، ما در حوزه‌های فناوری و فرهنگی می‌توانیم ترکیب خوبی داشته باشیم، در حوزه‌های دیگر نیز به دنبال تحول هستیم، کرسی‌های آزاد اندیشی و گفت‌وگوهای دو طرفه بین دانشجویان و اساتید باید انجام شود. 

نجفی گفت: طراحی‌ها و تحول‌های خوبی صورت گرفته که با حضوری شدن دانشگاه شاهد آن خواهیم بود، باید نسل جوان را با میراث این شهر آشنا کنیم و بستر رشد نسل آینده را فراهم کنیم. 

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان بیان داشت: عمده جمعیت دانشجویان خارجی از عراق، افغانستان، سوریه و بسیار محدود از لبنان و ترکیه جذب می‌شود، برای مثال دندان پزشکی در دانشگاه‌ آزاد بسیار با کیفیت و کم‌هزینه است، در طرح پویش ۷۵۰ نفر به صورت قطعی ثبت‌نام کردند و روند آن‌ها رو به رشد است.

وی خاطرنشان کرد: ۸ واحد کارآموزی پویش بدون شهریه است و علاوه بر مدرک تحصیلی، مدرکی به عنوان مدرک پویش داده می‌شود که سابقه فعالیت برای او به شمار بیاید، ولی هنوز جز سوابق کار قانونی به حساب نمی‌آید. 

نجفی تصریح کرد: در برخی واحدها و برخی رشته‌ها کاهش شهریه ثابت داشته‌ایم و در واحد اصفهان در شهریه ثابت حدود ۲۰ درصد افزایش داشته‌ایم، فرآیند جذب هیأت علمی بسیار طولانی است و دانشگاه آزاد دنبال راهکاری برای اساتید حق‌التدریس است و افزایش میزان حق‌التدریس را امسال داریم.

روز دانشجو روز ضد سلطه‌گری است

همچنین در این نشست، حجت‌الاسلام حسن عارضی، مسؤول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های آزاد اسلامی استان اصفهان اظهار داشت: شهید بهشتی فرمودند دانشجویان ما مؤذن‌های جامعه هستند و این سرزندگی در تاریخ هم وجود دارد، قیام توابین هم داریم ولی به عنوان یک قیام جریان‌ساز یاد نمی‌شود به خاطر اینکه آن قیام در زمان مناسب انجام نشد؛ ولی از واقعه کربلا با تعداد شهدای کم‌تر از آن  به عنوان واقعه‌ای زنده یاد می‌شود. 

عارضی تأکید کرد: روز دانشجو روز ضد آمریکا و ضد سلطه‌گری است و دانشجو به کسی که مصداق استکبار است در دانشگاه اعتراض می‌کند، این روز باید با این مصداق به دانشجو معرفی شود، مواجهه درست با پیرامون زمانی صورت می‌گیرد که شناخت از جامعه و انقلاب درست باشد، درک دانشجو باید عالمانه باشد تا اعتراض او هم عاقلانه باشد. 

مسؤول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های آزاد اسلامی استان اصفهان توضیح داد: وقتی انقلاب اسلامی صورت گرفت روحانیونی مثل شهید بهشتی و شهید باهنر و شهید مطهری به دانشگاه راه یافتند و ارتباط خوبی گرفتند، روحانیون نماینده حوزه بودند و به این سبب حضور روحانیون نطام یافت و نهاد نمایندگی در دانشگاه‌ شکل گرفت. 

وی عنوان کرد: در سال‌های اخیر حضور نهاد نمایندگی از یک حضور سنتی صرف به یک حضور راهبردی رسیده و توانسته مهندسی فرهنگی را صورت دهد، با شناخت کامل از محیط، ۱۵ راهبرد کلی به دست آوردیم، از ۲۸ شهریور تاکنون که حضور دارم کارها بر همین اساس ۱۵ راهبرد صورت گرفته است.

عارضی گفت: در راهبردهای تعیین شده نهاد رهبری دانشجویان برای ما در اولویت هستند، سعی شده از ظرفیت‌های دانشگاه آزاد استفاده شود، ۲۸ واحد در استان اصفهان ،  هزار و ۵۰۰ نفر هیأت علمی تمام وقت و ۳ هزار و ۹۰۰ استاد مدعو داریم، حدود ۲ هزار نفر کارکنان دانشگاه هستند. 

تحول در دروس معارف و سرفصل‌ها با نظرسنجی از دانشجویان صورت می‌گیرد 

مسؤول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های آزاد اسلامی استان اصفهان یادآور شد: برای گروه معارف دو برنامه داریم که تحول در دروس و کتب یکی از آن‌هاست و کتب در حال تغییر است، سرفصل‌های ۱۰ درس برای اساتید ارسال شده است، هیأت اندیشه‌ورز از روحانیونی است که در دانشگاه فعال هستند و یک دوره آموزشی برای اساتید گروه معارف با موضوع نهج‌البلاغه برگزار می‌شود. 
 

وی مطرح کرد: معتقدیم باید دروس معارف به مرحله‌ای برسند که در مرحله مناسب از زندگی به دانشجویان کمک کند و متناسب با ظرفیت‌های استان و درس مربوطه از مکان‌های مربوطه بازدید صورت گیرد و تنها به دانش خلاصه نشود و بینش هم در آن‌ها صورت گیرد و دروس معارف متناسب با نیاز‌های دانشجو برنامه‌ریزی شود. 

عارضی اعلام کرد: تکریم و کرامت بخشیدن به دانشجویان به این معناست که او را در تصمیم‌سازی‌ها شرکت دهیم، بیانیه گام دوم انقلاب باید در دانشگاه‌ها پیگیری شود و نهاد نمایندگی باید دغدغه‌های رهبری را دانشگاه‌ پیاده کند، زیرا مخاطب بیانیه گام دوم جوانان هستند. 

مسؤول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های آزاد اسلامی استان اصفهان گفت: بحث امید در بیانیه گام دوم انقلاب بسیار مهم است، طرح اندیشه تمدن‌ساز بر این پایه نوشته شده است و باید نهاد نمایندگی حالت مجری‌گری نداشته باشد و ظرفیت‌ها را فراهم کند تا دانشجویان محور آن باشند، هیأت دانشجویی نهاد در راستای کارسازی و اهداف کلان نهاد نمایندگی فعالیت می‌کند. 

مصداق بارز جوان‌گرایی اوایل انقلاب اسلامی به وقوع پیوست 

وی اظهار داشت: جوان‌گرایی که اکنون از آن صحبت می‌شود اوایل انقلاب حضرت امام آن‌ را عملی کرده بودند، در مجموعه نهاد رهبری هم‌افزایی بین بسیج اساتید، نماینده اساتید، نماینده داشجویان، نماینده کارکنان صورت می‌گیرد، دانشگاه مسأله‌محور که رهبر از آن صحبت می‌کنند یکی از راهبردهای ما است. 

انتهای پیام/۶۳۱۲۱/

 

منبع: فارس

کلیدواژه: دانشجویان اصفهان دانشگاه آزاد جامعه نهاد رهبری دانشگاه آزاد اصفهان نجفی روز دانشجو خبرگزاری فارس اصفهان سلطه استکبار 16 آذر دانشگاه آزاد اسلامی صورت می گیرد طرح پویش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۴۸۶۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برپایی نمایشگاه دائمی مهدویت در دانشگاه آزاد اسلامی قزوین

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز قزوین، حجت الاسلام مهدی پورآرین معاون نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در واحد قزوین گفت: این نمایشگاه  با هدف تمرکز بر فعالیت‌های مهدوی در حوزه‌های پژوهش، آموزش، فرهنگی و تبلیغی در طبقه همکف کتابخانه مرکزی دانشگاه برپا شده است.

وی خاطرنشان کرد: در این نمایشگاه ۸ غرفه با موضوعات خداشناسی، مکتب اهل بیت (ع)، شناخت واقعی امام زمان (عج)، تاریکی‌های عصر ظهور و فتنه‌های آخر زمان فعال است.

معاون نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری گفت: این نمایشگاه می‌تواند با حضور استادان برجسته در حوزه مهدویت به استادان، دانشجویان و کارکنان این دانشگاه و سایر دانشگاه‌های استان و دانش آموزان در حوزه‌های پژوهش، آموزش، فرهنگی و تبلیغی ارائه خدمات داشته باشد.

دیگر خبرها

  • رشد ۳۵ درصدی جذب دانشجو در دانشگاه علمی- کاربردی مازندران
  • جذب ۴۰ میلیارد تومانی تسهیلات بانکی دانشجویی در مازندران
  • راه‌اندازی یک واحد صنعتی در دانشگاه آزاد شاهرود/ ۵۰ دانشجو در فاز نخست شاغل می‌شوند
  • راه‌اندازی یک واحد صنعتی در دانشگاه آزاد شاهرود/ اشتغال ۵۰ دانشجو در فاز نخست
  • علت محبوبیت رشته‌های پزشکی و پیراپزشکی در کشورمان چیست؟
  • تعداد شرکت دانش‌بنیان در دانشگاه آزاد اصفهان به ۳۰۰ شرکت می‌رسد/ ۲۰ مجله فناوری با درجه ممتاز داریم
  • حمیدی‌فر: در نسل چهارم دانشگاه‌ها دنبال تمدن‌سازی هستیم
  • چالش‌های حوزه تعلیم و تربیت چبست؟/ در نسل چهارم دانشگاه‌ها دنبال تمدن‌سازی هستیم
  • افزایش رشته‌های کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد
  • برپایی نمایشگاه دائمی مهدویت در دانشگاه آزاد اسلامی قزوین