Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران اکونومیست»
2024-05-07@09:39:21 GMT

قیمت تمام شده انرژی در کشور واقعی نیست

تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۸۴۹۲۶۳

قیمت تمام شده انرژی در کشور واقعی نیست

ایران اکونومیست- مدیرعامل شرکت برق حرارتی گفت: اگر بخواهیم قیمت تمام شده برق را واقعی کنیم، قیمت تمام شده هر کیلووات برق حدود ۲ هزار تومان است.

محسن طرزطلب مدیرعامل شرکت برق حرارتی  گفت: ما به دنبال افزایش قیمت برق در کشور نیستیم. صحبت‌های مطرح شده در خصوص افزایش قیمت برق صحت ندارد.

او ادامه داد: در واقع هدف ما این است که قیمت سوخت را در کشور واقعی کنیم، هزینه تبدیل انرژی حدود ۲ تا ۲.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۵ سِنت یعنی معادل ۷۰۰ تومان است.

مدیرعامل شرکت برق حرارتی گفت: قیمت تمام شده تولید بر اساس هزینه تبدیل و سوخت است. در واقع اگر بخواهیم قیمت تمام شده برق را واقعی کنیم، قیمت تمام شده هر کیلووات برق ۲ هزار تومان است.

او بیان کرد: با توجه به بحرانی بودن شرایط برق در کشور باید دید که سرمایه گذاران در این بین چه پیشنهاداتی خواهند داشت.

طرزطلب تصریح کرد: ما برنامه‌ای برای افزایش قیمت برق نداریم. نظر اصلی بودجه نویس یعنی سازمان برنامه و بودجه واقعی کردن قیمت سوخت به صورت تدریجی و دریافت هزینه واقعی سوخت نیروگاهی است.

او گفت: به عنوان متولی در بخش تولید انرژی در کشور می‌خواهیم که قیمت سوخت در کشور همانند سایر کشور‌های دیگر واقعی شود. احتمال بر این است که اتفاقات مهمی در سال ۱۴۰۱ در بخش افزایش بهای سوخت کشور صورت گیرد.

پیش از این هم مصطفی رجبی مشهدی سخنگوی صنعت برق کشور خبری مبنی بر افزایش قیمت برق را تکذیب کرده بود. بر این اساس افزایش قیمت طبق مصوبه، در هر ساله اول اردیبهشت به میزان ۷ درصد اعمال می‌شود.

 باشگاه خبرنگاران جوان

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: افزایش قیمت برق قیمت تمام شده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۴۹۲۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش وزن با این نوشیدنی‌ها

آفتاب‌‌نیوز :

با افزایش سوخت و ساز بدن، روند لاغری نیز تسریع می‌شود. در سال‌های اخیر مشخص شده است که برخی از نوشیدنی‌ها تاثیر زیادی در کاهش وزن دارند. اگر این نوشیدنی‌ها را در زمان شب مصرف کنید، همزمان تاثیر فوق‌العاده‌ای در بهبود خواب شما دارند. نوشیدنی‌هایی که فاقد کافئین هستند، علاوه بر کیفیت خواب، باعث افزایش سوخت و ساز بدن و عضله‌سازی هم می‌شوند. در ادامه به معرفی چندین روش لاغری با نوشیدنی می‌پردازیم.

 شیر یک نوشیدنی مقوی برای قبل از خواب: این کار در روز بعد اشتهای شما را کاهش می‌دهد.

 کاهش وزن با نوشیدنی آب انگور: اگر قبل از خواب ۱۰۰ گرم آب انگور خالص را بنوشید، باعث چربی سوزی در بدن می‌شود. 

 مصرف دمنوش بابونه در زمان شب: دمنوش بابونه چربی‌های اضافه بدن را می‌سوزاند تا گرمای بدن را تأمین کند. همچنین دمنوش بابونه باعث کاهش قند خون بدن نیز می‌شود. 

 کفیر یک نوشیدنی بی‌نظیر برای لاغری: نوشیدن یک لیوان کفیر قبل از خواب، باعث بهبود کیفیت خواب می‌شود. از سوی دیگر به روند لاغری نیز کمک می‌کند.

 آب یک نوشیدنی سالم برای لاغری: نوشیدن ۷ لیوان آب در طی شبانه‌روز برای سلامت بدن ضرورت دارد. با نوشیدن آب، روند لاغری در شما تسریع می‌شود. زیرا آب قدرت فوق‌العاده‌ای در چربی‌سوزی دارد.

 لاغری با نوشیدنی آب کرفس: نوشیدنی آب کرفس به سوخت و ساز بدن کمک می‌کند. در زمان خواب متابولیسم بدن افزایش می‌یابد که در روند لاغری تاثیر زیادی دارد. 

 ترکیب سرکه سیب و عسل: برای درست کردن این نوشیدنی، دو قاشق غذاخوری سرکه سیب را با یک قاشق عسل و یک فنجان آب ترکیب کنید. اگر این نوشیدنی را قبل از شام میل کنید، باعث سلامت روده‌ها و کارکرد بهتر سیستم گوارش می‌شود. سرکه سیب در طی شب افزایش سوخت و ساز بدن را به همراه دارد. از سوی دیگر میزان اشتهای شما را در روز بعد کاهش می‌دهد.

دیگر خبرها

  • آماده‌باش چین برای شراره‌های خورشیدی
  • تولید گاز باید افزایش پیدا کند/ لزوم بهینه سازی مصرف
  • افزایش قیمت گاز در اروپا؟!
  • ماشه افزایش قیمت گاز در اروپا چکانده می‌شود
  • قاچاق سوخت تهدید جدی برای شیوع مالاریا در شرق کشور
  • توزیع بیش از ۱۲۰ میلیون لیتر سوخت هوایی در فروردین ۱۴۰۳
  • رشد اقتصادی پایدار در صنعت نفت با بهینه‌سازی مصرف انرژی
  • کاهش وزن با این نوشیدنی‌ها
  • تخفیف نجومی ایران برای فروش نفت؛ واقعی یا کیک؟
  • تخفیف نجومی ایران برای فروش نفت واقعی است؟