Web Analytics Made Easy - Statcounter

ادعاهای بی اساس مقامات رژیم صهیونیستی درباره ایران و ادعای یک رسانه آمریکایی مبنی بر برنامه ریزی چین برای احداث پایگاه نظامی در آفریقا از جمله تحولات مهم جهان طی ساعات گذشته به شمار می روند.

خبرگزاری میزان - مهم‌ترین رویداد‌ها و تحولات بین الملل در ساعات گذشته عبارتند از:

*شمار تلفات و مبتلایان ویروس کرونا

شمار مبتلایان ویروس کرونا در جهان به بیش از ۲۶۶ میلیون و ۱۲۷ هزار نفر رسیده و بیش از ۵ میلیون و ۲۷۰ هزار نفر نیز بر اثر ابتلا به این ویروس جان باخته اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تاکنون بیش از ۲۳۹ میلیون و ۷۴۸ هزار نفر از مبتلایان به ویروس کرونا در سطح جهان بهبود یافته اند.

*نماینده کنگره خواستار اقدام علیه اسلام هراسی شد

«ایلهان عمر»، عضو مسلمان کنگره آمریکا، از «نانسی پلوسی»، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا خواست تا اقدام قاطعی علیه یکی از نمایندگان جمهوری خواه به دلیل اظهارات وی علیه مسلمانان اتخاذ کند.

*مقام سابق صهیونیست: لفاظی‌ها علیه ایران، اسرائیل را ضعیف‌تر می‌کند

«ایهود باراک»، نخست وزیر پیشین رژیم صهیونیستی ضمن انتقاد از رویکرد این رژیم در قبال ایران گفت که لفاظی‌های توخالی علیه ایران، رژیم صهیونیستی را ضعیف‌تر می‌کند.

*پوتین ورود مهاچران به اروپا از طریق روسیه را تکذیب کرد

«ولادیمیر پوتین»، رئیس جمهور روسیه، گزارش‌های منتشر شده مبنی بر ورود سیل مهاجران به خاک اروپا از طریق خاک کشورش را تکذیب کرد.

*زمین لرزه ۴.۹ ریشتری در ترکیه

مرکز زمین شناسی مدیترانه‌ای اروپا از وقوع زمین لرزه ۴.۹ ریشتری در شرق ترکیه خبر می‌دهد.

*ادعا‌های بی اساس رئیس رژیم صهیونیستی درباره ایران

«اسحاق هرتزوگ»، رئیس رژیم صهیونیستی مدعی شد «برای مقابله با تهدید هسته‌ای ایران همچنان تمامی گزینه‌ها روی میز قرار دارند.»

بیشتر بخوانید: عبور مبتلایان کرونایی اروپا از مرز ۷۵ میلیون نفر حمله راکتی به پایگاه آمریکا در سوریه *بلاروس: اقدامات تلافی جویانه علیه تحریم‌های غرب اتخاذ می‌کنیم

نخست وزیر بلاروس می‌گوید که این رژیم تدابیر تلافی جویانه‌ای را علیه تحریم‌های اتحادیه اروپا اتخاذ می‌کند.

*گانتز: اجازه دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای را نمی‌دهیم

«بنی گانتز»، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی، مدعی شده است «اجازه دستیابی ایران را به سلاح هسته‌ای نخواهیم داد.»

*ادعای رسانه آمریکایی درباره تصمیم چین برای ساخت پایگاه در آفریقا

یک رسانه آمریکایی با استناد به آنچه گزارش محرمانه اطلاعاتی خوانده، مدعی است که چین در حال برنامه ریزی برای ساخت پایگاه نظامی در یک کشور آفریقایی است.

 

انتهای پیام/

برچسب ها: تحولات بین الملل آمریکا ایران

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: تحولات بین الملل تحولات بین الملل آمریکا ایران رژیم صهیونیستی رسانه آمریکایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۵۱۱۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نظرسنجی هاروارد چگونه تعبیر شد؟/ عواقب اصرار بر جنایت

گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، مقامات آمریکایی و صهیونیستی پس از ناتوانی در دستیابی به اهداف خود در جنگ غزه و حتی شکست در تحمیل خواسته های وقیحانه خود به حماس در مذاکرات غیر مستقیم آتش بس، اینک با شوک سخت وبی سابقه دیگری مواجه شده اند که در دانشگاههای آمریکا، از تگزاس تا کالیفرنیا تبلور پیدا کرده است. در ماههای ابتدایی جنگ غزه، دانشگاه هاروارد نظرسنجی هشدار دهنده ای را (خطاب به مقامات غربی) منتشر کرد.

در این نظرسنجی تاکید شده بود که درصد بالایی از جوانان بین ۱۸ تا ۲۴ سال آمریکایی معتقدند راه‌حل نهایی خاتمه دادن به درگیری رژیم اشغالگر قدس و فلسطین این است که اسرائیل پایان یابد و اراضی فلسطینی اشغال شده به حماس داده شود تا یک کشور واحد فلسطینی در آن تاسیس کند. این نظرسنجی، به صورت گسترده مورد انتقاد لابی های صهیونیستی در آمریکا قرار گرفت و حتی دانشگاه هاروارد نیز در سیاستگذاری های خود در قبال جنگ غزه، آن را نادیده گرفت و به تقابل مطلق با دانشجویانی روی آورد که تنها مطالبه آنها، پایان دادن به نسل کشی فلسطینیان بود.

هم اکنون اعتراضات دانشجویی در سرتاسر آمریکا شکل گرفته و پیش بینی می شود در آینده ای نزدیک به دانشگاههای اروپایی نیز تسری پیدا کند. طی ماههای اخیر، هر گونه اعتراضی علیه جنگ غزه به مثابه یهودستیزی تلقی شده و بسیاری از دانشجویان و حتی اساتید و روسای دانشگاهها، بابت انتقاد از جنایات رژیم اشغالگرقدس اخراج ، تهدید یا دستگیر شده اند.

مقامات آمریکایی تصور می کردند این برخوردهای سلبی قادر به کنترل فضای ظاهری دانشگاههای ، به سود اهداف شوم و وقیحانه مشترک واشنگتن و تل آویودر جنگ غزه خواهد شد اما خیزش صورت گرفته در دانشگاه کلمبیا، انبار باروت را در سرتاسر آمریکا شعله ور ساخت.

هم اکنون شاهد گسترش دامنه و عمق اعتراضات ضد صهیونیستی در دانشگاههای آمریکا هستیم. در زمان جنگ 33 روزه سال 2006 میلادی میان رژیم صهیونیستی و لبنان یا چهار جنگی که در بین سالها 2008 تا 2022 علیه فلسطینیان صورت گرفت، خیزشهای دانشجویی محدودی در آمریکا وجود داشت زیرا روایتگری غرب از ماهیت صهیونیسم و مناقشه اسرائیل-فلسطین، تبدیل به یک ذهنیت بازدارنده و ساکن در میان جوانان آمریکایی شده بود.

با این حال وقوع جنگ غزه، جوانان آمریکایی را بیدار کرد و امروز، تبلور این بیداری را در دانشگاههای این کشور مشاهده می کنیم.

بدون شک مقاومت مقامات آمریکایی در برابر این حقیقت مطلق، منجر به تسریع روند تباهی و سقوط آنها خواهد شد.

توحش پلیس فدرال و هم افزایی سران دو حزب جمهوریخواه و دموکرات در مواجهه با جنبش اصیل دانشجویی شکل گرفته، منجر به توقف آن نخواهد شد و چنانچه پیش بینی می شود، روز به روز خیزشهای گسترده تری در نقاط گوناگون آمریکا در قبال جنایات رژیم اشغالگر قدس و کاخ سفید در غزه صورت می گیرد.

گذار از صهیونیسم و پایان دادن به موجودیت و اشغالگری اسرائیل، مطالبه ای گویاست که اکنون به مثابه هدفی مقدس، در فضای دانشجویی آمریکا گرفته و گفتمان منبعث از نظام سلطه محور لیبرال دموکراسی غربی را تحت تاثیر خود قرار داده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • استعفاهای سریالی سران نظامی صهیونیست/کابوس «وعده صادق» ادامه دارد
  • موج استعفای مقامات نظامی صهیونیست این‌بار هالیوی را گرفتار می‌کند
  • نظرسنجی هاروارد چگونه تعبیر شد؟/ عواقب اصرار بر جنایت
  • تصاویری از عملیات ترکیبی علیه رژیم صهیونیستی در پایگاه رویسات
  • مقامات آمریکایی شایستگی اخلاقی اظهارنظر در خصوص حقوق‌بشر را ندارند
  • کمین ترکیبی حزب الله لبنان برای کاروان نظامی صهیونیست‌ها در کفرشوبا
  • واکنش حزب‌الله به ادعای عجیب تل‌آویو
  • قطعنامه جانبدارانه پارلمان اروپا علیه ایران
  • موضع اهل سنت و جماعت در قبال حمله ایران به رژیم صهیونیستی
  • سفر روسای شاباک و ستاد مشترک ارتش اسرائیل به قاهره