Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-03@16:50:14 GMT

ایجاد ۷ هزار فرصت شغلی در سیستان‌وبلوچستان

تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۸۵۱۱۷۶

ایجاد ۷ هزار فرصت شغلی در سیستان‌وبلوچستان

ایسنا/سیستان و بلوچستان معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی(ره) استان سیستان‌وبلوچستان گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از هفت هزار فرصت شغلی توسط این نهاد در سطح استان ایجاد شده است.

به گزارش ایسنا، احمدعلی راهداری افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از هفت هزار فرصت شغلی توسط این نهاد در سطح استان ایجاد شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه کمیته امداد آمادگی لازم برای پرداخت تسهیلات را دارد، افزود: کارآفرینی و ایجاد اشتغال یکی از نیازهای ضروری کشور جهت به ارمغان آوردن زندگی بهتر برای مردم است.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان بیان کرد: کمیته امداد یکی از نهادهایی است که در ایجاد اشتغال نقش مهمی دارد و می‌تواند با کارآفرینی، زندگی مددجویان تحت پوشش خود را متحول کند.

وی گفت: از ابتدای امسال تاکنون برای ۳۸۵ نفر از طریق کاریابی و برای ۲ هزار و ۳۷ نفر از طریق راهبری شغلی، ایجاد اشتغال شده و به  ۵هزار و ۱۵۶ نفر نیز آموزش‌های لازم برای ایجاد شغل ارائه شده است.

راهداری اظهار کرد: کل تسهیلات پرداخت شده از ابتدای سال، یک‌هزار و ۵۳۴ میلیارد تومان  بوده است که  این مبلغ از سرفصل های بند ب تبصره ۱۶ قانون بودجه، مددجویان تحت پوشش کمیته امداد، اشتغال پایدار روستایی، محل صندوق قرض الحسنه امداد ولایت و هم افزایی بانک قرض الحسنه مهر ایران تامین شده است.

وی افزود: کمیته امداد همچنین آمادگی لازم برای پرداخت تسهیلات را دارد  و مبلغ تسهیلات برای هر فرد از ۱۰ تا ۱۰۰ میلیون تومان با توجه به نوع شغل اوست. همچنین تسهیلات کارفرمایان نیز به ازای به کار گیری هر مددجو ۱۰۰میلیون تومان است که علاوه بر این، حق بیمه کارفرما نیز تا دو سال بر عهده کمیته امداد است.

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی کمیته امداد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۵۱۱۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اتمام رفع تداخلات اراضی در سیستان‌وبلوچستان

ایسنا/سیستان و بلوچستان رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سیستان و بلوچستان گفت: در راستای رفع تداخلات ناشی از اجرای قوانین موازی موضوع ماده ۵۴ قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر از ابتدای اجرای این قانون از تعداد ۱۰۱۲ پلاک موجود در استان،۴۹۰ پلاک، مشمول رفع تداخلات اراضی تشخیص داده شده است.

سیدمحمدرضا حسینی در گفت وگو با ایسنا، افزود: رفع این تداخلات براساس عکس های هوایی دهه۴۰ که در دسترس استان قرار گرفته انجام شده است.

وی گفت: در دولت سیزدهم رفع تداخلات اراضی ۴۹۰ پلاک مشمول شهرستان های سیستان وبلوچستان در سطح حدود ۱۱ میلیون هکتار به پایان رسیده که بر این اساس ۱۰ میلیون و ۲۰۰ هزار هکتار ملی و۲۸۷ هزار هکتار غیر ملی تشخیص داده شده است.

حسینی خاطرنشان کرد: با این اقدام ارزشمند پس از ۶۰ سال زمینه صدور اسناد کشاورزی فراهم شده است که یکی از اثرات بارز رفع تداخلات تضمین امنیت سرمایه گذاری و امنیت غذایی و در نتیجه کاهش پرونده های حقوقی در محاکم قضایی است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • رتبه اول خراسان رضوی در پرداخت تسهیلات اشتغال در کشور
  • علی ربیعی: حدود 5 میلیون نفر در دانشگاه‌ها در حال تحصیل هستند/ رابطه معناداری بین رشته‌های تحصیلی و فرصت‌های شغلی موجود وجود ندارد/ بخش اعظمی از جمعیت فعال تحصیل کرده، دچار نوعی فاصله بین وضع موجود و انتظار از زندگی شده‌اند
  • پرداخت بیش از ۱۲ میلیارد تومان تسهیلات بلاعوض به نیازمندان البرزی
  • سال گذشته بیش از ۴۰۰۰۰ فرصت شغلی در سامانه رصد کرمانشاه ثبت شده
  • اعطای ۹۱۰ میلیارد تومان تسهیلات به مدد جویان البرز
  • اتمام رفع تداخلات اراضی در سیستان‌وبلوچستان
  • ایجاد چهار هزار شغل جدید در غرب استان سمنان
  • ساخت ۲۵۰ کیلومتر بزرگراه و راه اصلی در سیستان وبلوچستان
  • تعطیلی دو روزه، بهره‌وری نیروی کار را افزایش می‌دهد/ثبت ۲۸ هزار فرصت شغلی در سامانه ملی
  • خرید گندم کشاورزان سیستان و بلوچستان از مرز ۲۱ هزار تن فراتر رفت