Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبکه خبر»
2024-04-30@09:11:53 GMT

بازگشت کتیبه های ساسانی به تخت جمشید

تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۸۵۱۳۹۰

‍‍‍‍‍‍

یکی از پایه ستون های دوران ساسانی که دو کتیبه روی آن حک شده است، در محوطه یک مرغداری در چند کیلومتری تخت جمشید کشف شد. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،

 این پایه ستون با 2 کتیبه نقش بسته بر آن که سال ها پیش از دامنه کوه رحمت در مجاورت مجموعه تخت جمشید به سرقت رفته بود، در محوطه یک مرغداری و در حالی که نصف شده بود، کشف شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سارقان به تصور وجود گنج در دل سنگ، آن را به دو نیم تقسیم کرده بودند و پس از ناامیدی از یافتن طلا، ستون دو قطعه شده را در همان محل رها کرده و رفته بودند.

به گفته مسئولان مجموعه تخت جمشید، خوشبختانه آسیب چندانی به کتیبه ها نرسیده است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

منبع: شبکه خبر

کلیدواژه: تخت جمشید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۵۱۳۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جوجه ریزی ۱۰۰ میلیون قطعه‌ای در مرغداری‌های مازندران

محمدمهدی عباس‌زاده معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: ۱۰۰ میلیون قطعه جوجه ریزی از ۱۶ مهرماه سال گذشته تا ۱۶ فروردین ماه امسال، در واحد‌های مرغداری گوشتی استان انجام شد.

او با بیان اینکه در این مدت ۳۵۹ هزار تن شیر در دامداری‌های استان تولید و به بازار عرضه شد، افزود: ۳۵ هزار تن گوشت قرمز و ۱۸۵ هزار تن گوشت مرغ صنعتی در استان تولید شد.

عباس‌زاده با اشاره به اینکه از ۱۶ مهر ماه سال گذشته تا ۱۶ فروردین ماه امسال، ۲ هزار و ۸۰۰ تن تخم مرغ در مرغداری‌های صنعتی استان تولید شد، گفت: برای حمایت از بخش دامپروری ۷۱۱ هزار تن انواع نهاده‌های دامی در استان تامین و توزیع شد.

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

دیگر خبرها

  • آماده سازی کتیبه‌های دست نویس ایوان های صحن انقلاب و آزادی ویژه دهه کرامت
  • تولید مرغ در داورزن خراسان رضوی ۵۰ درصد افزایش یافت
  • جوجه ریزی ۱۰۰ میلیون قطعه‌ای در مرغداری‌های مازندران
  • مرگ خاموش تخت‌جمشید و بیستون
  • اخراج سنگربان والنسیا پایه‌گذار بازگشت آبی اناری‌ها شد
  • کشف گنج هخامنشی و ساسانی در چالوس
  • اسفند ماه «مرغ حذفی» بیشترین افزایش قیمت را داشت
  • نرخ تورم سالانه در مرغداری‌های صنعتی به ۵۷.۸ رسید
  • عملیات آبرسانی به ۶ روستای درمیان آغاز شد
  • پاکسازی گلسنگ‌ها از چهره تخت جمشید + فیلم