Web Analytics Made Easy - Statcounter


جلیل رحیمی جهان آبادی نماینده باخرز، تایباد و تربت جام در مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان، درباره ساماندهی مشکلات مربوط به مهریه گفت: مهریه یک توافقی بین زوج و زوجه است که در شهر و عرف جامعه ما جایگاه دارد و به عنوان یک پشتوانه برای خانم‌ها محسوب می‌شود، به همان میزان که روی عندالمطالبه بودن مهریه تاکید می‌کنیم باید روی عندالاستطاعه بودن مهریه هم تاکید کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جهان آبادی معتقد است باید اقدامات فرهنگی انجام داد و قانون گذاری کرد تا مهریه که مورد توافق قرار می‌گیرد در توان زوج برای پرداخت باشد، به طور کلی در یک تفاهم حقوقی از نظر حقوق دانان وقتی نیت انجام کاری را نداشته باشید ولی تعهد انجام دهید، چون نیت فرد از ابتدا بر انجام نبوده است این توافق و پیمان زیر سوال است.  در پیوند زناشویی هم باید به اینکه مهریه حق خانم است و هر زمان که طلب کند مرد موظف است آن را پرداخت کنند توجه به توان مالی مرد هم باید بشود، این جمله را جهاد آبادی می گوید.

به گفته این نماینده مجلس شورای اسلامی، تا کنون در کشور ما پذیرفته شده و هیچ وقت  به این فکر نشده که این رقمی که مورد توافق قرار می‌گیرد در توان فرد هست که آن را پرداخت کند یا خیر؟. اگر عندالاستطاعه بودن مهریه محور قرار بگیرد می‌توان به یک تفاهم قانونی، عرفی و شرعی برسیم که هم خانم‌ها پشتوانه خودشان را  با توجه به شرایط اقتصادی و حق طلاقی که برای آقایان در نظر گرفته شده در زندگی از دست ندهند و هم به گونه‌ای نباشد که مهریه ابزاری برای فشار به زوج محسوب شود. 

نماینده مردم تایباد در مجلس یادآور شد که این موضوع را در پرونده‌ها و در مراجعات مردم می‌بینیم که از مهریه برای آسیب مالی به زوج استفاده می‌شود و پس از ازدواج بعد از مدت کوتاهی اقدام به دریافت مهریه می‌کنند زوج را به زندان می‌اندازند و هرچه اموال و دارایی و ثروت دارد می‌گیرند. هر دو بخش ماجرا با کار کارشناسی باید بررسی قرار بگیرد تا در نهایت به یک تفاهم در زمینه عندالاستطاعه بودن و عندالمطالبه بودن رسید و حقوق زوج و زوجه هردو تامین شود و پشتوانه زن و توان مالی مرد مورد نظر قرار بگیرد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی مهریه زن مهریه های سنگین بودن مهریه قرار بگیرد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۵۱۴۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح مرکز مشاورزه ازدواج و تحکیم خانواده شهرستان اسکو

این مرکز زیر نظر اداره ورزش و جوانان شهرستان اسکو به عنوان اولین مرکز مشاوره ازدواج این شهرستان در ساختمانی به مساحت ۲۰۰ متر مربع افتتاح شد.

 فیروزی فرماندار شهرستان اسکو در مراسم افتتاح این مرکز، مشاوره ازدواج را مهمترین راه برای انتخاب صحیح ودرست برای یک زندگی عنوان کرد و گفت: بر اساس اطلاعات و آمار، مراکز مشاوره قبل از ازدواج در کاهش ۵۰ درصد طلاق در جامعه موثر است.

 وی بررسی ویژگی‌های شخصیتی و تقویت مهارت‌های ارتباطی و حل تعارضات و مشکلات و کاهش استرس را از دیگر مزایای مراکز مشاوره ازدواج سازمان ورزش و جوانان عنوان کرد و افزود: این مرکز با هدف تسهیل دسترسی به موضوعات حوزه آموزش و مشاوره ازدواج و خانواده و همچنین آگاهی رسانی به عموم جامعه بویژه جوانان و خانواده و با توجه به بافت جمعیتی جوان سهند در این شهر جدید ایجادشد تا مردم این شهر از خدمات آن بهره‌مند شوند.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • روایت شهادت بانوی پاسدار و فرزندش توسط منافقین
  • «طاووس خانم و ازدواج‌هایش» روی صحنه می‌رود
  • علی ژکان یک نمایش کمدی به صحنه می‌برد
  • ترویج ازدواج شرعی احیای سیره و سنت پیامبر اسلام (ص) است
  • شرط عجیب یک معلم برای ازدواج + فیلم
  • کاهش کم سابقه نرخ زاد و ولد در آلمان
  • معمای وام ازدواج ۱۴۰۳ چگونه حل می‌شود؟
  • رئیس کمیسیون حقوقی مجلس: بعید است بررسی قانون مهریه به مجلس یازدهم برسد
  • ماجرای صف انتظار زوجین و تاخیر در پرداخت وام ازدواج پیگیری شد
  • افتتاح مرکز مشاورزه ازدواج و تحکیم خانواده شهرستان اسکو