Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، یاسر عبداللهی عابد، معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار اردبیل در جلسه بررسی آخرین وضعیت روند اجرایی پرداخت تسهیلات از محل بند الف تبصره ۱۸ قانون بودجه ۱۴۰۰ گفت: بانک‌های عامل نیز از منابع داخلی خود به همان میزان جهت حل مشکلات طرح‌ها مشارکت می‌کنند تا سرمایه گذاران در اسرع وقت با تامین منابع لازم پیشرفت مناسبی در کار‌های خود داشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: هدف از برگزاری این جلسه ساده سازی فرایند نحوه پرداخت تسهیلات مورد نیاز طرح ها، تسریع پرداخت تسهیلات به طرح‌های اولویت دار و هماهنگی لازم با بانک‌های عامل است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار اردبیل عابد با بیان اینکه سهم استان‌ها از منابع بند الف تبصره ۱۸ مشخص است اظهار کرد: تامین منابع اعتباری برای ارایه تسهیلات تلفیقی و یارانه‌ای مورد پیگیری کارگروه است و باید دستگاه‌های اجرایی با هماهنگی و تعامل با بانک‌های عامل در روز‌های آتی طرح‌ها را بررسی و به یک نتیجه مطلوب برسند.

عبداللهی تاکید کرد: دستگاه اجرایی در تکمیل پرونده‌ها جهت ارجاع به بانک‌های عامل به منظور تسهیل و تسریع روند پرداخت تسهیلات تلاش کنند.

او تصریح کرد:تکمیل و راه اندازی طرح‌های اشتغال زا در اولویت ما قرار دارد که در حال حاضر ۴۶۶ طرح مهم در حوزه‌های مختلف از قبیل کشاورزی، گردشگری، صنعتی، خدماتی، شرکت‌های دانش بنیان و مشاوره‌های فنی شناسایی و در حال پیگیری قرار گرفته اند و همچنین طرح‌هایی برای کمیته امداد، بهزیستی و آموزش و پرورش در نظر گرفته شده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار اردبیل با اشاره به اینکه رونق اقتصادی، تولید ثروت و کاهش بیکاری از اهداف طرح‌های مورد نظر است گفت: با توجه به اینکه منابع به سختی تامین می‌شود، اما باید طرح‌هایی با پیشرفت فیزیکی ۹۵درصد درآینده نزدیک به بهره برداری برسند.

این جلسه بصورت ویدیوکنفرانس با حضور معاونان وزیر اقتصاد، صنعت، معدن و تجارت، مدیرکل سرمایه گذاری وزارت کشور و سایر اعضای کارگروه در این ارتباط و همچنین مدیران بانک‌ها و برخی مدیران دستگاه‌های اجرایی استان برگزار گردید.

انتهای پیام/ح

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اعطای تسهیلات اشتغالزایی سرمایه گذاران تکمیل پرونده پرداخت تسهیلات بانک های عامل بانک ها طرح ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۵۲۰۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایزادخواه، نماینده مجلس : جراحی در سفره مردم هنر نیست / نباید هر جا که کم آوردیم دست به سفره مردم ببریم و یا نرخ ارز را آزاد کنیم

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه جراحی اقتصادی باید در ساختارهای غلط و پوسیده کشور انجام شود، گفت: «انتظار ما از دولت و مجلس انقلابی این است که دست به تغییرات ساختاری در اقتصاد بزنند در غیر اینصورت ادامه وضع موجود بی تدبیری و بی خردی است و نباید هر جا که کم آوردیم دست به سفره مردم ببریم و یا نرخ ارز را آزاد کنیم.»
 
به گزارش شفقنا؛ روح الله ایزادخواه در خصوص وضعیت ارائه تسهیلات به مردم، اظهار کرد: یکی از انتقادات به این دولت مدل ارائه تسهیلات بانکی است؛ متاسفانه عملکرد مناسبی در حوزه تسهیلات ازدواج و اشتغال دیده نمی‌شود و بانک ها به اسم کنترل نقدینگی، تسهیلات تکلیفی را در عمل محدود کردند که منجر به رکود شد یعنی سرمایه در گردش و تسهیلات تولید، به مشکل برخورد و به مساله اول صنعت ما تبدیل شده است.
 
به اسم کنترل «تورم» تسهیلات بانکی را محدود کردند
 
وی در ادامه افزود: سال گذشته به اسم کنترل تورم، تسهیلات بانکی را محدود کردند که باعث ایجاد رکود تورمی شد. این سیاست غلط است و بارها هم گفتیم یک طرفه نمی توان به مسایل اقتصادی نگاه کرد و بدون توجه به تولید اگر بخواهیم تورم را مهار کنیم، منجر به رکود می شود.
 
برخورد این دولت با بانک ها برخورد جدی و سازنده ای نبوده است
 
آقای ایزدخواه با انتقاد از اینکه بخش زیاد از منابع مالی بانک‌ها خرج بنگاهداری بانک ها می شود، ادامه داد:  بخش‌های دیگری از این منابع را هم به عنوان وام به پرسنل خود می دهند و حتی بعضا این تسهیلات به دانه درشت ها داده می شود؛ بنابراین در شرایطی که منابع بانکی بیشتر شده است سوال ما از بانک ها این است این منابع در کجا خرج می شود!. ما ایراد اساسی به نظام بانکی داریم که از گذشته بوده و در این دولت تشدید شده است؛ برخورد این دولت هم با بانک ها مطلقا برخورد جدی و سازنده ای نبوده است؛ اقای خاندوزی بارها در جلسات نظارتی ما به صراحت گفتند که «زور من به بانک ها نمی رسد». اقای رئیسی علی رغم شعار ی که در ایام تبلیغات ریاست جمهوری گفتند که «بانک ها را به خط خواهم کرد» اما در عمل نشانه ای از این مساله نمی بینیم.
 
وی افزود: عده ای از نمایندگان مجلس هم دائما با شعار کنترل نقدینگی، فضا را تشدید می کنند که قطعا به ضرر تولید و به نفع سوداگری و بنگاهداری بانک ها است. مجلس جدید به دلیل اینکه مجلس یکدستی به لحاظ سیاسی نیست و نیروهای مستقل بیشتری دارد، امیدواریم بتواند با جدیت و الگوی منطقی درست بانک ها را وارد کار کند.
 
نباید هر جا که کم آوردیم دست به سفره مردم ببریم
 
وی در خصوص عدم اخذ تضامین از مردم برای ارائه وام های خرد، گفت: بانک ها اصلا عمل نمی کنند و این حرفی که وزیر اقتصاد گفتند توسط بانک ها رعایت نشد و مراجعینی که برای دریافت وام های معیشتی خرد به مردم معرفی می‌کنیم، یا توسط بانک ها رد می شود و یا چند ضامن از مردم می خواهند. لذا ما نیاز به جراحی واقعی داریم چراکه جراحی در سفره مردم هنر نیست بلکه در ساختارهای غلط و پوسیده کشور باید انجام شود. جراحی در ساختار الیگارشی بانکی باید انجام شود و انتظار ما از دولت و مجلس انقلابی این است که دست به تغییرات ساختاری در اقتصاد بزنند در غیر اینصورت ادامه وضع موجود بی تدبیری و بی خردی است و نباید هر جا که کم آوردیم دست به سفره مردم ببریم و یا نرخ ارز را آزاد کنیم!.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • پرداخت بیش از ۳۴ هزار فقره تسهیلات اشتغالزایی به معرفی شدگان نهادهای حمایتی
  • پرداخت ۳۴ هزار فقره تسهیلات اشتغالزایی به متقاضیان
  • بانک‌ها پرداخت تسهیلات برای عشایر را تسهیل‌ کنند
  • ایزادخواه، نماینده مجلس : جراحی در سفره مردم هنر نیست / نباید هر جا که کم آوردیم دست به سفره مردم ببریم و یا نرخ ارز را آزاد کنیم
  • نماینده مجلس: نباید هر جا که کم آوردیم دست به سفره مردم ببریم
  • گلایه مردم از اقساط سنگین وام خرید خانه
  • توانمندسازی مددجویان، مانعی در برابر تولید فقر است
  • ۹۲ درصد متقاضیان واجد شرایط تسهیلات نهضت ملی مسکن، قرارداد امضا کردند
  • جزئیات جدید از تسهیلات نهضت ملی مسکن
  • تسهیلات ودیعه مسکن به ۴۴۵ هزار متقاضی پرداخت شد