Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-04-29@02:53:24 GMT

این نکات را چشم پزشک تان به شما نمی گوید!

تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۸۵۲۱۷۸

این نکات را چشم پزشک تان به شما نمی گوید!

به گزارش اقتصادآنلاین به تقل از نمناک؛ چشم ها یکی از مهمترین اعضای بدن هستند ، بنابراین ضروری است که به درستی از آن ها مراقبت کنیم. برخی از بیماری های چشمی با علائمی همراه است که ما با دیدن آن علائم به چشم پزشک مراجعه می کنیم اما برخی دیگر از بیماری های چشمی بدون علامت هستند و معمولا تا از بین رفتن درصدی از بینایی علائمی نشان نخواهند داد بنابراین چشم پزشکان انجام تست های سالیانه را واجب می دانند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اغلب ما نسبت به این عضو حیاتی بی توجه هستیم و با برخی از مسائل مربوط به چشم آشنایی نداریم . در این بخش از بهداشت و سلامت نکاتی را درباره چشم و مسائل مربوط به آن آورده ایم که ممکن است تا به حال نشنیده باشید.

مطالبی مهم درمورد سلامت چشم که چشم پزشک به شما نخواهد گفت

1.اکثر افراد می دانند که اشعه فرابنفش به پوست آسیب وارد می کند اما نمی دانند که این اشعه ها برای چشم نیز مضر هستند. به همین دلیل فقط در روزهای آفتابی عینک آفتابی می زنند. این کار مثل این است که بگویید:" من فقط بعضی وقت ها سیگار می کشم ". پس حتما در روزهای آفتابی و بارانی از عینک های آفتابی ضخیم و استاندارد استفاده کنید.

2. برخلاف آنچه که والدین به فرزندانشان یاد می دهند؛ هویج بهترین مواد غذایی برای چشم ها نیست. اسفناج، کلم پیچ و سبزیجات دارای برگ تیره همگی برای سلامت چشم بسیار مفیدتر از هویج می باشند .

3. عینک های پولاریزه بهترین ها برای کاهش تشعشعات تابش می باشند اما معمولا دیدن صفحه ال.سی.دی یا گوشی موبایل و سیستم های جهت یابی را سخت می کنند.

4. قطره های چشم در هر نوعی مفید هستند، البته اگر آن ها را داخل یخچال نگهداری کنید.

5. مطالعه در نور کم به چشم شما آسیب وارد نمی کند ، فقط در بدترین شرایط عاملی برای سردرد است.

6. قطره های چشمی قدیمی را نگه داری نکنید . اگر به عفونت مبتلا باشید، قطره های استروئیدی می توانند به بهبود شما کمک کنند اما اگر قدیمی باشند ، عفونت را بدتر خواهند کرد.

7. چشمان صورتی همیشه بی خطر نیستند . تعداد زیادی از بیماران مبتلا به چشم صورتی هستند که به نور حساسیت دارند و بینایی آن ها کاهش پیدا می کند اما بسیاری از پزشکان این وضعیت را با آنتی بیوتیک هایی درمان می کنند که در صورت ویروسی بودن بیماری ، به درمان آن کمک نمی کند.

8. هرگز نباید در مورد چشمتان منتظر علائم باشید. بعضی از بیماری های چشمی قبل از کاهش بینایی، علائم دیگری دارند که نمی توانید آن ها را تشخیص دهید . پس هر سال باید چشمان خود را چکاپ کنید.

9. قبل از خواب ، لنز خود را در بیاورید زیرا احتمال ابتلا به عفونت هنگام خواب ، 15 برابر بیشتر از هنگام بیداری است.

10. از دستمال کاغذی یا دستمال توالت برای پاک کردن عینک استفاده نکیند زیرا این کاغذها از چوب ساخته شده اند و ممکن است که لنز چشم شما را خراش دهند. پس حتما از دستمال های ابریشمی مخصوص عینک استفاده کنید.

11. همه شما فکر می کنید که بعد از متسع کردن چشم ها می توانید به راحتی به روتین معمولی زندگی خود برگردید اما دو یا سه ساعت قبل از اینکه کاری را با تمرکز بالای چشمی انجام دهید، صبر کنید . باید به چشمتان استراحت دهید و مثلا به یکباره 12 صفحه پی دی اف را پشت سر هم مطالعه نکنید.

12. بعضی از پزشکان بیماران خود را مجبور می کنند که سریعا جراحی آب مروارید انجام دهند اما اگر از لحاظ مالی مشکل دارید ، انجام ندادن آن آسیبی به چشم هایتان وارد نمی کند . آب مروارید فقط در موارد نادری آسیب زننده است . کم شدن بینایی در آب مروارید به گونه ای است که انگار همه چیز را از پشت یک پنجره کثیف مشاهده می کنید.

13. اگر بالای 60 سال سن دارید و قصد لازیک دارید ، تا بهبود آب مروارید چشمتان صبر کنید . اول باید آن را درمان کنید و بعد برای لازیک برنامه بریزید.

14. اکثر ما تصور می کنیم که پس از انجام یک جراحی چشم ، بلافاصله توانایی بازگشت به زندگی عادی خود را داریم اما در حقیقت ، به زمان بیشتری نیاز داریم.

15. یک باور قدیمی می گوید که هویج بهترین غذا برای چشم ها است اما باید بدانید که اسفناج، کلم پیچ و دیگر سبزیجات برگ تیره برای چشم ها مفیدتر از هویج هستند.

16. اگر قطره های چشم را در یخچال بگذارید، سوزش کمتری ایجاد خواهند کرد.

17. برخی بیماران به علت ورم ملتحمه دچار حساسیت به نور شده یا بینایی خود را از دست می دهند و ورم ملتحمه همیشه خوش خیم نیست. بسیاری از پزشکان برای درمان این بیماری آنتی بیوتیک تجویز می کنند ، اگر مبتلا به ورم ملتحمه باکتریایی شده باشید، این درمان موثر است اما اگر مشکل ویروسی باشد ، بیماری درمان نخواهد شد .

18. برای جلوگیری از بیماری های چشمی تست های سالانه مفید هستند پس هر سال به چشم پزشک مراجعه نمایید و منتظر نمانید که علائم بیماری های چشمی در شما ظاهر شوند سپس به پزشک مراجعه کنید زیرا برخی از بیماری های چشمی تا از بین نبردن بینایی بدون علامت است.

19. اگر سن شما بالای 60 سال است و می خواهید عمل جراحی لیزیک انجام دهید ، صبر کنید تا دچار آب مروارید نیز شوید سپس طی جراحی آب مروارید از پزشک بخواهید بینایی شما را ترمیم کند تا هزینه آن را بیمه پرداخت نماید.

منبع: نمناک پربیننده ترین خواص انار و یاقوت‌های آن! ثبت نام واکسن کرونا ( دُز سوم بالای ۴۰ سال ) استرس با مردان چه می کند؟ زمان مناسب نوشیدن قهوه چه وقت است؟ برای جلوگیری از کرونا امیکرون این کار را انجام دهید!

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: بیماری چشمی چشم قرنیه چشم خستگی چشم تاری دید چشم پزشکی بیماری های چشمی آب مروارید برای چشم چشم پزشک چشم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۵۲۱۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادعای کارفرمایان به رعایت نکات ایمنی با نصب کپسول آتش نشانی

عضو شورای عالی کار گفت: بسیاری از کارفرمایان مدعی رعایت نکات ایمنی به نصب تابلوی اخطار و شارژ کپسول آتش نشانی اکتفا می‌کنند اما متخصص ایمنی و بهداشت محیط استخدام نمی‌کنند. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگاراقتصادی خبرگزاری تسنیم، یکی از اصلی ترین مطالبات کارگران ایجاد شرایط بهداشتی در محیط های کاری به منظور کاهش حوادث ناشی از شغل است.

 متأسفانه هر ساله تعداد زیادی از کارگران به دلیل عدم ایمنی در واحدهای تولیدی و کاری خود آسیب می بینند که این حوادث شغلی علاوه بر اینکه اثرات تخریبی زیادی اعم از اقتصادی, درمانی,روحی برای کارگر دارد, به همان میزان اثر مخربی را برای کارفرمایان به همراه دارد.

برخی آمارها حکایت از این دارد که  سالانه 13000حادثه ناشی از کار در کشوررخ می دهد.

علی حسین شهریور, معاون روابط کار وزارت کار بهمن ماه سال 1402  گفت:در زمان شروع به کار این دولت، آمار فوتی‌های ناشی از کار 800 نفر بود که با تلاش انجمن‌های صنفی ایمنی، کارگاه‌های حفاظتی و بازرسان کار، این آمار در پایان سال 1401 به 711 نفر رسید که کاهش 11 درصدی را نشان می‌دهد.

رعیتی‌فرد داشتن محیط کار سالم و ایمن را یکی از حقوق بنیادی نیروی کار عنوان و ابراز امیدواری کرد: با اجرای مقاوله‌نامه ایمنی و بهداشت شغلی، فضای سالمی برای محیط و نیروی کار فراهم شده و با کمک شرکای اجتماعی و دستگاه‌های مربوط در مسیر کاهش بیماری‌های شغلی گام برداریم.

به گزارش تسنیم، بارها وقتی وارد اداره یا شرکتی شده ایم, مشاهده کرده ایم که روی دیوار تابلوی اخطار و کپسول آتش نشانی نصب شده اند, گویای یکی از دلایل اصلی این کار فرار از مسئولیت برای رعایت واقعی بهداشت ایمنی کار است.

 در همین راستا محمدرضا تاجیک،عضو شورای عالی کار و رئیس مجمع نمایندگان کارگران استان تهران در وبینار کشوری روز جهانی بهداشت حرفه‌ای و ایمنی کار با اشاره به مشکلات کارگران در محیط‌های کار سخت و زیان آور گفت: ما در زمینه استخدام متخصصین بهداشت حرفه‌ای و ایمنی شغلی در محیط کار مشکل داریم. بسیاری از کارفرمایان مدعی رعایت نکات ایمنی به نصب تابلوی اخطار و شارژ کپسول آتش نشانی اکتفا می‌کنند اما کارشناس و متخصص ایمنی و بهداشت حرفه‌ای استخدام نمی‌کنند و در بسیاری از موارد آنان را مضر به کسب و کار خود می‌دانند.

وی با اشاره به اینکه وزارت کار متولی بحث ایمنی و بهداشت محیط کار است، گفت: پس از مدتی متولی بحث بهداشت حرفه‌ای وزارت بهداشت شد، اما در این وزارتخانه کار به خوبی پیش نرفت. بسیاری از کارفرمایان معتقدند رعایت بهداشت و ایمنی به سرمایه گذاری آنان آسیب می‌زند. اما با رعایت اصول بهداشت و ایمنی می‌توانیم برای بسیاری خسارات دارای پیامد برای تولید و کارفرما جلوگیری کنیم. زیرا تاکنون بسیاری از کارفرمایان به دلیل عدم رعایت ایمنی خود بخش زیادی از سرمایه خود را از دست دادند.

تاجیک تصریح کرد: بارها دیدیم که کارفرمای صاحب جرثقیل به دلیل عدم رعایت ایمنی با برخورد به اشیاء و کابل‌ها و انحراف حرکت وسایل با خسارت بزرگ مواجه شدند. کارفرما باید هزینه‌های بالای درمانی یا دیه کارگری را بپذیرد و هزینه غیبت نیروی کار را بپردازد زیرا هزینه استخدام کارشناس ایمنی و بهداشت حرفه‌ای را نداده است.

عضو هیات مدیره مجمع عالی نمایندگان کارگری با اشاره به عدم جدیت دولت و اکتفا به دوره‌های آموزشی کوتاه مدت، گفت: قطعا برای یک مهندس، بهداشت و ایمنی اولویت نیستو لذا باید از کارشناسان آکادمیک بهداشت حرفه‌ای و ایمنی استفاده کنیم تا شرایط را برای مالکین و متولیان کار تبیین کنند. ما نباید در این حوزه تک بعدی وارد شویم و باید هدف ما در نهایت استخدام بیشتر نیروی واجد الشرایط دارای تحصیلات آکادمیک در حوزه ایمنی و بهداشت حرفه‌ای باشد. یکپارچه سازی و ایجاد یک سازمان مستقل قدرتمند مانند سازمان محیط زیست در حوزه ایمنی داشتیم که هم مشکلات وزارت کار را نداشته باشیم و هم مشکلات وزارت بهداشت در این حوزه رفع شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • هشدار مهم به مردم؛ افزایش احتمال مرگ‌ومیر با این عمل پرطرفدار!
  • نکات مهم در طراحی و اجرای دکوراسیون مغازه لوازم تحریر
  • چرا برای کاهش وزن نباید سراغ «پیکرتراشی» بروید؟
  • چرا نباید سراغ «پیکرتراشی» بروید؟
  • نکات مهم قبل از انتخاب و خرید بهترین باربیکیوها
  • نامطمئن بودن روش پیکر تراشی برای لاغری
  • چرا برای کاهش ‌وزن‌ نباید سراغ «پیکرتراشی» بروید؟
  • ادعای کارفرمایان به رعایت نکات ایمنی با نصب کپسول آتش نشانی
  • نکات تربیتی فرزند از زبان استاد قرائتی + فیلم
  • نکات مهم در خرید و استفاده از حشره کش‌های خانگی