Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، مرتضی رهنما با بیان اینکه در ۸ ماهه امسال ۲۰ واحد متخلف در زمینه مصالح ساختمانی با هماهنگی تعزیرات حکومتی و گشت مشترک پلمب شدند، اظهار داشت: هرگونه تولید، عرضه و توزیع مصالح ساختمانی بدون دریافت پروانه کاربرد استاندارد ممنوع بوده و جرم کیفری محسوب می‌شود.

او افزود: در حال حاضر بیش از هزار و ۵۱۰ واحد تولیدی و خدماتی تحت پوشش اداره کل استاندارد فارس هستند که این ادارات تعداد یک‌هزار و ۶۲۲ پروانه معتبر برای ارائه محصولات و کالا‌های با کیفیت به مشتریان از اداره استاندارد گرفتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رهنما ادامه داد: در ۸ ماهه گذشته واحد‌های خدماتی و تولیدی بیش از ۳ هزار بار مورد بازدید اتفاقی کارشناسان اداره استاندارد قرار گرفته و بیش از ۲۷۰۰ نمونه تولیدی، نمونه برداری شده و در آزمایشگاه‌ها مورد آزمون قرار گرفته که نتایج‌ها آزمون‌ها به واحد‌های تولیدی ابلاغ که برخی از نتایج آزمایش‌ها دارای نواقص جزئی بوده و برخی‌ها دارای نقص عمده و خطرناک بوده و به واحد‌ها اعلام و برای رفع نقص اقدام کردند.

مدیر کل استاندارد استان فارس گفت: در همین مدت ۱۷۴ پروانه استاندارد در زمینه‌های مختلف صادر شده که ۳۹ مورد مربوط به صدور پروانه کاربرد نشان حد مجاز آلاینده‌ها در محصولات کشاورزی است.

رهنما در ادامه با بیان اینکه از ابتدای سال ۱۴۰۰ تا کنون ۳۶۰ گواهینامه انطباق صادراتی و وارداتی در گمرکات فارس توسط اداره کل استاندارد مورد بررسی و صادر شده است، افزود: گواهینامه انطباق کالا‌های وارداتی به منظور جلوگیری از ورود کالا‌های نامرغوب و حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان داخلی صادر می‌شود.

این مقام مسئول بر اهمیت ایمنی و ارتقای کیفیت عملکرد آسانسور‌ها تأکید کرد و افزود: در همین بازه زمانی ذکر شده بیش از ۱۸۹۴ تائیده ایمنی و عملکرد آسانسور جدید در استان فارس صادر شده است.

او در ادامه با اشاره به تاسیسات سیلندر پُرکنی گاز مایع، اظهار داشت: تاسیسات شارژ گاز مایع مشمول استاندراد اجباری است که در فارس ۳۴ تاسیسات دارای مجوز شارژ گاز مایع شناسایی شده که از این تعداد ۳۰ تاسیسات فعال و دارای علامت استاندارد است.

رهنما با یادآوری اینکه این تاسیسات حداکثر هر ۵ سال یکبار باید مورد بازرسی قرار گرفته و مجوز آن‌ها مجددا تایید و تمدید شود، خاطرنشان کرد: امسال ۱۱۱ مرتبه مورد بازدید سرزده و تذکرات لازم از تاسیسات انجام شده و در همین مدت ۱۲ هزار و ۵۰۰ شیر برنجی خارج از رده ذوب و شیر‌های استاندارد جایگزین شده است.

مدیر کل استاندارد استان فارس تصریح کرد: در استان فارس ۱۳۲ جایگاه سی ان جی وجود دارد که با اعلام شرکت نفت، شرکت‌های بازرسی استاندارد در تمام مراحل نصب و راه اندازی تاسیسات جایگاه‌ها حضور پیدا می‌کنند و در صورتی که مشکلی خاصی وجود نداشته باشد تائیده استاندارد برای جایگاه‌ها صادر می‌شود. هر ۵ سال یکبار مخازن جایگاه‌ها باید مورد آزمون مجدد قرار بگیرند تا ایمنی آن‌ها تامین شود و در حال حاضر در زمینه جایگاه سی ان جی مشکل خاصی نداریم.

او همچنین با بیان اینکه باسکول‌های جاده‌ای مورد بازید و بازرسی شرکت‌های اداره استاندارد فارس قرار می‌گیرند و باسکول‌های جدید از طریق سازنده آدرس فروشنده اعلام و کارشناس اداره استاندارد با ردیابی سامانه شرکت بازرسی را مامور تا تائیده نصب باسکول جاده‌ای را صادر کند، گفت: در حال حاضر بیش از یک‌هزار باسکول جاده‌ای تحت پوشش این اداره کل است که در فصل حمل گندم به شکل ویژه کنترل می‌شوند.

رهنما با اشاره به هدف پیشبرد تامین ایمنی شهروندان در زمینه استانداردسازی جایگاه‌های سوخت، بیان کرد: در ۸ ماه گذشته بیش از ۴ هزار و ۸۰۰ مرتبه آزمون از نازل‌های جایگاه‌های عرضه سوخت مایع و ۲۲۳ مورد از نازل‌های مخازن جایگاه سی ان جی (CNG) انجام شده و مشکل خاصی نداشتند.

او در ادامه با بیان اینکه از ابتدای امسال ۴ هزار وسیله سنجش در مغازه‌ها و مراکز عرضه مورد کنترل قرار گرفته که برخی از ترازو‌ها متاسفانه فاقد علامت استاندارد بوده که تذکرات و تعهدات از متصدیان گرفته شده است، گفت: بازرسان و کارشناسان استاندارد به طور مرتب از واحد‌های صنفی بخش‌های مختلف در طول سال بازدید و موارد تخلف را شناسایی می‌کنند.

این مقام مسئول تصریح کرد: در این مدت ۲۲۱ مورد مجوز ظرفیت خالی برای واحد‌های تولیدی صادر شده که برای بخشی از کارخانجات راکد این ظرفیت فعال شده است. همچنین ۴۶۶ مورد وسیله شهربازی مورد بازرسی قرار گرفته، اما به دلیل شیوع بیماری کرونا تاسیسات بازی راکد است و در صورت فعالیت حتما باید تائیده آسانسور را دریافت و بدون تائیده اداره استاندارد جرم محسوب می‌شود.

منبع: تسنیم
انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اداره استاندارد فارس پلمب واحد متخلف مصالح ساختمانی اداره استاندارد کل استاندارد استان فارس جایگاه ها صادر شده واحد ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۵۲۲۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ماجرای تخلف و درگیری جایگاه سوخت در اراک چه بود؟

مدیرکل استاندارد استان مرکزی در پاسخ به پیگیری خبرگزاری تسنیم، ماجرای تخلف و درگیری کارکنان یکی از جایگاه‌های عرضه سوخت در اراک با کارشناسان استاندارد استان مرکزی را تشریح کرد. - اخبار استانها -

سید سعید میرنظامی در گفت و گو با خبرنگار تسنیم در اراک، با اشاره به اعلام جرم علیه جایگاه دار بنزین شهر اراک به اتهام برخورد غیر قانونی با نماینده استاندارد به دادستانی مرکز استان اظهار  داشت: براساس وظایف قانونی سازمان ملی استاندارد ایران به منظور نظارت بر خدمات مشمول استاندارد اجباری، کارشناسان اداره کل استاندارد استان مرکزی، جهت نظارت بر جایگاه های عرضه سوخت استان در فروردین ماه امسال به یکی ازجایگاه‌های عرضه سوخت در شهرستان اراک مراجعه کردند.

وی افزود: مسئول و کارکنان جایگاه به محض شروع بازرسی کارشناسان استاندارد،  شروع به پرخاش و توهین نمودند و با جوسازی و تعطیل کردن ارائه خدمات در آن جایگاه سوخت، به تحریک خدمات گیرندگان پرداخته و با استفاده از این فرصت مانع بازرسی کارشناسان این اداره کل از آن جایگاه سوخت شدند.

مدیرکل استاندارد استان مرکزی تصریح کرد: در پی این اتفاق موضوع پرونده جرم جایگاه دار توسط این اداره کل به مرجع شبه قضایی کمیسیون ماده 42 قانون تقویت و توسعه استاندارد ارجاع و با حضور و اتفاق نظر اعضای کمیسیون و معاون رییس کل دادگستری استان به عنوان قاضی منتخب قوه قضاییه در کمیسیون ماده 42 استان مرکزی، موضوع به صورت دقیق مورد بررسی اعضا قرار گرفت و با احراز جرم در کمیسیون پرونده عمل مجرمانه، متهم برای رسیدگی به دادستانی مرکز استان ارجاع گردید.

میرنظامی خاطرنشان کرد: مطابق بند 8 ماده 40 قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد، ممانعت از ورود کارشناسان در امر بازرسی و نمونه برداری از واحدهای تولیدی و خدماتی و محل عرضه، فروش، تمرکز، توزیع و بسته بندی محصولات مشمول مقررات استانداردهای اجباری جرم بوده و مرتکبان به مجازات مقرر در قانون محکوم می شوند.

انتهای پیام/711/

دیگر خبرها

  • معرفی بیش از یکصد واحد متخلف به مراجع قضایی استان یزد
  • جریمه نقدی یک میلیاردی برای واحد تولیدی متخلف
  • یک میلیارد و یکصد میلیون ریال جریمه نقدی برای واحد تولیدی متخلف
  • کلوپ بازی‌های تصویری متخلف در مشهد پلمب شد
  • پلمب هر ١١ روز یک واحد صنفی مشاور املاک و خودرو متخلف در کرمان
  • پلمب سومین رستوران متخلف با دستور دادستان عمومی و انقلاب در شهرستان طرقبه شاندیز
  • مطب دندانپزشک قلابی در بروجرد برای بار سوم پلمب شد
  • پلمب یک واحد قصابی در شهرستان آوج
  • ۲۲ عطاری متخلف در قم طی سال گذشته پلمب شدند
  • ماجرای تخلف و درگیری جایگاه سوخت در اراک چه بود؟