Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرورزشی – به نقل از ساکرنت، جانی اینفانتینو گفت: تصمیم‌گیری درباره برگزاری جام جهانی فوتبال به صورت هر دو سال یک‌ بار دچار تعویق نشده است و این تصمیم به سود کشورهای کوچک است.

کشورهای آفریقایی عضو فیفا روز جمعه در اجلاس خود به برگزاری دو سال یک بار جام جهانی رای مثبت دادند.

این در حالی است که کشورهای آمریکای جنوبی و اروپا پیش از این بارها با این طرح فیفا مخالفت کرده و اعلام کرده‌اند که خواهان حفظ نسخه فعلی این رقابت‌ها و برگزاری هر چهار سال یک بار جام جهانی هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جانی اینفانتینو گفت: این واقعا جام جهانی نیست. جامی از بهترین تیم‌ها است که از نظر تاریخی بهترین تیم‌های اروپا و آمریکای جنوبی همیشه در این جام بوده‌اند. فرصت برای سایرین برای شرکت بسیار کم بوده است. این طرح برای کشورهای کوچک‌تر خیلی شرایط بهتری فراهم می‌کند. البته افزایش تعداد تیم‌ها ممکن است کمی آن را تغییر دهید، اما هنوز، وقتی باید چهار سال صبر کنید، زمان بسیار طولانی است. مثلا برای سنگاپور یک رویا است که در جام جهانی باشد.

فیفا نهاد حاکم بر دنیای فوتبال در حال بررسی امکان انجام جام جهانی هر دو سال یک بار است، اقدامی که با انتقاد شدید کنفدراسیون‌ها، باشگاه‌ها، بازیکنان و گروه‌های هوادار مواجه شده است. برگزاری جام جهانی با ۴۸ تیم (از سال ۲۰۲۶) در حال حاضر قطعی شده است.

 یک گروه مشاوره فنی فیفا به سرپرستی آرسن ونگر برگزاری هر دو سال یک‌بار جام جهانی را پیشنهاد داده بود که بحث‌های زیادی را برانگیخت. اتحادیه فوتبال اروپا(یوفا) و آمریکای جنوبی علیه این برنامه‌ها صحبت کرده‌اند.

منبع: پارس فوتبال

کلیدواژه: جانی اینفانتینو جانی اینفانتینو سال یک بار جام جهانی دو سال یک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت parsfootball.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس فوتبال» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۵۲۹۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ماکرون: روسیه نباید در اوکراین پیروز شود

رئیس‌جمهور فرانسه امانوئل ماکرون معتقد است که کشورهای اروپایی باید درهای مذاکره با روسیه را باز نگه دارند.

به گزارش مشرق، اگر روسیه در اوکراین پیروز شود هیچ امنیتی برای ما باقی نمی‌ماند. این حرف را ماکرون در مصاحبه با رسانه فرانسوی مطرح کرد.

رئیس‌جمهور فرانسه به روزنامه «لا تریبیون» گفت که «ما با باز گذاشتن در مذاکرات با روسیه با روسیه، داریم کار درست را انجام می‌دهیم اگر این کار را نکنیم، از نظم بین‌المللی و همچنین صلح و امنیت دست می‌کشیم».

رئیس‌جمهور فرانسه البته اعلام کرد که ضروری است که سیاست «ابهام راهبردی» در قبال روسیه ادامه یابد.

ماکرون اواخر ماه آوریل در سخنرانی در دانشگاه سوربون اعلام کرده بود که اروپا باید بعد از پایان جنگ اوکراین، آماده بهبود روابط خودش با روسیه باشد.

به گفته وی، قابلیت‌های نظامی به ویژه موشک‌های بالستیک روسیه خطری برای همه کشورهای اروپایی است.

سخنگوی کرملین دیمیتری پسکوف پیش از این اعلام کرد که روسیه تهدیدی برای هیچ طرفی در اروپا نیست و امیدوار است که آنها هم در قبال روسیه همینطور رفتار کنند.

رئیس‌جمهور فرانسه گفت که «در موضوع اوکراین، ایمنی اروپایی‌ها در خطر است چرا که این کشور در فاصله ۱۵۰۰ کیلومتری از مرزهای ما قرار است. اگر روسیه پیروز شود، تنها یک ثانیه طول می‌کشد تا هیچ گونه امنیت برای رومانی، لهستان، لیتوانی یا کشور ما وجود نداشته باشد. قدرت و برد موشک‌های بالستیک روسیه همه ما را در معرض خطر قرار می‌دهد».

منبع: فارس

دیگر خبرها

  • ماکرون: روسیه نباید در اوکراین پیروز شود
  • پیام شی به نشست سازمان همکاری اسلامی
  • عباس آخوندی: هر طرحی که در منطقه بر مبنای حذف قدرت‌های جهانی ارائه شود، از همان ابتدا با شکست مواجه خواهد شد
  • دختران ورزشکار ایرانی یک الگو در کشورهای مسلمان هستند
  • والیبال ساحلی زیر 19 ساله‌ ایران سهمیه جهانی گرفت
  • والیبال ساحلی زیر ۱۹ ساله‌ ایران سهمیه جهانی گرفت
  • احتمال بازنگری قانون ممنوعیت مسابقات ملی در خارج از کشور
  • پیش‌بینی رشد اقتصادی جهان در سال ۲۰۲۴
  • فیفا در آستانه تغییر یک قانون مهم؛ لغو ممنوعیت برگزاری لیگ‌های داخلی در خارج از کشور
  • ضرورت استفاده از ظرفیت‌های رسانه‌ای برای معرفی ظرفیت های گردشگری