Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، حدود سه هفته پیش زمین لرزه‌ای به شدت ۶.۴ در مقیاس امواج درونی زمین (ریشتر) بخش فین استان هرمزگان را لرزاند و موجب خرابی بسیاری از روستا‌های منطقه شد.

این زمین لرزه که شدت مهیبی داشت تلفات جانی چشمگیری نداشت و تنها یک نفر بر اثر سقوط تیر چراغ برق جان خود را از دست داد و حدود ۱۰۰ نفر نیز مجروح شدند که به صورت سرپایی مورد مداوا قرار گرفتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما وقوع این زمین لرزه آثار خرابی زیادی در روستا‌های بخش فین و رضوان و منطقه سیاهو برجای گذاشت، جایی که مردم بومی زحمتکش که عمدتا توان مالی چندانی ندارند و اکثر منازل فرسوده و قدیمی بودند با این زمین لرزه از بین رفتند و مردم در شوکی مهم فرو رفتند.

مردم بر مشکلات روزانه شان مشکلاتی همچون از دست رفتن خانه و کاشانه و اسباب و اثاثیه منزل را افزوده شده بود ، اما نگاه  دولت سیزدهم و اقدام به موقع و لحظه‌ای رئیس جمهور و ماموریت به معاون اول رئیس جمهور نشان داد که عزم این دولت برای زدودن مشکلاتشان جدی است.

همان شب زلزله دکتر مخبر که بررسی دقیقی لز مناطق زلزله زده داشت دستور داد عملیات آوار برداری و احداث منازل جدید مسکونی در دستور کار مسئولان دولتی مستقر در استان باشد، از این رو با وجود استانداری انقلابی و در صحنه امور مرتبط با آوار برداری از فردای زلزله آغاز شد.

در این بین همکاری سپاه و بسیج، هلال احمر، بنیاد مستضعفان و گروه‌های مختلف جهادی در امدادرسانی لحظه‌ای و به موقع قابل تقدیر است که نگذاشتند دردی بر درد‌های مردم زلزله زده افزوده شود و تمام مدت در کنار مردم مشغول خدمت بودند.

مسئولان استانی هرچند وعده حتمی دولت مبنی بر کمک فوری برای سازی منازل مسکونی و تخصیص بودجه را گرفته بودند، اما منتظر تخصیص بودجه از کشور نماندند و امور مرتبط با بازسازی منازل را پس از آوار برداری به سرعت انجام دادند.

مشخص کردن میزان خسارت و برآورد هزینه ساخت و ساز، طراحی نقشه و بررسی چگونگی ساخت منازل جدید، تامین مصالح و نهایتا پی ریزی و آغاز ساخت و ساز امید دیگری در دل مردم منطقه به وجود آورد.

در همین ارتباط رضا مدرس معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری هرمزگان از اجرای پایلوت سازه نوین ساختمان سازی در بازسازى یک واحد تخریبی در مناطق زلزله زده استان هرمزگان خبر داد.

مدرس با اشاره به استفاده از فناورى نوین سازه (ال اس اف LSF) در بازسازی یک واحد احداثی در مناطق زلزله زده، گفت: این فرآیند نوین ساختمان سازی به صورت پایلوت در روستای سرزه بخش فین اجرایی شد.

معاون امور عمرانی استاندار افزود: سازه نوین در روستای سرزه به دلیل قرارگرفتن در نزدیکترین فاصله کانونی زلزله و خالی بودن از تعارض‌هایی مانند حریم و بستر رودخانه و سایر موارد فنی اجرا شد.

وی گفت: با استفاده از این سازه، فرآیند احداث این واحد مسکونی در کمتر از یک هفته به مرحله اسکلت رسید و تا هفته آینده تمام سازه تکمیل و واحد مسکونی به صورت کامل تحویل داده می‌شود.

معاون هماهنگى امور عمرانی استانداری هرمزگان افزود: با استفاده از فناوری این سازه نوین، کل فرآیند احداث هر واحد مسکونی طی دو هفته انجام خواهد شد.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/ب

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: مناطق زلزله زده زمین لرزه مناطق زلزله زده زمین لرزه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۵۳۰۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز ساخت یک هزار و ۶۸۰ واحد مسکونی در مراغه

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز آذربایجان شرقی ساخت یک هزار و ۶۸۰ واحدمسکونی به همت قرارگاه سازندگی امام حسن مجتبی (ع) در زمینی به مساحت  ۳۶هکتار در مراغه آغاز شد.

 دستیار ویژه وزیر راه و شهرسازی در این مراسم گفت: ساخت دومیلیون واحد مسکونی در قالب طرح‌های نهضت ملی مسکن در کشور آغاز و ۵۰۰ هزار واحد به بهره برداری رسیده است.

 اکبری افزود: دولت با تمام مشکلات مصمم به ساخت سالانه یک میلیون مسکن در کشور است و تاپایان دولت به ۴ میلیون خواهد رسید.

وی اضافه کرد: همزمان با حضور وزیر راه و شهرسازی در آذربایجان شرقی ساخت ۱۰ هزار واحد از امروز در استان آغاز شده است.

دستیار ویژه وزیر راه و شهر سازی بر سرعت بخشیدن به اجرای طرح نهضت ملی مسکن در مراغه تاکید کرد و افزود: امسال سال ساخت و بهره برداری از واحد‌های نهضت ملی مسکن در کشور است.

امام جمعه مراغه در این مراسم گفت: مسکن نیاز اساسی جوان برای ازدواج است.

حجت الاسلام والمسلیمن پورمحمدی افزود: اقدام دولت برای تامین مسکن بویژه برای جوانان جای قدردانی دارد.

وی اضافه کرد: مسکن مهمترین وسیله برای ترویج ازدواج برای جوانان است.

فرماندار مراغه گفت: چهار طرح ملی مسکن در سه نقطه شهر مراغه برای تامین مسکن جوانان در حال ساخت است.

مینویی افزود: تامین مسکن برای جوانان در الویت برنامه‌های دولت است.

گفتنی است ۲۰ هزار نفر در مراغه برای طرح نهضت ملی مسکن ثبت نام کرده اند.

دیگر خبرها

  • آغاز ساخت هزار و ۶۸۰ واحد مسکونی در مراغه
  • آغاز ساخت یک هزار و ۶۸۰ واحد مسکونی در مراغه
  • ساخت بیش از ۵۰ واحد مسکونی در صومعه سرا
  • لزوم توجه به سلیقه مردم در امور مختلف
  • آغاز ساخت ۹۰ واحد مسکونی نهضت ملی مسکن در اردل
  • پروژه‌های آماده‌سازی اراضی ۱.۵ میلیون واحد مسکونی در کشور آغاز شد
  • مردم پروژه‌های نهضت ملی مسکن را کامل می‌کنند؟
  • ۲۰ هزار واحد مسکونی نهضت ملی زنجان در دست ساخت است
  • پیش بینی هواشناسی هرمزگان پنجم اردیبهشت
  • ساخت ۱۹ هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی نهضت ملی مسکن در استان بوشهر