Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آخرین نیوز»
2024-04-26@06:29:38 GMT

چرا اسرائیل این همه نگران مذاکرات وین است؟

تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۸۵۳۱۸۹

چرا اسرائیل این همه نگران مذاکرات وین است؟

نفتالی بنت نخست وزیر اسرائیل پنجشنبه گذشته همزمان با مذاکرات در هتل کوبورگ وین، با آنتونی بلینکن تلفنی صحبت کرد و در اظهاراتی که رسانه های غربی منعکس کردند، به صراحت خواستار توقف فوری مذاکرات شد.

این درحالی است که یک روز قبل از آن یائیر لاپید وزیر خارجه اسرائیل در دیدار امانوئل مکرون در پاریس خواستار هم تشدید تحریم های بین المللی علیه ایران و هم اعمال "تهدید نظامی" بزعم خود "معتبر" شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

و همزمان ریچارد مور رئیس ام آی سیکس ، سرویس اطلاعات مخفی بریتانیا مرحله جدیدی از ایران هراسی را کلید زد و ایران را در صدر تهدیدکنندگان کشورش دانست. جالب اینکه این موضع گیری عجیب انگلیسی ها که معاون وزیر خارجه شان پای میز مذاکرات در وین بود، بعد از تماس های وزیران خارجه رژیم صهیونیستی و بریتانیا اتفاق افتاد.

این دو 29 نوامبر برابر 8 آذر یک مقاله مشترک را در روزنامه دیلی تلگراف منتشر کردند که محوریت آن بر ممانعت از برنامه صلح آمیز هسته ای و به بیان دیگر ناکام گذاردن مذاکرات وین بود.

با این همه اسرائیلی ها هنوز ول کن ماجرا نیستند؛ بطوری که دیوید بارینا رئیس موساد را راهی واشنگتن کرده اند که محور اصلی این سفر پرونده ایران و مذاکرات وین است.

اینکه طی سال های گذشته اسرائیلی ها اصلی ترین منبع ایران هراسی در جهان محسوب شده و هزاران کلمه دروغ از طریق رسانه های تحت سیطره صهیونیست ها مخابره کرده اند، جای بحث نیست، اما دست و پا زدن اسرائیلی ها برای به هم زدن مذاکرات به هر قیمت برای چیست؟ صهیونیست ها از کدام جنبه از دستاوردهای یک توافق در وین وحشت دارند؟

قطعا رژیمی که خودش دارای صدها کلاهک هسته ای است، منطقی نیست که از فعالیت های صلح آمیز تحت نظارت بین المللی نگرانی داشته باشد، بنابراین این همه هیاهو برای چیست؟ آیا نگران رهایی ملت ایران از زیر تیغ تحریم های ظالمانه است؟، یا اوج کینه از کشوری تاریخی در منطقه با فرهنگ هزاران ساله باعث این برآشفتگی و سراسیمگی شده است؟

اما بیش از هرچیزی به نظر می رسد این رژیم نگران آینده خود می باشد؛ چرا که دیپلماسی پر تحرک جمهوری اسلامی ایران طی ماه های اخیر به ویژه سیاست دولت سیزدهم در تقویت و تحکیم روابط و گسترش همکاری های اقتصادی و تجاری با همسایگان در حال ایجاد فضایی آرام در منطقه است و با تغییر معادلات، منطقه به سمت نوعی همگرایی در حرکت است .

این شرایط برای رژیمی که ثبات و آرامش منطقه را به زیان منافع خود می بیند و طی یکی دو سال اخیر نیز تلاش کرده است در قالب پروژه عادی سازی روابط با اعراب، دوقطبی های بیشتری در منطقه ایجاد کند، بیش از هر زمان اختناق آور است؛ بنابراین هرگونه توافق در وین را در تضاد با منافع خود تلقی می کند.

منبع: ایرنا

منبع: آخرین نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت akharinnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آخرین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۵۳۱۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

العربیه: مصر به اسرائیل پیشنهاد ازسرگیری مذاکرات در مقابل تعلیق عملیات رفح را داد

برخی منابع فاش کردند مصر به رژیم صهیونیستی پیشنهاد داده در مقابل تعلیق عملیات حمله به رفح، مذاکرات میان این رژیم و جنبش حماس را بار دیگر از سر بگیرد.

به گزارش ایسنا، برخی منابع شبکه ماهواره‌ای «العربیه» فاش کردند که مصر به رئیس ستاد کل ارتش رژیم صهیونیستی و نیز رئیس شین‌بت (سرویس امنیت داخلی این رژیم) ابتکار عملی را برای تعلیق یورش به رفح ارائه کرده و به آنها پیشنهاد داده در مقابل توقف این عملیات، مذاکرات احیا شود.

این منابع اظهار کردند: مصر پیشنهادی از طرف جنبش حماس به اسرائیل داد که در مقابل طرحی برای ایجاد یک دولت، تنش‌ را متوقف کند.

آنها شرح دادند: تنظیم توافقنامه آتش‌بس در حال حاضر دارای سه مرحله تبادل اسرا است که هر مرحله شش هفته ادامه دارد.

پیش از این «اوفیر جندلمن» سخنگوی «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی در گفتگویی با پایگاه خبری العربیه مدعی شده بود، تصمیم برای حمله به رفح و تعقیب نیروهای حماس در آنجا و در غزه گرفته شده و این عملیات باید برای «نابودی» کامل این جنبش اجرا شود.

«اسکای نیوز» عربی نیز گزارش داد، هیاتی از مصر فردا (جمعه) در راستای تلاش برای بازگرداندن حماس و رژیم صهیونیستی به میز مذاکرات، راهی سرزمین‌های اشغالی خواهد شد.

برخی رسانه‌های صهیونیستی نیز این خبر را تایید کرده‌اند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • عربستان میزبان مذاکرات چندجانبه درباره آینده غزه
  • سازمان ملل: نگران چرخه خطرناک و در حال افزایش خشونت در خاورمیانه هستیم
  • سازمان ملل: نگران چرخه خطرناک و در حال افزایش خشونت در خاورمیانه  هستیم
  • العربیه: مصر به اسرائیل پیشنهاد ازسرگیری مذاکرات در مقابل تعلیق عملیات رفح را داد
  • امیرعبداللهیان: برخورد نیروهای امنیتی آمریکا با دانشجویان معترض نسل‌کشی صهیونیست‌ها نگران کننده است
  • غوغای طوفان فلسطین در دانشگاه‌‍‌های آمریکا؛ چرا واشنگتن نگران حمایت از فلسطین هستند؟
  • انعطاف بالای حماس در مذاکرات برای آتش بس در غزه + جزئیات
  • واکنش آمریکا به ادعای مذاکرات مستقیم با ایران/ اعلام تحریم های جدید آمریکا علیه ایران/ سفر هیات اقتصادی کره شمالی به ایران/ تصویب بسته کمک به اوکراین، اسرائیل و تایوان در سنای آمریکا
  • فشار آمریکا و اسرائیل به قطر برای تحت فشار قرار دادن حماس
  • بیانیه حماس درباره مذاکرات توافق آتش‌بس