Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-27@04:01:31 GMT

عرضه ابزار ایرانیِ توانبخشیِ عضلات و کاهش‌وزن

تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۸۵۳۴۱۶

عرضه ابزار ایرانیِ توانبخشیِ عضلات و کاهش‌وزن

گروهی از محققان یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان دستگاهی برای تحریک عضلات عرضه کردند که علاوه بر توانبخشی عضلات موجب کاهش وزن نیز خواهد شد.

به گزارش مشرق،‌ جعفر طالعی از محققان این طرح، طراحی و ساخت دستگاه‌های الکتروتراپی و فیزیوتراپی را از زمینه‌های تحقیقاتی این شرکت نام برد و اظهار کرد: بر این اساس موفق به طراحی و ساخت دستگاه EMS Body یا Electrical Muscle Stimulation شدیم که می‌توان از آن هم برای کاهش وزن

لاغری و هم بازتوانی استفاده کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید

ماجرای ویلچرهای لاکچری کارخانه داخلی

وی با اشاره به عملکرد این دستگاه، توضیح داد: عملکرد این دستگاه به این صورت است که عضلات بزرگ بدن را مورد تحریک الکتریکی قرار می‌دهد و باعث انقباض عضلات می‌شود و از این طریق نسبت به بازتوانی عضلات بدن اقدام خواهد شد.

طالعی خاطر نشان کرد: این دستگاه در حین انجام عملکرد خود، یک ورزش تمام بدنی را شبیه‌سازی می‌کند که‌ باعث کالری‌سوزی خواهد شد و هم برای توانبخشی، باعث توان افزایی عضلات بدن خواهد شد.

این محقق تاکید کرد: استفاده از این دستگاه علاوه بر کالری سوزی موجب توانبخشی شده و افزایش عملکرد کارکرد عضلانی را در پی خواهد داشت.

وی با بیان اینکه این دستگاه تاکنون نمونه ایرانی نداشته است، اظهار امیدواری کرد: عرضه این محصول موجب جلوگیری از خروج ارز از کشور و جایگزین نمونه خارجی که سالانه نسبت به خرید آن اقدام می‌شود، شود.

منبع: ایسنا

منبع: مشرق

کلیدواژه: بازار خودرو کاهش وزن ساخت ایران فناوری خواهد شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۵۳۴۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عملکرد دستگاه‌های اجرایی سیستان و بلوچستان بررسی شد

مهرداد عرب اول بیان کرد: با توجه به دستور استاندار مبنی بر ضرورت بررسی عملکرد اقدامات دستگاه‌های اجرایی استان در سال ۱۴۰۲ و برنامه ریزی برای پیشبرد اهداف در سال ۱۴۰۳ جلسات بررسی عملکرد دستگاه های اجرایی در این سازمان برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: در این جلسات عملکرد و اقدامات دستگاه‌های اجرایی از نظر پیشرفت ریالی و فیزیکی طرح‌های استانی و طرح‌های به بهره برداری رسیده به تفکیک شهرستان‌ها و تحقق مصوبات سفر رئیس جمهور به استان بررسی می‌شود.

این مقام مسوول گفت: نتایج پیگیری‌های به عمل آمده در زمینه جذب منابع مالی و ردیف‌های متمرکز بودجه سال ۱۴۰۲، عملکرد بازدیدهای میدانی و جلسات برگزار شده با فرمانداران نیز در این جلسات بررسی و برنامه‌های پیشنهادی دستگاه‌ها برای بودجه ۱۴۰۳ ارائه می‌شود.

وی، میزان مشارکت دستگاه‌های اجرایی در جذب سرمایه گذار و بهره برداری از طرح‌های تعهدی را از دیگر شاخص‌های ارزیابی دستگاه‌های اجرایی اعلام کرد.

 
 

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • پهپاد‌ انتحاری ایرانی ، ابزار کارآمد روسیه در جنگ اوکراین
  • تخریب جایگاه‌های غیرمجاز و غیر بهداشتی عرضه و کشتار دام در گلسار
  • بعد از ورزش بدن‌درد دارید؟ برای تسکین، این روش‌ها را امتحان کنید
  • موبایل‌واره چیست و چگونه از آن برای تقلب در کنکور استفاده می‌کنند؟
  • از فروش موبایل‌واره تا دستگیری ۳نفر به دلیل عکس گرفتن از سوال‌ها کنکور
  • جاسازی عجیب ابزار تقلب در بدن داوطلبان
  • مدل تازه تقلب در کنکور؛ پای ابزار جاسوسی در بدن وسط آمد!
  • باورنکردنی؛ مرز‌های تقلب در کنکور جابجا شد
  • عجیب‌ترین جاسازی ابزار تقلب در بدن داوطلبان
  • عملکرد دستگاه‌های اجرایی سیستان و بلوچستان بررسی شد