Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک اقتصاددان اظهارت اقتصادی رئیس جمهور پیرامون کنترل نرخ تورم را زودهنگام و خوشبینانه تلقی کرد.

گروه اقتصاد کلان بازارنیوز- سعیدترکاشوند؛ «سید ابراهیم رئیسی» رئیس جمهوری کشورمان شب گذشته (یکشنبه ۱۴ آذر) با حضور در شبکه یک سیما در گفتگوی تلویزیونی  به تشریح کارنامه ۱۰۰ روزه دولت سیزدهم پرداخت؛ وی با استناد بر گزارش مراکز آمار اظهار کرد:طی این مدت آمار‌ها نشان از کنترل شدن تورم دارد، این موضوع باید تا زمانی ادامه یابد تا گرانی کالا‌های اساسی کاملا کنترل شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

«لطفعلی بخشی» اقتصاددان و استاد دانشگاه علامه طباطبایی درگفتگو با بازار نیوز به اظهارات اقتصادی شب گذشته رئیس جمهور مبنی بر کنترل نرخ تورم واکنش نشان داده و پیرامون آن اظهار کرد: روئسای جمهور همه کشور‌ها به واسطه مقام مهم خود موظفند حرف‌های خوشبینانه و امیدوار کننده‌ای را به ویژه در حوزه اقتصادی به سمع مردم برسانند، هر چند که مبنای این صحبت‌ها واقعیت داشته یا نداشته باشد.

این اقتصاددان در تکمیل سخنان خود تشریح کرد: طبیعتا بخشی ازحرف‌های شب گذشته رئیس جمهور، موضع شخص خویش است، چرا که او با توجه به مقام خود وظیفه دارد که مردم کشور را امیدوار به آینده اقتصادی کشور کند، در نتیجه چنین گزاره‌ای می‌توان گفت که صحبت‌های رئیس جمهور پیرامون کنترل نرخ تورم ذیل تشریح کارنامه ۱۰۰ روزه دولت سیزدهم، در حقیقت اظهارات خوشبینانه‌ای بیش نبود.

وی توضیح داد: درحال حاضر دولت سیزدهم سه ماه است که بر سر کار آمده و به هین خاطر نمی‌شود در مورد عملکرد اقتصادی دولت قضاوت و اظهار نظر قطعی مثبت و یا منفی داشت؛ علاوه بر این، متغیر اقتصادی مهمی همچون نرخ تورم مسئله‌ای نیست که بتوان با گذشت سه‌ماه تاکید بر کنترل آن داشت چرا که برای دید آثار مثبت این امر مردم و حتی نخبگان اقتصادی نیازمند گذشت ۶ ماه تا یک سال از عمر دولت سیزدهم هستند.

بخشی در ادامه به مسئله اختلافات تیم اقتصادی دولت سیزدهم اشاره و پیرامون آن اظهار کرد: در خصوص مسائل اقتصادی کشور موارد بسیار زیادی مشاهده می‌شود؛ پیرامون همین مسئله می‌توان به برنامه غیر تورمی رشد اقتصاد کشور در دولت سیزدهم که توسط وزیر اقتصاد ارائه شد اشاره کرد؛ در ارتباط با این موضوع مشاهده می‌کنیم که وزرا و مقامات اقتصادی دولت بی تفاوت نسبت به این موضوع، هیچ اظهار نظر مثبت یا منفی را پیرامون آن از خود مطرح نکردند.

این استاد دانشگاه در پایان این اقدام را یک نمونه بارز از ناهماهنگی تیم اقتصادی دولت سیزدهم دانسته و در تشریح آن گفت: حداقل ترین کار برای نشان دادن هماهنگی تیم اقتصادی این بود معاون اقتصادی رئیس جمهور، وزیر اقتصاد، رئیس‌کل بانک مرکزی و رئیس سازمان برنامه و بودجه، هر یک امضایی را بر این برنامه اقتصادی از خود به جای می‌گذاشتند، اما مشاهده می‌کنیم که اعضای تیم اقتصادی نسبت به چنین مسئله‌ای کاملا بی تفاوت عمل کردند.

پایان پیام//

برچسب ها: رئیسی ، تورم ، دولت سیزدهم ، تیم اقتصادی دولت لینک کوتاه خبر: bzna.ir/000PsE

منبع: بازار نیوز

کلیدواژه: رئیسی تورم دولت سیزدهم تیم اقتصادی دولت اقتصادی دولت دولت سیزدهم تیم اقتصادی رئیس جمهور شب گذشته نرخ تورم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت bazarnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بازار نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۵۳۶۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دولت علاوه بر کنترل قیمت‌ها، اخلال گران اقتصادی را معرفی کند

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای گیلان ؛ آیت الله رسول فلاحتی در خطبه‌های این هفته نمازجمعه رشت از مسئولان کشور و مسئولان دستگاه‌های نظارتی و حراستی خواست مفسدان اقتصادی را شناسایی و به مردم معرفی کنند و افزود: مفسدان اقتصادی در عرصه‌های مختلف صادرات، واردات، خودرو سازی، تولید کالا‌های اساسی، دارو، فولاد، نفت و پتروشیمی و هر جایی که ثروت است جا خوش کرده‌اند و تلاش دولتمردان را ضایع می‌کنند.

وی گفت: اکنون در شرایط خوبی قرار داریم و رسانه‌های جهانی برای حفاظت از خود، یکدیگر را هدف قرار می‌دهند و صهیونیسم عقب نشینی کرده و جمهوری اسلامی ایران پیام اقتدار خود را رسا اعلام کرده است.

آیت الله رسول فلاحتی با اشاره به شگرد‌های آمریکا مبنی بر ترویج افکار ایران هراسی، اسلام هراسی، ایجاد فاصله بین اقوام مختلف، افزود: ایران در ۴۵ سال از عمر بابرکت انقلاب اسلامی، ظلم‌ها و جنایت‌های آمریکا و کشور‌های استکباری را فریاد زد و کسی باور نکرد، اما امروز محکومیت کشور‌های استکباری و حقانیت جمهوری اسلامی ایران در دنیا ثابت شده است.

نماینده ولی فقیه در گیلان در ادامه سخنان خود با اشاره به لزوم رعایت عدل و انصاف در روابط اجتماعی، گفت: با رعایت عدل به عنوان یک سیاست و امری فراگیر در جامعه، هر عضوی از جامعه در موقعیت خود، وظایفش را به جا و به موقع انجام داده و جامعه از هر ناهنجاری پاک می‌می ماند.

دیگر خبرها

  • رئیس جمهور در جلسه هیات دولت: امروز در غرب شاهد تقابل جریان شرافت در مقابل شرارت هستیم
  • واکنش حاجی‌میرزایی به اظهارات صحرایی درباره سند 2030: از خدا پروا کنید!
  • هشدار نگران‌کننده یک اقتصاددان نسبت به تشدید تورم/ نرخ واقعی تورم کشور چه عددی است؟
  • دستور رئیسی به بانک ها درباره وام ازدواج، مسکن و اشتغال
  • رویکرد ایدئولوژیک دولت رییسی، ریشه ادامه چالش‌های اقتصادی
  • دولت روحانی چگونه سفره مردم را کوچک کرد؟
  • رکوردشکنی در فروش نفت و رشد اقتصادی بالا با تکیه بر بازطراحی تجارت انرژی در دولت سیزدهم
  • دولت علاوه بر کنترل قیمت‌ها، اخلال گران اقتصادی را معرفی کند
  • روسیه تصمیم فرانسه را خطرناک توصیف کرد
  • جدیدترین اظهارات معاون پارلمانی رییس جمهور در خصوص تقسیم استان‌های کرمان و تهران