Web Analytics Made Easy - Statcounter

جنگلبانی شغلی پردردسر و سخت اما با مواجب کم و خطرات بسیار است، این قشر همواره در پشت پرده قرارگرفته اند و تلاش هایشان چندان دیده نمی شود اما مهم تر از این ها معیشت آن هاست که مدتی است که پرداخت حقوق بسیاری از جنگلبان ها و گارد حفاظتی مازندران با تاخیر چند ماهه روبرو شده است.

به گزارش قدس آنلاین، یک کارگر قراردادی در شرکت های مورد قرار داد با منابع طبیعی از عدم پرداخت حقوق نزدیک به سه ماهه خود گلایه مند بوده و در این راستا گفت: کارگران شرکتی که با منابع طبیعی قرارداد دارند نزدیک به سه ماه است که حقوق خود را دریافت نکرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 وی گفت:با سختی کار حضور در جنگل ها و تنش های موجود انتظار می رود شرکت‌های طرف قرار داد و به تبع آن اداره کل منابع طبیعی و آبخیز داری استان مازندران  فکری به حال پرداخت حقوق معوقه کارگران انجام دهد.

 در این راستا  مجید ذکریایی فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران منطقه ساری در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به پیگیری در راستای پرداخت معوقات نیروها، اظهار کرد: بودجه حفاظت منابع طبیعی تبیین شده است اما از سازمان به موقع به دستمان نمی‌رسد.

وی گفت: اگر تمام بودجه به صورتی یکسان به حساب اداره کل منابع طبیعی واریز شود پرداخت حقوق معوقه دولت صورت خواهد گرفت.

فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران منطقه ساری  با اشاره به اینکه بودجه از تهران واریز می‌شود، تاکید کرد: تاخیر در رسیدن بودجه به اداره کل منابع طبیعی منجر به عدم پرداخت حقوق چند ماهه برخی کارکنان شرکت  طرف قرار داد شده است.

ذکریایی با اشاره به پیش‌بینی منابع طبیعی جهت چالش‌هایی از این دست، ادامه داد: در اداره کل منابع طبیعی قراردادی که با  شرکت ها منعقد کردیم چنانچه تا سه ماه  اداره کل توان پرداخت حقوق کارگران را به هر دلیلی  نداشت و در پرداخت حقوق کارگران با مشکل مواجه شد شرکت‌ها تعهد کردند خودشان این حقوق و پرداخت کنند.

 فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران در پاسخ به اینکه در صورتی که شرکت  اقدام به پرداخت معوقه کارگران نکند تکلیف چیست، اظهار کرد: تضمین هایی از شرکت ها در اختیار ما قرار دارد که در صورت عدم پرداخت معوقه، از محل  سپرده تضمین ها برداشت و به کارگران پرداخت شود.

ذکریایی همچنین تاکید کرد: در حال حاضر حقوق شهریور کارگران پرداخت شده و دو ماه و از حقوق آنها معوق مانده است و به سه ماه نرسیده است و مهر ماه نیز در حال پیگیری است.

 وی خاطرنشان کرد: ۱۲ شرکت با سازمان جنگلها قرارداد دارند و شرکت چوب و کاغذ مشکلی ندارد و پرداختی خودش را انجام داده و در نهایت تمام تلاش ما این است که حقوق  حقه کارگران زودتر پرداخت شود تا انگیزه لازم برای فعالیت در آنها به سستی نرود.

منبع: ایسنا

انتهای خبر/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: جنگل بانان اداره کل منابع طبیعی پرداخت حقوق شرکت ها سه ماه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۵۴۰۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۹۰ طرح تحقیقات کشاورزی در دست اجرا

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اراک؛ رییس مرکز تحقیقات، آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان مرکزی گفت: این طرح‌ها در زمینه‌های مختلف کشاورزی، منابع طبیعی، گیاهان دارویی، مرتع داری و بیابان، زراعت و باغبانی، فنی و مهندسی، گیاه پزشکی، آفات و بیماری‌های گیاهان، اقتصادی و اجتماعی است.
گودرزی افزود: افزایش بهره وری و راندمان در نهاده‌های بخش کشاورزی، افزایش نفوذ دانش در بخش کشاورزی و انتقال این دستاورد‌ها به بهره برداران را از اهداف و مولفه‌های اصلی این مرکز دانست که از طریق دستورالعمل و مقاله‌های تروریجی و روز مزرعه انتقال می‌یابد.
او حضور محققان در مزرعه و حضور در مراکز خدمات کشاورزی و آموزش بهره برداران را از برنامه‌های مرکز تحقیقات کشاورزی عنوان کرد و گفت: سال گذشته ۳۰ هزار نفر روز آموزش‌های مهارتی بخش کشاورزی را فرا گرفتند و در این راستا رتبه سوم کشور را کسب کردیم.
مرکز تحقیقات، آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان با پنج ایستگاه تحقیقاتی، ۹ آزمایشگاه تخصصی، دو پردیس تحقیقاتی و کشاورزی، هفت مجموعه بزرگ شامل (انار، لوبیا، گل محمدی، گیاهان دارویی، آویشن، صنوبر و پسته) و ۳۴ پژوهشگر بستر لازم را برای انجام طرح‌های تحقیقاتی فراهم کرده است.

دیگر خبرها

  • به نتانیاهو وقتی ادعا کرد که حماس را از بین می برد، خندیدیم!
  • ماجرای قطع ۴۰ اصله درخت در کجور نوشهر از زبان رئیس منابع طبیعی
  • آبخیزداری در مناطق سیل زده آخر فروردین ۱۴۰۳
  • ‌ تعیین تکلیف ۷۲۸ هکتار اراضی منابع طبیعی و اوقاف در فارس
  • کنعانی ادعا‌های بی‌اساس دولت آمریکا علیه اشخاص و شرکت‌های ایرانی را محکوم کرد
  • رفع تصرف یک هکتار از اراضی ملی بابل
  • تعیین تکلیف اراضی منابع طبیعی و اوقاف در فارس
  • افت ۲۵ متری سفره‌های آبخوان منطقه کاشمر
  • پاکسازی ۲ هکتار از زمین‌های محور قصرشیرین به خسروی
  • ۹۰ طرح تحقیقات کشاورزی در دست اجرا