Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از کالاخبر؛ جواد فلاح در این باره می گوید: یکی از مزیت هایی که این مدل ایجاد می کند بحث شفافیت در مزایده ها است. مزایده هایی که تا پیش از این در بستر خارج از بورس انجام می شدند با ورود به مکانیزم حراج بورس کالا برای عموم قابل رصد می شوند. 

مدیر توسعه بازار فیزیکی بورس کالای ایران اظهار داشت: تابلوی بورس کالا در اختیار همه مردم است و همه قادرند بر فرآیند فروش اموال غیر منقول نهادهای عمومی نظارت کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

همچنین مجید عشقی رییس سازمان بورس و اوراق بهادار نیز در این باره گفت: ظرفیت لازم برای فروش اموال مازاد دولت و املاک و مستغلات نهادهای دولتی در بورس کالا وجود دارد. البته این تنها راهکار نیست و ابزار دیگر، راه اندازی صندوق املاک و مستغلات است. 

وی افزود: در صندوق املاک و مستغلات، مردم امکان خرید واحدهای این صندوق ها را به صورت عمومی پیدا می کنند تا به صورت مشاع مالک ملک شده و با اجاره ملک های مذکور، منافع آن به تمامی دارندگان واحدهای صندوق املاک و مستغلات می رسد.

موضوع فروش اموال مازاد دولت با دستور ابراهیم رئیسی در جلسه هماهنگی اقتصادی دولت در تاریخ ۸ آذر ماه وارد فاز جدی تری شد چراکه رییس جمهور دستگاه های مختلف را به تحرک بیشتر برای فروش اموال مازاد دولتی فراخواند و اعلام کرد تمام دستگاه های دولتی موظفند تمامی اموال مازاد خود را در مدت معین شناسایی و قیمت گذاری کنند و برابر مقررات به فروش برساند.

فاطمه وظیفه دادگر مدیر کل دفتر دارایی های دولت وزارت اقتصاد در این باره می گوید: ۱۷ هزار میلیارد تومان املاک مازاد شناسایی شده اما فروش این حجم از املاک علاوه بر اینکه هماهنگی و همکاری مناسب دستگاه ها را می طلبد باید کشش بازار در زمینه خرید املاک نیز بررسی شود.

منبع: کالا خبر پربیننده ترین شاخص به ۲میلیون واحد نزدیک می شود / بی اعتنایی بورس به دلار ۳۰هزار تومانی بورس امروز منتظر بودجه ۱۴۰۱ است / ۲۱ آذر روز موعود بازار سرمایه؟ پذیره نویسی صندوق سهامی انار از یکشنبه ۱۴ آذر بزرگترین واگذاری تاریخ بورس در پیش است / دولت سهام هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس را عرضه می کند مناظره / بورس به چه قیمتی باید رشد کند؟ / دلیری: برخی دوست دارند برای رشد بورس، تورم افزایش پیدا کند / غلامی: شاخص کل فعلی واقعی نیست

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: بورس اخبار بورس بورس امروز وضعیت بورس امروز وضعیت بورس اوضاع بورس امروز اموال مازاد دولت فروش اموال مازاد دولت املاک و مستغلات بورس کالا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۵۵۷۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کنایه روحانی به رئیسی: گفتند اینها بلد نیستند بورس را اداره کنند، ما می‌آییم اداره می‌کنیم

حسن روحانی اظهار داشت: آن‌ها مدعی بودند همه با هم و یکدست هستند، به همدیگر کمک می‌کنند تا مشکلات حل شود. گفتند این‌ها بلد نیستند بورس را اداره کنند، ما می‌آییم اداره می‌کنیم.

به گزارش سایت حسن روحانی، حسن روحانی در جلسه دوره‌ای خود با وزیران و معاونان رئیس‌جمهور در دولت‌های یازدهم و دوازدهم، با یادآوری وعده‌های مسئولان فعلی به مردم برای حل مشکلات اقتصادی و مقابله با فساد و راه‌اندازی سریع همه کارگاه‌های تعطیل‌شده اظهار داشت: امروز حتماً آن شرایط ویژه وجود ندارد؛ شرایط فروش نفت هم خیلی فرق کرده است. آن‌ها مدعی بودند همه با هم و یکدست هستند، به همدیگر کمک می‌کنند تا مشکلات حل شود. گفتند این‌ها بلد نیستند بورس را اداره کنند، ما می‌آییم اداره می‌کنیم.

وی گفت: «در این ۳۰ ماه دولت سیزدهم، ارزش بورس ۴۶ میلیارد دلار تنزل پیدا کرده در حالیکه در ۳۰ ماهه اول دولت یازدهم، ۸٫۵ میلیارد دلار رشد داشت. در ۳۲ ماه دولت یازدهم، قیمت سکه ۱۱ درصد تنزل کرد، نرخ دلار هم در طول ۳ سال اول دولت یازدهم فقط ۹٫۸ درصد افزایش پیدا کرد. در سه سال اول دولت یازدهم رشد پایه پولی ۵۲ درصد بود، اما در این ۳۰ ماه اخیر، ۱۰۰ درصد شده است. تورم ۴۳ درصدی در مرداد ۹۲، در انتهای سال ۹۴ به ۸ درصد رسید و تا فصل اول سال ۹۷ هم تک‌رقمی ماند. بدانید که در تاریخ ایران فقط یک بار تورم ۴۰ درصدی در سه سال پشت سر هم را تجربه کردیم؛ آن هم زمان جنگ جهانی دوم از سال ۱۳۲۰ تا ۱۳۲۲ بود. شاید سال‌هایی تورم ۴۰ تا ۴۹ درصد هم تجربه کردیم، اما اینکه سه سال متوالی از ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۲ تورم بالای ۴۰ درصدی باشد را هرگز در ۸۰ سال اخیر تجربه نکرده بودیم.»

دیگر خبرها

  • در تهران دیگر به ریال و تومان خانه نمی‌فروشند | بیت‌کوین بده خانه بخر! | رونمایی از پدیده عجیب خرید و فروش مسکن در تهران + جزئیات
  • تغییر در قانون پیش فروش مسکن، سرمایه‌های انبوه سازان را جذب می‌کند
  • زندان‌های مازاد مولدسازی می شوند
  • هشدار نسبت به کلاهبرداری از مردم در پوشش خرید و فروش عتیقه
  • کنایه روحانی به رئیسی: گفتند اینها بلد نیستند بورس را اداره کنند، ما می‌آییم اداره می‌کنیم
  • مخالفت احمدی‌نژاد با گشت ارشاد / دولت به وزرا می‌گوید استیضاح نشو، استعفا بده!
  • اولین جلسه ساماندهی و تقویت مدیریت مرزهای مجاز آبی گیلان برگزار شد
  • آخرین جزئیات از زمان رونمایی صندوق پوشش ریسک بازار سرمایه اعلام شد + فیلم
  • فروش برق با نرخ‌های جذاب در بورس انرژی
  • مشاور املاک جاعل در اردبیل بازداشت شد