Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرعامل مؤسسه جوانان بنیاد کرامت رضوی از میزبانی ۵۰ هزار دانشجو و جوان در مجتمع دانشجویی امام رضا علیه السلام خبر داد.

به گزارش قدس آنلاین، مدیرعامل مؤسسه جوانان بنیاد کرامت رضوی از میزبانی ۵۰ هزار دانشجو و جوان تشکلی در مجتمع دانشجویی امام رضا علیه السلام خبر داد.

مجتبی مختاری مدیرعامل مؤسسه جوانان بنیاد کرامت رضوی گفت: توسعه مراکز تربیتی و استفاده بهینه از منابع وقف در جهت رسالت اجتماعی این آستان از جمله اهداف عالی آستان قدس رضوی  به شمار می‌آید که در راستای ترویج معارف ناب دینی و نشر ارزش‌های فرهنگی و تربیتی در سال های اخیر  مورد توجه قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ادامه تأکید کرد: موسسه جوانان بنیاد کرامت رضوی به عنوان متولی حوزه جوانان و دانشجویان آستان ملکوتی علی بن موسی الرضا (ع) در راستای رهنمودهای رهبرمعظم انقلاب اسلامی و توصیه‌های مؤکد معظم‌له مبنی بر آماده‌سازی فضا برای رشد معنویت و کار فکری و فرهنگی هدفمند و عمیق در دانشگاه‌ها، در ۱۶ آذرماه سال ۱۳۹۷ به مناسبت فرارسیدن روز دانشجو؛ مجتمع دانشجویی امام رضا (ع) را در مساحتی بالغ بر ۵ هزار مترمربع در نزدیکی حرم مطهر رضوی با ظرفیت اسکان بالغ بر ۳۵۰ نفر افتتاح و بهره‌برداری کرد.

مختاری در ادامه تصریح کرد: همچنین از دیگر ظرفیت‌های این مجتمع می‌توان به سالن همایش مجهز ۳۰۰ نفره و فضاهای تعاملی همچون پاتوق کتاب، سرای اندیشه و کلاس‌های کارگاهی اشاره کرد.

وی با بیان اهداف و رسالت‌های این مجتمع تاکید کرد: یکی از اصلی‌ترین سرفصل‌های برنامه‌ای این مجموعه بسترسازی و حمایت از اردوهای زیارتی دانشجویان زیارت اولی، نخبه و محروم سایر شهرستان‌ها و در مرحله بعد ساماندهی اردوهای تشکیلاتی دانشگاه‌های سراسرکشور بود که با برنامه‌ریزی‌های انجام شده حال پس از گذشت ۳ سال از افتتاح این مجموعه کم‌نظیر در استان خراسان، بیش از ۵۰ هزار دانشجو از ۱۵۰ دانشگاه و تشکل دانشجویی کشور از ظرفیت اردویی این مجتمع استفاده کرده‌ و و صدها جلسه همایش، کارگاه و کلاس و گعده دانشجویی با حضور فعال دانشجویان و جوانان انقلابی کشور در این ظرفیت بی‌بدیل و با نگاه خاص حضرت رضا علیه السلام برگزار شده است.

مکمل جریان زیارت

مدیرعامل مؤسسه جوانان بنیاد کرامت رضوی با اشاره به گذشته این مجموعه گفت: فضایی که پیش از تاسیس این مجتمع به صورت متروکه و انبار اسقاط رها شده بود پس از گذشت ۳ سال به محفلی برای تعالی فکر اندیشه جوانان شهر تبدیل شده است چرا که علاوه بر تسهیل‌گری در امر زیارت گروهی تشکل‌های دانشجویی، با تنظیم دوره‌های غنی کوتاه مدت، خدمات جامعی به این قشر تاثیرگذار بر جامعه ارائه کرده است.

وی در ادامه تصریح کرد: این مجتمع با توجه به امکانات و ظرفیت‌هایی که دارا است به پناهی برای اردوهای تشکیلاتی مجموعه‌های اصیل دانشجویی کشور بدل شده است چراکه تمامی دغدغه‌های مجموعه‌های دانشجویی برای اردوهای زیارتی مشهد را برطرف کرده است، به‌گونه‌ای که علاوه‌بر سرویس‌دهی مناسب اردویی اعم از اسکان تختخوابی و تامین وعده‌های غذایی؛ طراحی دوره‌های آموزشی تربیتی را برنامه‌ریزی و اجرا کرده است تا پیوست یک اردوی زیاتی کامل شود به همین جهت شده است.

سنگ بنای پویش‌های اجتماعی

مجتبی مختاری با تأکید بر رسالت‌های اجتماعی این مؤسسه ذیل بنیاد کرامت رضوی خاطرنشان کرد: برپایی «موکب جامع خدمات زائر» در ایام شهادت حضرت علی  بن موسی الرضا علیه‌السلام، برای سومین سال متوالی با همکاری «شبکه جوانان رضوی» و تشکل‌های دانشجویی از فعالیت‌هایی بود که با محوریت مجتمع دانشجویی امام رضا علیه‌السلام برگزار شد. در ایام برپایی این موکب شبانه‌روزی با مشارکت فعالین فرهنگی و دانشجویان خادم الرضا علیه‌السلام از سراسر کشور، بیش از ۲۵۰ هزار زائر از خدمات مختلف این موکب از جمله پذیرایی و اسکان، خدمات درمانی و... بهره‌مند شدند.

وی در ادامه تصریح کرد: این مجتمع با توجه به ظرفیت‌های زیربنایی و نزدیکی به حرم مطهر رضوی با میزبانی پیکرهای شهدای دفاع مقدس تازه تفحص شده و شهدای مدافع حرم به «معراج الشهدای» مشهد تبدیل شده است و با راهبری دقیق و هدفمند و برنامه‌ریزی برای حضور تشکل‌های دانشجویی و دانشجویان برای وداع با این شهدای عزیز به محلی برای تجدید پیمان جوانان و دانشجویان با آرمان‌های بلند شهدا تبدیل شده است.

میدان‌داری دانشجویان در عرصه مبارزه با کرونا

مدیرعامل مؤسسه جوانان بنیاد کرامت رضوی گفت: این مجتمع در راستای رسالت‌های اجتماعی خود از ابتدای سال گذشته که کشور با محدودیت‌های کرونایی روبه رو شد و تشکل‌های مردمی و خودجوش با فرمان مقام معظم رهبری رزمایش همدلی و مواسات را برای مبارزه با پیامدهای این ویروس منحوس آغاز کردند به عنوان ستاد فرماندهی قرارگاه مبارزه با ویروس منحوس کویید۱۹ و رزمایش همدلی و مواسات، هماهنگی تشکل‌های مردمی را به عهده داشت، در همین ایام با توجه به اعلام نیاز فوری بانک خون کشور و کمبود شدید اعلام شده، پویشی با نام «نذرخون» توسط موسسه جوانان آستان قدس رضوی راه‌اندازی شد و هماهنگی لازم جهت استقرار تیم سیار اهدا سیار خون خراسان رضوی در این مجتمع صورت گرفت؛ همچنین این مکان در اوج انجام واکسیناسیون به عنوان یکی از پایگاه‌های اصلی واکسیناسیون مشهد مقدس فعال بود.

پاتوقی برای جوانان انقلابی

وی در پایان گفت: مجتمع دانشجویی امام رضا علیه السلام به برکت نام حضرت علی‌بن موسی‌الرضا علیه السلام، به پاتوقی برای هم‌افزایی و همفکری و البته محل بروز و یا شکل‌گیری بسیاری از فعالیت‌های فرهنگی اجتماعی قشر جوان دانشجو و انقلابی مشهد تبدیل شده است که با استفاده از ظرفیت‌های این فضا در جبهه‌های مختلف فرهنگی و جهادی از برپایی هیئات مذهبی، پویش‌های مختلف اهدای خون و رساندن پیام مقام معظم رهبری به جوانان فرانسوی کارگاه‌های کوتاه مدت و ...  وارد عمل شده و تاثیرگذار باشند.

منبع: فارس

انتهای خبر/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: خادمان امام رضا ع تبدیل شده ۵۰ هزار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۵۷۳۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیداری دانشجویی؛ رسوایی آمریکایی

  حضور یگان‌های مسلح پلیس در دانشگاه‌های آمریکا برای ضرب و شتم دانشجویان حامی فلسطین در آمریکا، افکارعمومی را در شوک فرو برده است.وسعت یافتن تجمع‌های اعتراضی نسبت به وقایع جنگ غزه در دانشگاه‌های آمریکا و گسترش حمایت‌ها از فلسطینیان درمیان دانشجویان آمریکایی توجه بسیاری از رسانه‌ها را طی روزهای اخیر به خود جلب کرده است.اعتراضات دانشجویی درآمریکا نسبت به جنگ درغزه طی هفته گذشته به نحوی تشدیدشده و گسترش یافته که گزارش‌ها از برپایی تحصن‌هایی درهمین ارتباط در چند دانشگاه از جمله کلمبیا، ییل و نیویورک حکایت دارد.دانشجویان معترض خواستار قطع همکاری‌های مالی و علمی آمریکا با رژیم صهیونیستی هستند و در مقابل، دولت آمریکا با زور و سرکوب با دانشجویان برخورد کرده است.
   
لشکرکشی پلیس آمریکا به دانشگاه‌ها 

تصاویر لشکرکشی گارد مسلح ایالتی تگزاس به محوطه دانشگاه تگزاس آستین و برخورد با دانشجویان معترض به نسل‌کشی اسرائیل، موجی از واکنش‌ها رابه دنبال داشته است.نظام آمریکاکه سال‌ها مدعی استقلال علمی وحمایت از آزادی بیان در دانشگاه‌ها بوده و هرگونه رفتار پلیسی را درمحیط‌های علمی دیگر کشورها به‌سرعت محکوم می‌کرده، حالا از گارد مسلح خود برای برخورد خشن با تحصن دانشجویان استفاده کرده است. این برخوردها نشان می‌دهد که دولت آمریکا به مستعمره و لابی صهیونیستی تبدیل شده و هیچ اعتراض دانشجویی به جنایات اسرائیل را تاب نمی‌آورد. جالب است که در میان دانشجویان معترض، دانشجویانی از همه ادیان، حتی دانشجویان یهودی نیز دیده می‌شود و به این ترتیب صهیونیست‌ها حتی با جامعه یهودی آمریکا نیز درگیر شده و نمی‌توانند منتقدان‌شان را یهودی ستیز بنامند. پیش‌بینی می‌شود در هفته‌های آتی موج درگیری‌های داخلی در آمریکا بر سر رژیم اشغالگر صهیونیستی تشدید شده و به بی‌ثباتی در این کشور بینجامد.
   
بازخوانی یک نامه 

رهبر معظم و حکیم انقلاب اسلامی درسال۱۳۹۳، نامه‌ای عمیق و پرسشگرانه را خطاب به جوانان آمریکای شمالی و اروپا منتشر فرمودند که امروز‌(‌با توجه به خیزش جوانان آمریکایی- اروپایی علیه جریان سلطه‌) اهمیت آن بیش از پیش عیان می‌شود. معظم له در این نامه اشاره فرموده بودند‌:«یکی از مصادیق تضاد در سیاستگذاری‌های غرب، در پشتیبانی از تروریسم دولتی اسرائیل دیده می‌شود. مردم ستمدیده‌‌ فلسطین بیش از ۶۰ سال است که بدترین نوع تروریسم را تجربه می‌کنند. اگر مردم اروپا اکنون چند روزی در خانه‌های خود پناه می‌گیرند و از حضور در مجامع و مراکز پرجمعیت پرهیز می‌کنند، یک خانواده ‌‌فلسطینی ده‌ها سال است که حتی در خانه‌‌ خود از ماشین کشتار و تخریب رژیم صهیونیست در امان نیست. امروزه چه نوع خشونتی را می‌توان از نظر شدت قساوت با شهرک‌سازی‌های رژیم صهیونیست مقایسه کرد؟ این رژیم بدون این‌که هرگز به‌طور جدی و مؤثر مورد سرزنش متحدان پرنفوذ خود‌ یا لااقل نهادهای به ظاهر مستقل بین‌المللی قرار گیرد، هر روز خانه‌‌ فلسطینیان را ویران و باغ‌ها و مزارع‌شان را نابود می‌کند، بی‌آن‌که حتی فرصت انتقال اسباب زندگی یا مجال جمع‌آوری محصول کشاورزی را به آنان بدهد و همه‌‌ اینها اغلب در برابر دیدگان وحشت‌زده و چشمان اشکبار زنان و کودکانی روی می‌دهد که شاهد ضرب وجرح اعضای خانواده‌‌ خود و در مواردی انتقال آنها به شکنجه‌گاه‌های مخوفند. آیا در دنیای امروز، قساوت دیگری را در این حجم و ابعاد و با این تداوم زمانی می‌شناسید‌؟... .»بدون شک این نامه و دیگر مصادیق آگاهی‌بخشی که منجر به بیداری وجدان‌ها و تعقل دانشجویان و جوانان غربی نسبت به واقعیات پیرامونی و جهانی شده، نقش به سزایی در خیزش دانشجویی علیه رژیم اشغالگر صهیونیستی و حامیان غربی آن داشته است. آگاهی و پرسشگری جوانان و به خصوص دانشجویان‌، دو خط قرمز نانوشته مقامات سیاسی و امنیتی غرب محسوب می‌شود. به عبارت بهتر، دانشجوی پرسشگر و آگاهی که به دنبال رصد هوشمندانه وقایع پیرامونی خود باشد از دید اکثر سیاستمداران غربی، جوانی ایده‌آل محسوب نمی‌شود. از دید سیاستمداران آمریکایی و اروپایی، «جوان مطلوب غربی»، فردی درونگرای محض یا برونگرا با رویکردی اجتماعی است که دغدغه‌های مادی و غریزی وی بر دیگر ابعاد زندگی تسلطی ملموس دارد. از دید سیاستمداران آمریکایی و اروپایی، حلقه اتصال عناصر مختلف سبک زندگی جوان غربی را «سرگرمی» تشکیل می‌دهد. حتی ‌ازدواج‌،‌تحصیل‌ و ‌شغل حرفه‌ای‌ جوانان غربی باید با همین طناب زیبا ولی پوسیده به یکدیگر متصل شود. از دید سیاستمداران غربی، جوانان غربی باید «تابع» متبوعی باشند که نهادهای اقتصادی و سیاسی اروپا و آمریکا آن را تعیین می‌کنند. نهادگرایی حاکم بر غرب، خصوصا پس از تشکیل اتحادیه اروپا این نگاه بازدارنده را نسبت به جوانان تقویت کرده است. در نوعی تقسیم کار و قرار‌داد اجتماعی نانوشته، مسئولیت تنظیم ضرباهنگ روزمرگی و سرگرمی جوان غربی به خود او و مسئولیت تزریق «اطلاعات» و‌ «آگاهی‌های تعریف شده»به ذهن اوبرعهده نهادهای مسئول درغرب است. اما زمانی که «آگاهی» و «پرسشگری» در خمیر‌مایه زندگی اجتماعی و فردی جوان غربی وارد شود، چرخه تعریف شده از هم فرومی‌پاشد. این اتفاق هم اکنون در قبال جنگ غزه رخ داده و روایتگری دروغین و کاذب غرب از جنگ غزه را به چالش کشیده است. آثار این بیداری تاریخی در میان دانشجویان آمریکایی و اروپایی، محدود به زمان حال نخواهد بود و آینده تاریکی را برای جریان سلطه رقم خواهد زد.‌

یک جنبش اصیل در برابر جریان سلطه 
رسانه‌های غیرمستقل غربی ازسوی جریان سلطه مسئولیت دارند(‌بر‌اساس یک سیاست‌گذاری کلان رسانه‌ای و تبلیغاتی)، صهیونیسم‌ستیزی را مترادف با یهودستیزی جلوه داده وازاین طریق، بدترین وسخت‌ترین برخوردها با کسانی که از توحش و اشغالگری رژیمی غاصب و کودک‌کش به تنگ آمده‌اند را توجیه کنند. نکته مهم‌تر این‌که رسانه‌های غربی اقدامات غیرانسانی پلیس آمریکا را به مثابه یک واکنش طبیعی در برابر خیزش دانشجویی اخیر جلوه داده و استفاده از محرک‌های شیمیایی، ضرب و شتم شدید دانشجویان، کشیدن بسیاری از دانشجویان روی زمین و دستگیری توام با بدترین برخوردهای ممکن با آنها را مصداق عینی ایجاد نظم و آرامش تلقی کرده‌اند! در اینجا متوجه روایتگری معکوس جریانات رسانه‌ای غرب از خیزش‌ها و اعتراضات دانشجویی در سراسر جهان می‌شویم. قطعا غرب نه‌فقط از جنبش‌های دانشجویی اصیل حمایت نمی‌کند، بلکه آنها را درمغایرت مطلق با اهداف و مطامع خود قلمداد کرده و دست به سرکوب آنها می‌زند. نکته مهم‌تر این‌که گستردگی، آگاهی و عمق جنبش دانشجویی ایجاد شده در آمریکا در حمایت از مردم مظلوم فلسطین، بیانگر اصالت این جنبش و باور آن به هدفی است که به خاطر آن دست به اعتراض زده است. حتی تهدیداتی مانند اخراج از دانشگاه، ممنوعیت تحصیلی، محرومیت از امتیازات حداقلی اجتماعی و حتی سلب اقامت برخی دانشجویان، منجر به عقب‌نشینی آنها در برابر ساختار زور وسلطه نشده است. بدیهی است که اعتراضات اخیر دانشجویی در آمریکا، نقطه عطفی درتاریخ این کشورمحسوب می‌شود،جایی که جوانان وتحصیلکردگان آمریکایی رسما روایت‌های مخرب و وارونه غرب از آنچه درجهان می‌گذرد را پس زده وبه سوی شناخت و آگاهی گام برمی‌دارند.آنچه امروز دردانشگاه‌های آمریکا،‌ از کالیفرنیا تا تگزاس می‌گذرد، نقطه آَشکارساز روند گذارمشترک ازصهیونیسم وجریان سلطه‌گر غربی دراین کشورمحسوب می‌شود.

دیگر خبرها

  • میزبانی غرفه خراسان رضوی از ‌هیات‌های تجاری کشورهای خارجی در روز اول نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴ 
  • همدان میزبان مسابقات وزنه‌برداری قهرمانی کشور است
  • جشن بزرگ «خدا قوت کارگر» در ورزشگاه امام رضا علیه السلام برگزار می‌شود
  • بیداری دانشجویی؛ رسوایی آمریکایی
  • ارشیا مصدقی در ماده پرش با نیزه ششم شد
  • راه‌اندازی یک دستگاه ام.آر.آی نسل جدید در مجتمع درمانی امام رضا (ع) کرمانشاه
  • دستگاه ام.آر.آی نسل جدید در مجتمع درمانی امام رضا (ع) کرمانشاه
  • اجتماع بزرگ صادقیون با میزبانی از شهید گمنام برگزار می‌شود
  • حضور در جوار آستان مقدس رضوی بهترین خدمت فرهنگی است
  • سلماس مهیای میزبانی جشنواره بین المللی شعر رضوی می شود