Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- رئیس کل دادگستری استان قزوین گفت: مصوبات کارگروه پیشگیری از وقوع جرم در زمان مقرر اجرا شود تا مردم بتوانند از اثرات مفید این مصوبات بهره‌مند شوند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قزوین، علی شعبانی در سومین جلسه کارگروه پیشگیری از وقوع جرم استان قزوین در سال 1400 که با حضور مدیران همه دستگاه‌های اجرایی و حکومتی در سالن جلسات شهید سلیمانی دادگستری کل استان قزوین برگزار شد، اظهار داشت: باید جلسات حوزه پیشگیری از وقوع جرم اثرات ملموسی داشته باشد و نباید فقط به برگزاری جلسه و گزارش دادن بسنده کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به لزوم دوری مدیران اجرایی از ترک فعل در حوزه مصوبات این کارگروه تصریح کرد: مصوبات کارگروه پیشگیری از وقوع جرم در زمان مقرر اجرا شود تا مردم بتوانند از اثرات مفید این مصوبات بهره‌مند شوند. ضمن اینکه انتظار داریم تا مدیران نهادهای اجرایی و حکومتی در حوزه عمل به تکالیف دستگاهی خود در حوزه پیشگیری جدی‌تر از گذشته عمل کنند.

شعبانی اضافه کرد: هیچ دستگاهی حق ندارد موضوع پیشگیری از وقوع جرم را موضوعی کوچک و کم‌اهمیت تلقی کند و با توجه به اهمیت بالای کارگروه پیشگیری از وقوع جرم همه مدیران کل دستگاه‌های اجرایی و حاکمیتی باید در جلسات این کارگروه حاضر شوند و حتی‌الامکان از فرستادن معاونان و یا کارشناس خودداری کنند.

لزوم پرداخت سهم شهرداری‌ها برای ساماندهی معتادان متجاهر

رئیس‌ کل دادگستری استان قزوین در بخش دیگری از سخنان خود بر لزوم پرداخت سهم شهرداری‌ها برای ساماندهی معتادان متجاهر تأکید کرد و گفت: شهرداری‌ها باید اعتبارات مورد نظر را به موقع در اختیار شورای هماهنگی با مواد مخدر بگذارند و استنکاف از اجرای این مصوبه جرم محسوب می‌شود.

شعبانی افزود: در نهایت همه باید بدانیم که وقوع جرایم کلیه افراد جامعه را درگیر خود می‌کند و به همین خاطر همه مدیران در قبال این موضوع مسئولیت دارند و باید زمینه ایجاد آسیب‌های اجتماعی در جامعه را از بین ببرند.

شهرداری‌ها به وظایف خود در ساخت کمپ ماده 16 عمل نکردند

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان قزوین هم در ادامه این نشست با اشاره به ترک فعل دستگاه‌ها در حوزه احداث مرکز ماده 16 (ترک اعتیاد اجباری) گفت: متأسفانه به جز شهرداری قزوین که 60 میلیون تومان در این حوزه هزینه کرده، باقی شهرداری‌ها به وظایف قانونی خود برای ساخت و تأسیس کمپ ماده 16 عمل نکردند.

علی رحمانی اضافه کرد: سایر دستگاه‌ها و سازمان‌‌های دولتی هم در اجرای تکالیف قانونی خود در حوزه ایجاد مرکز ساماندهی و نگهداری معتادان متجاهر کم‌کاری کردند که باید این رویه را به سرعت تغییر دهند.

وی با بیان اینکه شهرداری‌ها در حوزه آسیب‌های اجتماعی خیلی‌کم هزینه می‌کنند، ادامه داد: دلیل این سرمایه‌گذاری اندک این است که این حوزه برد تبلیغاتی زیادی برای شهرداری‌ها ندارد و به همین خاطر است که شهرداری‌ها از پرداخت سهم خود در این حوزه طفر می‌روند و بیشتر دوست دارند که در طرح‌های عمرانی مشارکت کنند.

16 طرح انتظامی برای پیشگیری از وقوع جرم در استان قزوین اجرا می‌شودسند تحول قضایی تغییرات بنیادین در پیشگیری از وقوع جرم و مبارزه با فساد دارددادستان قزوین: دستگاه‌های اجرایی برای پیشگیری از وقوع جرم برنامه عملیاتی ارائه دهند

سوله موقت نگهداری معتادان متجاهر راه‌اندازی شد

این مقام مسئول در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ضرب‌الأجل شورای مبارزه با مواد مخدر استان قزوین درباره احداث سوله برای نگهداری موقت معتادان متجاهر گفت: در همین خصوص یک سوله 500 نفره توسط جمعیت هلال‌احمر تجهیز و به اسکان معتادان متجاهر اختصاص داده شد.

رحمانی بر لزوم مشارکت همه دستگاه‌ها برای راه‌اندازی مرکز ماده 16 در همین سوله تأکید کرد و افزود: با توجه به موقعیت مناسب این سوله بهزیستی باید با مشارکت بخش خصوصی این سوله را به کمپ ماده 16 تبدیل کرده و با همراهی سازمان زندان‌ها و سپاه آن را مدیریت کند.

انتهای پیام/ی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: استانداری قزوین قوه قضائیه معتاد استانداری قزوین قوه قضائیه معتاد کارگروه پیشگیری از وقوع جرم پیشگیری از وقوع جرم معتادان متجاهر استان قزوین شهرداری ها دستگاه ها ماده 16

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۵۷۹۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آماده‌باش گرو های رفع تخلفات شهری شهرداری اصفهان برای رفع آب‌گرفتگی‌ها

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکزاصفهان؛ مدیرکل پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری اصفهان گفت: در پی هشدار نارنجی وضعیت هوا و احتمال سیل این گروه هاا تا پایان عملیات رفع آب‌گرفتگی معابر شهر در کنار دیگر واحدها در حال خدمت‌رسانی به شهر و شهروندان هستند. مصطفی مرادیان‌نژاد افزود: ۵۰ خودرو گشتی و ۱۰۰ نفر از عوامل اکیپ گشت برای هماهنگی و همکاری با عوامل ستاد سیل خدمات شهری شهرداری اصفهان گسیل شده و همکاری کامل برای رفع آب‌گرفتگی داشتند.

مدیرکل پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری اصفهان گفت: قبل از آغاز بارندگی، اکیپ‌های پیشگیری و رفع تخلفات شهری به‌همراه عوامل ستاد سیل نسبت به سرکشی و بررسی نقاط حساس و رفع موانع احتمالی آب‌گرفتگی اقدام کردند. مرادیان‌نژاد افزود: اکیپ‌های گشت پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری اصفهان تا اتمام عملیات رفع آب‌گرفتگی معابر در کنار سایر واحدها در حال خدمت‌رسانی به شهر و شهروندان هستند.

دیگر خبرها

  • ادامه جستجو برای یافتن جوان غرق شده در رودخانه نازلوچای با پهپاد
  • ادامه جستجوی مغروق نازلوچای با پهپاد
  • کاهش ۲۴ درصدی ورودی پرونده‌های طلاق توافقی در شهرستان بهارستان
  • آماده‌باش گرو های رفع تخلفات شهری شهرداری اصفهان برای رفع آب‌گرفتگی‌ها
  • تشکیل کارگروه مشترک پلیس و شهرداری، برای رفع نواقص نقاط پرتصادف تهران
  • چرخه بازپروری معتادان متجاهر کامل اجرا نمی‌شود
  • کمتر از ۳ درصد لوایح شهرداری قزوین عودت داده شد
  • احترام به HSE رویکرد احترام به کارکنان و شهروندان است/هدف برنامه ۱۴۱۰ مباحث زیست‌محیطی است
  • پیگیر تحقق مصوبات سفر رئیس جمهور به لرستان هستیم
  • ۱۷۶ پروژه عمران شهری طی ۲ سال گذشته در استان زنجان اجرا شد