Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج، سامان سیفی سرپرست اداره حفاظت محیط زیس شهرستان کامیاران اظهار کرد: از این شکارچیان ۱۱ قبضه اسلحه شکاری که سه قبضه از این تعداد غیر مجاز بود و چندین مورد از ادوات شکار صید دیگر، کشف و ضبط گردید که با صورتجلسه موارد توسط واحد حقوقی تمامی متخلفان جهت انجام مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او یادآور شد: با توجه به فرا رسیدن فصل سرما و حضور حیات وحش در مناطق پایین دست و حاشیه روستاها، متاسفانه عده‌ای از افراد سودجو و فرصت طلب اقدام به شکار حیات وحش می‌کنند.

سرپرست اداره حفاظت محیط زیس شهرستان کامیاران گفت: به جهت پیشگیری از تخلفات شکار غیر مجاز و هر گونه تهدید حیات وحش، محیط بانان با حضور مستمر در منطقه و از طریق گشت‌های شبانه روزی وگشت پیاده و خودرویی، زیستگاه‌های حیات وحش را مورد رصد و پایش مستمر قرار می‌دهند.

سیفی افزود: خوشبختانه همکاری خوبی از سوی دوستداران حیات وحش در جهت شناسایی و معرفی شکارچیان غیرمجاز وجود داشته و جا دارد از همکاری و مشارکت جوامع محلی و همیاران محیط زیست تقدیر تشکر نمایم و از تمامی شهروندان عزیز نیز درخواست داریم در صورت مشاهده هر گونه تخلف شکار، صید، زنده گیری و نگهداری حیات وحش، مراتب را به یکی از اداره محیط زیست شهرستان یا سامانه تلفنی ۱۵۴۰ اطلاع دهند.

او با هشدار به متخلفان شکار و صید و متجاوزان به عرصه‌های طبیعی و مناطق حفاظت شده اظهارکرد: به‌طور قطع محیط بانان و یگان حفاظت محیط زیست شهرستان کامیاران با هر گونه تخلف شکار و شروع به شکار و تعرض به عرصه‌های تحت مدیریت برخورد جدی و قانونی خواهد داشت.

انتهای پیام/ک

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: متخلفان شکار محیط زیست دستگیری حیات وحش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۵۸۱۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفع تصرف بخشی از اراضی ملی در البرز مرکزی شمالی

روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست مازندران اعلام کرد: ۱۵۰ مترمربع از اراضی ملی واقع در منطقه حفاظت شده البرز مرکزی شمالی ب اپیگیری اداره حفاظت محیط زیست شهرستان چالوس و دستور مقام قضایی و با همکاری ماموران نیروی انتظامی رفع تصرف شد.

بر اساس گزارش روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست مازندران یک واحد پذیرایی غیرمجاز تخریب شد.

هموطنان می‌توانند در صورت مشاهده وقوع هرگونه تخلف در حوزه منابع طبیعی از قبیل قطع و حمل چوب آلات جنگلی، برداشت و حمل گیاهان مرتعی، برداشت و حمل محمولات فرعی جنگلی (چلم، خزه، سرخس و...) تصرف و تخریب اراضی ملی و حریق در عرصه‌های جنگلی و مرتعی را با شماره‌های ۲۴ ساعته امداد جنگل و مرتع ۱۵۰۴ و ۱۳۹ در میان بگذارند.

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

دیگر خبرها

  • زنده گیری و رهاسازی سه سر تمساح در جنوب سیستان و بلوچستان
  • رفع تصرف بخشی از اراضی ملی در البرز مرکزی شمالی
  • یک بزمجه بیابانی در زیستگاه‌ طبیعی نیک‌شهر رهاسازی شد
  • مشاهده پلنگ ایرانی در زیستگاه‌ های لرستان
  • ثبت نخستین تصاویر از پلنگ ایرانی در زیستگاه‌های لرستان + فیلم
  • ثبت نخستین فیلم از پلنگ ایرانی در زیستگاه‌های لرستان
  • رده‌بندی مناطق حفاظتی محیط‌زیست 
  • دستگیری صیاد غیر مجاز ماهی توسط یگان حفاظت محیط‌ زیست مسجدسلیمان
  • کشف بیش از ۶۰۰ متر تور ماهیگیری از صیادان غیرمجاز
  • شکار یک پلنگ ایرانی توسط یک تبعه پاکستان (+عکس)