Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرآنلاین، از دفتر دانش‌ پژوهان و تشکل‌های شاهد و ایثارگر بنیاد شهید و امور ایثارگران، تعدادی از تشکل های ایثارگری روز یکشنبه با صدور اطلاعیه‌ای خطاب به دکتر سید ابراهیم رییسی رئیس جمهوری اسلامی ایران خواستار توجه بیش از پیش به وضعیت بودجه بنیاد شهید و امور ایثارگران در بودجه سال ۱۴۰۱ شدند.

در این اطلاعیه آمده است: قریب چهل سال است که از رشادت های دلاور مردان و شیرزنان این سرزمین در دفاع از کیان الهی و ایران عزیز می گذرد، سالهای بسیار سختی بود که مردم با توسل به فرهنگ عاشورائی یعنی ایثار، جهاد و شهادت به پیروی از آرمانهای امام خمینی (ره) موجب شکست استکبار جهانی به سرکردگی آمریکا شدند و حماسه های به یاد ماندنی را در تاریخ این سرزمین ثبت کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پس از اتمام دوران دفاع مقدس انتظار می رفت تا اوامر حضرت امام (ره) و منویات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در خصوص ایثارگران، در شئونات مختلف مورد توجه قرار گیرد. لیکن بی توجهی ها به این قشر عزیز، شرایط را بر آنان هر روز سخت و سخت تر نمود.

این اطلاعیه می افزاید: گزافه نیست اگر بگوئیم، در نشر فرهنگ ایثار و شهادت نیز غفلت و کم کاری شده است، بنیان گذار جمهوری اسلامی ایران ، مستمرا می فرمود:« نگذارید پیشکسوتان جهاد و شهادت در پیچ و خم زندگی روزمره به فراموشی سپرده شوند». اینک پس از سی سال، ملاحظه می فرمائید که میراث گرانبهای آن دوران با مشکلات مختلف معیشت، درمان و ... روزگار می گذرانند. حال سوء مدیریت ها و فراموشی ها موجب نارسائی های باقی مانده برای دولت تازه راه افتاده حضرتعالی شده ، لیکن، دولت سیزدهم با ریاست شما برادر عزیز که امید ولایت، مردم فهیم و ایثارگران سرافراز هستید، توقع دارند، اولویت جنابعالی ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و توجه ویژه به مطالبات عزیزان ایثارگران باشد.

در ادامه اطلاعیه تشکل های ایثارگری تاکید شده است: برای ما بسیار سخت است که بگوییم رسانه های گروهی به ویژه رسانه ملی هر روز سخن از تسهیلات ایثارگران در مصوبات مجلس شورای اسلامی و دولت ها خبر می دهند و صد افسوس از اجرای حداقلی آن ، از تصویب قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران ۹سال ، از تصویب قانون برنامه ششم ۵ سال و از ابلاغ سیاست های کلی نظام در باب ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و خدمت رسانی به ایثارگران از سوی مقام معظم رهبری ۱۱ سال می گذرد، به طوری که عامه مردم گمان می کنند که بهترین امکانات در اختیار جامعه ایثارگری است ، اما دریغ از اندک آن ، با کمی تامل نشان می دهد که بخش عمده ای از قوانین، بیش از یک نوشته آثار دیگری در این مدت نداشته است.| جناب آقای رییس جمهور

در بخش دیگر این اطلاعیه آمده است: اینک در روزهای تدوین بودجه سال ۱۴۰۱ هستیم ، ما تشکل های ایثارگری که قریب به ۱۱۷ تشکل ثبت شده بر اساس قوانین رسمی جمهوری اسلامی می باشیم ، بنا به درخواست جامعه معزز ایثارگران کشور مصرانه از محضر جنابعالی استدعا داریم، تأخیرها و کاستی های به وجود آمده را در لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ همراه با پیشنهادهای بنیاد شهید و امور ایثارگران - که به واقع خادمین پر تلاش یادگاران دفاع مقدس هستند - لحاظ نمایید.

تشکل های ایثارگری که این اطلاعیه را امضا کرده اند عبارتند از:  مجمع فرزندان شاهد ایران اسلامی - جمعیت یادگاران اسوه های ایثار - خانه نورایرانیان بصیر - کانون زندانیان مسلمان سیاسی قبل از انقلاب - انجمن حمایت از جانبازان شیمیایی - انجمن فرزندان شاهد- ایثارگر فرهنگی استان اصفهان - انجمن همسران شهدای استان فارس - مجمع جانبازان و ایثارگران انقلاب اسلامی - کانون ایثارگران پیشکسوت - جمعیت حفظ و ترویج فرهنگ ایثار- انجمن خادمان شهدای حرم - بنیاد آیه های ایثار و تلاش - مجمع فرزندان شهید شاهد شهرداری مشهد - انجمن همبستگی جمعی از فرزندان شاهد و ایثارگر استان اصفهان - کانون آرامش جانبازان و ایثارگران اعصاب و روان ) - انجمن حمایت از جانبازان قطع عضو استان فارس- کانون بازنشستگان بنیاد شهید و امور ایثارگران استان فارس - انجمن جانبازان بصیر فارس - موسسه پیام آوران ایثار استان فارس

عادل مهری مدیرکل دانش‌ پژوهان و تشکل‌ های شاهد و ایثارگر یکشنبه شب در گفت وگو با خبرنگار حوزه ایثار و شهادت ایرنا این بیانیه و اسامی تشکل ها را تایید کرد.

۲۳۵۲۳۳

کد خبر 1580187

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: جانبازان و ایثارگران بنیاد شهید و امور ایثارگران بنیاد شهید و امور ایثارگران تشکل های ایثارگری ایثار و شهادت فرهنگ ایثار استان فارس تشکل ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۵۸۱۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شانزدهمین جلسه کافه انجمن برگزار شد

به گزارش خبرنگار استانی ایسکانیوز از هرمزگان، شانزدهمین جلسه کافه انجمن توسط دانشجویان تشکل انجمن اسلامی تحکیم وحدت در سالن روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرعباس برگزار شد.

کافه انجمن هر هفته با موضوعات مهم روز تشکیل می‌شود.

دانشجویان در این جلسه به موضوع «حجاب فطری است یا اکتسابی؟ » با زیر موضوعات زیر پرداختند:

۱_ جمهوری اسلامی چرا باید برای مبارزه با بی‌حجابی هزینه کند؟

۲_ از نظر مخالفین حجاب؛ حدود پوشش چقدر است؟

۳_ حجاب محدودیت است یا مصونیت؟

۴_ وضعیت حجاب در زمان شاه چگونه بوده است؟

۵_ تفاوت کرامت زن در جمهوری اسلامی با غرب چیست؟

۶_ نحوۀ برخورد پلیس با زنان در ایران و غرب چه تفاوتی دارد؟

در پایان حضار جلسه به جمع بندی زیر رسیدند:

جمهوری اسلامی ایران، داعیه‌دار پرچم‌داری تمدن اسلامی است لذا بدیهیست که در مسئله حجاب سفت و سخت برخورد کند و حتی با اینکه امروز، حجاب به مسئله‌ای حکومتی مبدل شده و بی‌حجابی به نوعی نماد مخالفت با نظام جمهوری اسلامی است، حاضر نباشد اجبار حجاب را بردارد. مسئله حفظ چارچوب‌های اجتماعی و حیا در جامعه ما به قدمت تمدن ماست و نمی‌شود اجازه داد که کسی بخواهد ناموس ایرانی را دست مایه اهداف شوم خود کند. لذا به این ترتیب است که کشور و ملت ما شهید می‌شوند و شهید تربیت می‌کنند اما ذره‌ای از این خط قرمز عقب نمی‌کشند. بحث اتخاذ سیاست‌های فرهنگ‌سازی و یا برخورد با هنجار شکنان بحثی جداست و در اینجا صرفا از دلیل هزینه دادن جمهوری اسلامی برای امر حجاب صحبت کردیم. در ادامه لازم به ذکر است کرامت زن در حکومت و گفتمان انقلاب اسلامی با جامعه غربی زمین تا آسمان متفاوت است و در حالی که غرب زنان را دستمایه پیشرفت صنعت مد و فشن و... قرار داده، در ایران روی زن به عنوان یک انسان تمدن ساز حساب باز می‌شود. نوع برخورد مردان یک جامعه با زنان آن تا حدی بیانگر تفاوت کرامت گذاری آن‌ها در جامعه نیز می‌باشد. زنان در جامعه غرب به نوعی ابزار هوسرانی مردان شده‌اند و تنها با عریان ساختن خود می‌توانند ابراز وجود کنند که این کاملا مخالف گفتمان امامین انقلاب است.

ضمن اینکه باید اضافه کنیم اینکه بعضی می‌گویند حجاب مانع فعالیت‌های اجتماعی است و زنان را محدود می‌کند هم سخن درستی نیست. اتفاقا حجاب امنیت و آرامش خاطر زنان را برای حضور در اجتماع تامین می‌کند. اما بدیهی است که به واسطه حجاب محدودیت‌هایی برای زنان اعمال می‌شود و مسلما نمی‌توانند آزادانه هر فعالیتی داشته باشند اما با یک بینش عالی می‌شود این محدودیت را برای احیای سلامت جامعه پذیرفت.

خبرنگار: نسیم اسپید

انتهای خبر/

کد خبر: 1229407 برچسب‌ها حجاب

دیگر خبرها

  • افزایش حقوق سه دسته از ایثارگران در سال ۱۴۰۳
  • فرمانداران استان ایلام به ساماندهی گلزار شهدا توجه داشته باشند
  • زوج تایبادی مراسم عقد خود را در مزار شهدای گمنام برپا کردند
  • واگذاری زمین به خانواده‌های شاهد و ایثارگران بوشهری
  • تغییر نگاه‌ها به کوثر چشم انداز ما بوده است
  • حقوق کدام یک از ایثارگران امسال افزایش داشت؟
  • جزئیات افزایش حقوق ایثارگران در سال ۱۴۰۳ + آخرین اخبار افزایش حقوق جانبازان
  • حقوق کدام یک از ایثارگران در سال ۱۴۰۳ افزایش داشت؟
  • شانزدهمین جلسه کافه انجمن برگزار شد
  • ترویج فرهنگ ایثار و شهادت نیاز امروز جامعه است