Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، مراسم گرامیداشت روز دانشجو با حضور حجت الاسلام و المسلین منتظری، دادستان کل کشور امروز 15 آذر در دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران جنوب برگزار شد.  
محمد مهدی رضاییان یکی از دانشجویان واحد در حاشیه این مراسم خطاب به دادستان کشور گفت: شاهد عبور از فیلترینگ توسط کودکان هستیم آیا قرار نیست در این زمینه اقدامی انجام داد؟
رضاییان اظهار کرد: در سال های اخیر باب نقد مسولان بسته شده است و باید از تهمت زدن جلوگیری کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 
وی افزود: موضوع ترک فعل مسولان را شاهد هستیم. شما(دادستان کل کشور) در ۲۴ آذر ۹۸ با گرانی بنزین کجا بودید؟ چرا در کشور هیچ مسولی اخراج نشد و شاهد بروز جنگ های خیابانی بودیم. دولت گذشته برای بنزین، صف مرغ و ... کشته می گرفت و مردم از احقاق حقوق عمومی رضایت ندارند.
این دانشجو با بیان اینکه مردم فکر می کنند گوشی برای شنیدن نیازهایشان نیست، ادامه داد: راهکار شفاف سازی سند تحولات است در دهه پنجم انقلاب اسلامی مردم از سیاست خسته نشده بلکه از سیاسی بازی خسته شدند.

قوه قضاییه با تولیدکنندگان مهربان‌تر رفتار کند 

در ادامه فاطمه ملایری از دیگر دانشجویان سخنران خطاب به دادستان کل کشور گفت: سال‌هاست رهبر معظم انقلاب به اقتصاد مقاومتی تاکید دارند اما بیشتر شاهد اقتصاد رفاقتی هستیم. مافیا چوب در چرخ اقتصاد است.  
وی افزود: دست مافیا در تمامی مسایل کشور وجود داشته و برخی افراد به شکل انحصاری واردات قطعات خودرو را در  دست گرفته و دست های پشت پرده از حضور جوانان و متخصصان جلوگیری می کنند. دستگاه های دولتی تحت نظارت قرار بگیرد. انتظار داریم شرایط برای مردم و تولیدکننده داخلی تسهیل شود.  
ملایری ادامه داد:قوه قضاییه با تولید کنندگان مهربان تر رفتار کند تا بخش مولد تعطیل نشود.
این دانشجو تصریح کرد: فرآیند ثبت سفارش برنامه ریزی برای تولید داخل اقدامات مناسب انجام نداده است و نظارت قوه قضاییه بازدارنده نیست. با توجه به اینکه از تخلفات سیف رییس اسبق بانک مرکز اطلاعات وجود داشت اما اقدامی در این زمینه انجام نشده است.  

تشکیل کارگروه نظارت بر فعالیت‌های قوه قضاییه 

محمدعلی صدرایی، از دانشجویان سخنران در حضور دادستان کل کشور گفت: در قوه قضاییه قوانین انتظامی مناسب برای ضابطان دادگستری وجود داشته و فساد در سطوح مختلف قوه قضاییه وجود دارد.
وی افزود: حفاظت اطلاعات قوه قضاییه چندان پیگیر نیست و فقط در صورت شکایت بررسی انجام می شود.
به گفته وی پیشنهاد می شود تا کارگروه تخصصی نظارت بر فعالیت وکلا، قضات، ضابطان، کارشناسان و ... تشکیل شود.  
این دانشجو تاکید کرد: برای مثال تا کنون  بر فعالیت یک قاضی فقط قاضی نظارت داشت. در حال که باید این شیوه تغییر کند.
وی ادامه داد: در صورت تشکیل این کارگروه به شکل جزیی و کلی فعالیتها انجام می شود.

زهرا شیخ، دانشجوی دیگر واحد تهران جنوب در این نشست گفت: انتخاب قضات از فارغ التحصیلان دانشگاهی ‌و حوزه علمیه جای تامل دارد.
وی افزود:  زنان فراوانی به دلیل جرایم اقتصادی و  سواستفاده مالی در حبس هستند و باید مورد توجه قرار بگیرند.
انتهای پیام/

زهرا سلیمانی کد خبر: 1121008 برچسب‌ها قوه قضاییه

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: قوه قضاییه دادستان کل کشور قوه قضاییه بر فعالیت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۵۸۴۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خواسته‌های بحق جامعه کارگری، تشکیل تشکلات کارگری در واحد‌های تولیدی

محمدرضا فلاحتی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد در نشست سه جانبه گرایی دولت، کارفرمایان و تشکلات کارگری گفت: یکی از خواسته‌های بحق جامعه کارگری تشکیل تشکلات کارگری در واحد‌های تولیدی است.

وی با اشاره به اینکه ۳۲۸ سازمان کارگری و کارفرمایی در استان مشغول به فعالیت هستند، افزود: تا سال ۱۴۰۰ قریب به ۲۴۸ تشکل در استان تشکیل شده بود. 

فلاحتی تأکید کرد: در دولت سیزدهم ۲۳ شورای اسلامی کار در واحد‌های تولیدی استان تاسیس شده و این در حالی است که در ۳۱ سال گذشته در استان ۵۰ شورای اسلامی کار فعالیت داشته اند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: برای اولین بار در کشور سامانه الکترونیکی برگزاری انتخابات تشکل‌ها راه اندازی شد که برای ۱۰ تشکل انتخابات به صورت مجازی برگزار شد.

وی با تاکید بر اینکه در برخی از موارد ضعف قانون و خلا قانونی وجود دارد، اظهار داشت: اینکه شخصی نماینده کارگر می‌شود ولی در برخی از مواقع با ترس و لرز از اخراج باید خواسته‌های کارگران را دنبال کند یک ضعف قانونی است. نمایندگان مجلس باید این قانون را اصلاح کنند تا در صورتی که کارگری به عنوان نماینده کارگران انتخاب شد تا پایان تاریخ اعتبارنامه کارفرمایی حق اخراج او را نداشته باشد.

فلاحتی همچنین اشاره‌ای نیز به مباحث مشاغل سخت و زیان آور کرد و افزود: قریب به چهار هزار و ۹۹۱ درخواست در کمیته‌های تجدید نظر و یک هزار و ۸۶ درخواست در کمیته‌های تجدید نظر استان مورد رسیدگی قرار گرفته که از این تعداد ۳ هزار و ۹۸۶ درخواست مورد تایید قرار گرفته است.

وی ادامه داد: در سال گذشته پنج هزار و ۹۴۸ پرونده شکایت در هیات‌های تشخیص استان مورد رسیدگی قرار گرفته که از این تعداد ۹۷۶ پرونده به هیات حل اختلاف رفته است. همچنین تعداد دادنامه‌های ارجاعی به دیوان ۲۹۴ پرونده بوده که ۲۱۵ دادنده رای هیات‌های تشخیص مورد تایید قرار گرفته است و ۷۹ پرونده برای رفع نقص بازگشت داده شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی اضافه کرد: این آمار نشان می‌دهد که خطای همکاران بنده در هیأت‌های تشخیص کمتر از یک درصد است ولی باز برای اینکه حق شخصی ضایع نشود سه کمیته با ابتکار اداره کل استان تشکیل شده است.

وی عنوان کرد: کمیته نظارت، کمیته الزام و کمیته رصد متشکل از زبده‌ترین همکاران بنده بر تمامی امور نظارت عالیه دارند تا حقی از کسی ضایع نگردد.

فلاحتی با اشاره به وظایف کمیته رصد گفت: هفته‌ای دو بار به واحد‌های تولیدی مراجعه و مسائل و مشکلات جامعه کارگری آن واحد را رصد می‌کنیم. بازرسان به مسائل ایمنی واحد تولیدی نظارت می‌کنند. 

وی همچنین تصریح کرد: در کمیته نظارت، به صورت تصادفی و یا اعتراضاتی که توسط مراجعین صورت می‌گیرد پرونده‌های شکایت‌ها مورد رسیدگی قرار می‌گیرد و اگر خطایی صورت گرفته باشد در صدد رفع آن و تذکر به افراد دخیل بر می‌آیم.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • مدارس چند شهر خوزستان فردا سه‌شنبه تعطیل شد
  • غیر حضوری شدن نوبت صبح مدارس برخی شهر‌های خوزستان
  • کارگروه ویژه پیشگیری از طلاق در راور تشکیل شد
  • کارگروه مشترک برای آسیب شناسی روند رسیدگی به پرونده‌ها تشکیل شود
  • تشکیل کارگروه‌ تخصصی مشترک بین دانشگاه آزاد و شورای شهر زرقان
  • کارگروه تخصصی بررسی مشکلات ممیند تشکیل می‌شود
  • لزوم تشکیل کارگروه مشترک برای ایجاد تغییر در طرح ترافیک
  • تشکیل ۵۰۶ فقره پرونده با موضوع سلاح و مهمات در دادگستری استان کرمان
  • چرا بارورسازی ابرها بحث برانگیز است و چگونه انجام می‌شود؟
  • خواسته‌های بحق جامعه کارگری، تشکیل تشکلات کارگری در واحد‌های تولیدی