Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-06@16:21:24 GMT

نتانیاهو از مواضع ضد ایرانی نفتالی بنت شادمان شد

تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۸۵۹۱۲۴

نتانیاهو از مواضع ضد ایرانی نفتالی بنت شادمان شد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، در شرایطی که شماری از مقام‌های کابینه «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر سابق رژیم صهیونیستی به شکست سیاست‌های او در قبال ایران اعتراف کرده‌اند او امروز دوشنبه از اینکه «نفتالی بنت»، نخست‌وزیر فعلی رژیم سیاست‌هایی مشابه خودش را در دستور کار قرار داده ابراز خرسندی کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به نوشته روزنامه «جروزالم پست» نتانیاهو  در جریان سخنرانی در حزب «لیکود» گفته از اینکه نفتالی بنت اکنون سیاست‌های سخت‌گیرانه‌تری علیه ایران در پیش گرفته خرسند است. 

او گفته وقتی که نفتالی بنت و یائیر لاپید قدرت را در دست گرفتند گفتند که تنها پشت درهای بسته مخالفت‌های خود با جامعه بین‌المللی علیه ایران را ابراز خواهند کرد. اما اخیراً نفتالی بنت مخالفت‌های خودش را حتی با دولت جو بایدن به صراحت ابراز کرده است.

نتانیاهو در ادامه درباره ویژگی‌های توافق هسته‌ای با ایران هم اظهارنظر کرد و گفت: «تنها توافق قابل قبول، توافقی است که توانمندی هسته‌ای ایران را از بین می‌برد. بدون چنین توافقی، اسرائیل باید آماده باشد تا به تنهایی علیه برنامه هسته‌ای ایران اقدام کند.»

شماری از مقام‌های کابینه نتانیاهو به اشتباه بودن سیاست‌های او در قبال ایران اعتراف کرده‌اند. «دنی سیترینوویچ» از بالاترین مقامات نظامی صهیونیست نیز که مسئول گردآوری و تحلیل اطلاعات مرتبط با ایران در دوره نتانیاهو و وابسته نظامی تل آویو در سفارتخانه این رژیم در آمریکا به مدت سه سال بود چهارشنبه گذشته به روزنامه تایمز اسرائیل گفت که «ناکامی‌های فاحش اسرائیل در قبال ایران» برنامه هسته‌ای تهران را سرعت بخشیده است. او گفت که دولت نتانیاهو دچار «محاسبات اشتباه» در خصوص ایران شده بود و اکنون نفتالی بنت نیز همان مسیر را می‌رود.

او ادعا کرد که در زمان خروج آمریکا از برجام، بارها مخالفت خود را با این اقدام اعلام کرده بود اما نتانیاهو اعتنایی به سخنانش نمی‌کرد

همزمان روزنامه نیویورک تایمز نیز در مقاله‌ای به قلم «توماس فریدمن» نوشت که «موشه یعلون» وزیر جنگ اسرائیل که در زمان امضای برجام به شدت با این توافق مخالف بود، اخیرا در کنفرانسی گفته است که تصمیم ترامپ برای خروج از این توافق «اشتباه بزرگی» بود که با تشویق نتانیاهو صورت گرفت.

موشه یعلون در این کنفرانس گفته بود که خروج از برجام «بدترین تصمیم در ده سال گذشته» در ارتباط با ایران بوده است.

این در حالی است که رژیم صهیونیستی تنها دارنده تسلیحات اتمی در خاورمیانه بوده و بر اساس گزارش‌ها، این رژیم بیش از ۹۰ کلاهک اتمی در زرادخانه خود نگهداری می‌کند. از سوی دیگر، این رژیم مواد شکافت پذیر کافی برای ساخت دستکم ۲۰۰ سلاح اتمی دیگر دارد.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: اسرائیل ایران نخست وزیر اسبق رژیم صهیونیستی نخست وزیر رژیم صهیونیستی نفتالی بنت هسته ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۵۹۱۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مواضع رژیم صهیونیستی زیر آتش سنگین رزمندگان حزب‌الله

رزمندگان حزب الله لبنان امروز (یکشنبه) شماری از پایگاه ها و تجهیزات تجسسی نظامیان اشغالگر و نیز شهرک‌های صهیونیست‌نشین در شمال فلسطین اشغالی را هدف قرار دادند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از خبرگزاری های فلسطینی، حزب الله لبنان با انتشار بیانیه ای اعلام کرد: رزمندگانش تجهیزات تجسسی اشغالگران در پایگاه نظامی رامیا را با سلاح مناسب هدف قرار دادند.

حزب الله لبنان همچنین تأکید کرد در پاسخ به جنایت رژیم صهیونیستی در حمله به روستای میس الجبل در جنوب لبنان، رزمندگانش محل استقرار توپخانه و نظامیان دشمن صهیونیستی در پایگاه نظامی الزاعوره در شمال فلسطین اشغالی را با شلیک ده ها راکت کاتیوشا هدف قرار دادند که منجر به آتش سوزی گسترده شد.

حزب الله تأکید کرد که این عملیات در راستای حمایت از ملت مقاوم فلسطین در نوار غزه و پشتیبانی از مقاومت شجاع و شرافتمند آن و در چارچوب پاسخ به جنایت هولناک دشمن صهیونیستی در روستای میس و شهادت و زخمی شدن شماری از غیرنظامیان لبنانی صورت می گیرد.

از سوی دیگر، اصابت یک راکت شلیک شده از طرف لبنان به شهرک صهیونیست نشین کریات شمونه در شمال فلسطین اشغالی، باعث به بار آوردن خسارت مالی به این شهرک شد.

مدیر این شهرک در این باره به رسانه های صهیونیست اعلام کرد که حمله راکتی مذکور باعث به بار آوردن خسارت زیاد و تخریب چند واحد مسکونی شهرک نشینان شده است.

هواپیماهای رژیم اشغالگر در واکنش به این عملیات مقاومت، اطراف روستای الطیبه در جنوب لبنان را بمباران کردند.

به گزارش ایمنا، با آغاز عملیات «طوفان الاقصی» توسط گروه‌های مقاومت فلسطین، حزب‌الله لبنان در راستای درگیر کردن بخش عمده‌ای از نظامیان صهیونیست در شمال فلسطین و کاهش فشار بر مقاومت در غزه، اقدام به انجام عملیات‌های روزانه و سنگین علیه اهداف رژیم صهیونیستی در داخل خاک فلسطین کرده است.

در این باره رسانه‌های صهیونیستی نیز بارها اعتراف کرده‌اند که حزب‌الله در شمال سرزمین‌های اشغالی فلسطین همچنان دست برتر را دارد و ارتش اسرائیل در این منطقه به دام افتاده است.

کد خبر 750900

دیگر خبرها

  • بازداشت جاسوس‌های وابسته به آمریکا و رژیم صهیونیستی در یمن
  • نتانیاهو: پیش‌شرط‌های حماس به معنای تسلیم شدن مقابل ایران است
  • نتانیاهو : پیش‌شرط‌های حماس به معنای تسلیم شدن مقابل ایران است
  • مواضع رژیم صهیونیستی زیر آتش سنگین رزمندگان حزب‌الله
  • مواضع رژیم صهیونیستی زیر آتش سنگین حزب‌الله
  • نتانیاهو: پذیریش شروط حماس یعنی تسلیم شدن در برابر ایران
  • چهره‌های مشهور ادبیات که مست عشق پارسا پیروزفر را دیدند | میرجلال‌الدین کزازی: از آغاز تا انجام، شادمان و خشنود بودم...| تصاویر
  • یک مقام ارشد اطلاعات ارتش تل آویو: نتانیاهو اسیر مواضع افراطی بن گویر و اسموتریچ است
  • چرا دویچه وله از ایران عصبانی است؟
  • فیلم/ حزب‌الله مواضع نظامیان رژیم صهیونیستی را هدف قرار دادند