Web Analytics Made Easy - Statcounter

محسن نراقی نماینده بسیج دانشجویی در نشست دانشجویان با حجت الاسلام اژه ای رئیس دستگاه قضا که به مناسبت روز دانشجو برگزار شد، بر ضرورت برگزاری جلسات بیشتر با دانشجویان توسط مقامات قضایی به ویژه در جریان سفرهای استانی رئیس قوه قضاییه اشاره کرد و گفت: تغییر در ساختار نظارت بر زندان‌ها و تفکیک سازمان زندان‌ها از قوه قضاییه و الحاق آن به وزارت دادگستری از ضروریات است و همچنین باید اجازه بازدید حضوری از زندان‌ها به سازمان‌های مردم نهاد مورد تایید حاکمیت داده شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده بسیج دانشجویی، تلاش برای اجرایی شدن مفاد سند تحول قضایی، پاکسازی قوه قضاییه از عناصری با عملکرد ضعیف و فاسد، افزایش ساختارهای شفاف در درون قوه قضاییه، شفافیت مراحل دادرسی، علنی کردن محاکم، ابهام زدایی از مسائل کیفری در دادگاه‌های مقابله با مفاسد اقتصادی، استفاده از ظرفیت حقوقدانان واجد شرایط و بانوان حقوقدان در دادسراها و دادگاه‌های اجرای احکام و لزوم افزایش بسترهای مشارکت مردم در فرایندهای نظارتی را نیز در سخنان خود مورد تاکید قرار داد.

* درخواست از رئیس دستگاه قضا برای برخورد جدی با مسببان حوادث آبان ۹۸

زمانی‌نسب مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه علوم قضایی هم در ادامه با بیان اینکه در ۵ ماهی که از انتصاب حجت‌الاسلام محسنی اژه‌ای به عنوان رئیس قوه قضاییه می‌گذرد شاهد تحولات مثبتی در دستگاه قضایی بوده ایم به وضعیت معیشتی قضات اشاره کرد و گفت: وضعیت معیشتی قضات مطلوب و مناسب نیست و باید به این موضوع توجه ویژه شود چرا که غفلت از آن باعث ایجاد تمایل در قضات برای پیوستن به جرگه وکلا خواهد بود.

وی در ادامه ضمن درخواست برای پرهیز از آمارگرایی، گفت: باید به نقش معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه بیشتر بها داده شود.

زمانی نسب در ادامه خواستار معرفی رسانه‌ای قضات متدین و کارآمد و پاک دست شد.

وی همچنین از رئیس دستگاه قضا خواست تا از دانشگاه علوم قضایی و جذب دانشجویان در این دانشگاه از مقطع کارشناسی حمایت شود.

این فعال دانشجویی در ادامه به لزوم تقویت بُعد رسانه‌ای قوه قضاییه اشاره کرد و خواستار ورود و واکنش سریع سخنگوی دستگاه قضا به شبهاتی که در شبکه‌های اجتماعی مطرح می‌شود، شد.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه علوم قضایی همچنین از رئیس دستگاه قضا خواست با مسببان حوادث آبان ۹۸ برخورد جدی شود.

تحرک بیشتر ستاد حقوق بشر در پیگیری بین المللی پرونده ترور حاج قاسم سلیمانی هم از مطالبات دیگر مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه علوم قضایی بود.

همچنین یکی از فعالین دانشجویی که فرصت سخنرانی در این نشست را پیدا نکرده بود در پایان سخنان دانشجویان، بر ضرورت رفع تعارض منافع در قوه قضاییه تاکید کرد و گفت: دادستانی باید از دستگاه قضایی منفک شود و ضروری است در تمامی بخش‌های قوه قضاییه شفافیت تمام عیار حاکم شود.

کد خبر 1580268

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: دانشگاه علوم قضایی رئیس دستگاه قضا بسیج دانشجویی قوه قضاییه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۵۹۹۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فعالیت هدفمند در فضای مجازی مورد توجه قرار گیرد

مسئول بسیج دانشجویی آذربایجان‌غربی ضمن تأکید بر فعالیت هدفمند در فضای مجازی گفت: برنامه‌های ویژه ای در حوزه‌ آموزش برای تمام دانشجویان خواهیم داشت.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌غربی، رضا نصیرزاده در اولین جلسه شورای سیاستگذاری بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد ارومیه با تقدیر و تشکر از زحمات بسیج دانشجویی این واحد اظهار کرد: احیای پایگاه‌های بسیج در سطح دانشگاه اولین مطالبه از بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد واحد ارومیه است.

وی افزود: تشکیلات‌سازی، شبکه‌سازی و جریان‌سازی ۳ اصل مهم بوده که باید در برنامه‌ی اجرایی حوزه‌های بسیج دانشجویی مورد توجه قرار گیرد.

مسئول بسیج دانشجویی آذربایجان‌غربی با تأکید بر اخلاق مداری در بدنه بسیج دانشجویی گفت: دانشجوی بسیجی باید از جنبه‌های علمی، اخلاقی و اعتقادی در دانشگاه الگو قرار بگیرد و از ایجاد حاشیه پرهیز کند.

نصیرزاده ضمن تأکید بر فعالیت هدفمند در فضای مجازی تصریح کرد: برنامه‌های ویژه ای در حوزه آموزش برای تمام دانشجویان خواهیم داشت، همچنین درحال برنامه‌ریزی و تشکیل اتاق فکر برای بسیجیان ادوار هستیم تا ضمن استفاده از تجربیات، ارتباط ما با این دانشجویان نیز حفظ شود.

کد خبر 748048

دیگر خبرها

  • فعالیت هدفمند در فضای مجازی مورد توجه قرار گیرد
  • بیانیه شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی کرمان در خصوص عدم حضور معاون استاندار در جمع دانشجویان
  • نشست هم اندیشی روسای دانشگاه‌ها و تشکل‌های دانشگاهی گیلان
  • باید با شکات حرفه‌ای که قصد تخریب قضات و قوه قضاییه را دارند، برخورد شود
  • مسئولان قضایی با اهالی فن در موضوعات مختلف مشورت کنند
  • کار سخت بسیج برای رفاقت با وزیر/ زلفی‌گل از پس مطالبات بسیج دانشجویی بر می‌آید؟
  • مسئولان قضایی با متخصصین و اهالی فن در موضوعات مختلف مشورت کنند
  • رئیس قوه قضائیه: نباید از وجود اختلافات و به میدان آمدن سلیقه‌های مختلف هراسید
  • اژه‌ای: مسیر تحول و تعالی در دستگاه قضا مسیری سخت و دشوار است
  • اژ‌ه‌ای: مسئولان قضایی باید خیلی مراقبت کنند