Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین، این هتل‌آپارتمان ویژه تبدیل به مکانی شده است که سالمندان در کنار همسالان خود در فضایی با امکانات کامل زندگی کنند. البته این مکان مجوز دارد و زیرنظر بهزیستی اداره می‌شود.
مدیرعامل آسایشگاه سالمندان خواجه‌نصیر مراغه درباره این هتل آپارتمان به همشهری می‌گوید: اینجا به همت حاج حیدر بلوغی، خیر مراغه‎ای در سال۹۸ و در فضایی ۲۳۰۰متری ساخته شده است؛ ۱۱سوئیت دارد که سالمندان به‌صورت تکی یا زوج می‌توانند در آن اقامت داشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


سیدعیسی سیدنقوی با بیان اینکه همه خدمات یک هتل مانند سرو غذا و نظافت محیط در این اقامتگاه ارائه می‌شود،‌می‎افزاید: اینجا استخر، بخش کار درمانی و فیزیوتراپی هم دارد. به علاوه ۵۰نفر پرسنل، پزشک و کار درمانی متخصص هم به‌صورت ۲۴ساعته در اینجا حاضر هستند تا درصورت بروز بیماری در ساکنان به‌سرعت به آنها رسیدگی کنند. هر سالمند با پرداخت ماهانه ۳میلیون تومان می‌تواند از اقامت و غذا در این هتل استفاده کند و باقی امکانات هم مانند رفاهی و درمانی، هزینه جداگانه‌ای دارد.
وی گلخانه و سالن ورزشی ۸۵۰متری را از دیگر امکانات این فضا عنوان می‌کند و می‌گوید: به‌دلیل شیوع کرونا از ۲سال قبل اجازه اقامت در هتل از سوی مسئولان بهداشتی شهرستان داده نمی‌شد اما از چند روز قبل این امکان دوباره فراهم شده است و هم‌اکنون ۵سالمند در این هتل زندگی می‌‎کنند.
مدیرعامل آسایشگاه سالمندان خواجه‌نصیر مراغه درباره دیگر بخش‌های این مرکز خیریه هم می‌گوید: اینجا یک خانه سالمندان برای زندگی یکصد زن بی‌بضاعت و معلول و یک مرکز نگهداری از کودکان بدسرپرست (۳۰پسر ۶ تا ۱۲سال و ۱۲ تا ۱۸سال)، هم دارد. این مراکز هم با مشارکت مردم و یارانه بهزیستی اداره می‌شود و ساکنان آنها از سوی بهزیستی به ما معرفی می‌‎شوند.



 

کد خبر 641595 برچسب‌ها سن و سال و عمر مجله سالمندان سفر - هتل و هتلداری سالمندان سالمندی

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: سن و سال و عمر سالمندان سالمندی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۶۰۱۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیشگیری از تحمیل هزینه‌های جانبی به جامعه با تجهیز خانه‌های بهداشت

ایسنا/زنجان فرماندار زنجان گفت: با وجود خانه‌های بهداشت مجهز، می‌توانیم از تحمیل بسیاری از هزینه‌های جانبی به بیماران و نیز جامعه پیشگیری کنیم.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی فرمانداری زنجان، پرویز خالقی به مناسبت هفته سلامت و در دیدار با کارکنان مرکز بهداشت شهرستان زنجان، عنوان کرد: همه‌ ما بایستی تلاش کنیم شعار پیشگیری بهتر از درمان را به منصه ظهور برسانیم، چرا که پیشگیری بسیار سهل‌تر و کم‌هزینه‌تر از درمان است. 

وی افزود: اگر بتوانیم امر پیشگیری را به خوبی مدیریت کنیم، درصد بالایی از بیماری‌ها و مشکلات بعدی دامن‌گیر افراد جامعه نخواهد شد.

خالقی با تأکید بر اهمیت تجهیز کردن خانه‌های بهداشت، افزود: اگر خانه‌های بهداشت مناطق کوچک و کمتر توسعه‌یافته نظیر روستاها مجهز و به‌روز باشند، شاهد کاهش مشکلات بهداشتی و درمانی در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی خواهیم بود.

او گفت: این موضوع سبب رفع مشکلات بهداشتی و درمانی ساکنان این مناطق شده و موجبات آسودگی آنان را فراهم خواهد آورد و طبعاً با وجود خانه‌های بهداشت مجهز، می‌توانیم از تحمیل بسیاری از هزینه‌های جانبی به بیماران و نیز جامعه پیشگیری کنیم.

فرماندار شهرستان زنجان با اشاره به شأن و جایگاه والای فعالان حوزه بهداشت و درمان عنوان کرد: حیطه‌ کاری بهداشت و درمان از اهمیت و حساسیت بالایی برخوردار است. از آن‌جایی‌که این حوزه کاری با جان و حیات انسان‌ها در ارتباط است، فعالان حوزه بهداشت و درمان بایستی نهایت دقت و ظرافت را سرلوحه‌ کار خود قرار دهند. 

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • راه اندازی دستگاه CT اسکن در بیمارستان ۱۷ شهریور رشت
  • ارایه خدمات درمانی به بیش از ۲۷۰۰ نفر در سطح استان 
  • اقامت در مجموعه آب درمانی محلات ۵۷ درصد افزایش یافت
  • کمک هزینه ۱۸ میلیاردی برای درمان مددجویان کمیته امداد هرمزگان
  • پرداخت بیش از ۱۸ میلیارد کمک هزینه درمانی به بیماران هرمزگانی
  • اورژانس بانوان در قم راه‌اندازی می‌شود
  • راه‌اندازی یک دستگاه ام.آر.آی نسل جدید در مجتمع درمانی امام رضا (ع) کرمانشاه
  • دستگاه ام.آر.آی نسل جدید در مجتمع درمانی امام رضا (ع) کرمانشاه
  • هزینه‌های درمانی دهک‌های پایین در مراکز دولتی کرمانشاه رایگان است
  • پیشگیری از تحمیل هزینه‌های جانبی به جامعه با تجهیز خانه‌های بهداشت