Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  باشگاه خبرنگاران جوان، فکر کنید کراس اوور جمع و جور و هوندا CR-V و تویوتا RAV۴ احتمالاً دو تصویر اولی هستند که در ذهن شما ظاهر می‌شود.

ما نمی‌توانیم شما را سرزنش کنیم، زیرا در مورد ما هم همینطور است. هر دوی این کراس اوور‌ها که از دهه ۹۰ رقیب بودند، چنگ و دندان جنگیدند و جایگاه‌ها و پایه‌های طرفداران خود را ایجاد کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هر دو بسته‌های مشابه را ارائه می‌دهند، اما با چند تفاوت انتخاب.

بنابراین، اگر در بازار یک کراس اوور کامپکت ژاپنی هستید، احتمال زیادی وجود دارد که بین هوندا CR-V و تویوتا راو ۴ درگیر شوید، ما اینجا هستیم تا انتخاب بین آن‌ها را کمی آسان‌تر کنیم. ما همچنین RAV۴ Prime را وارد نکرده‌ایم، زیرا هنوز یک نسخه هیبریدی پلاگین معادل در مجموعه هوندا وجود ندارد.
RAV۴: بیشتر خط تولید به صورت استاندارد به صفحه نمایش لمسی ۷.۰ اینچی بسنده می‌کند. اگرچه سیستم ۸.۰ اینچی به عنوان بخشی از بسته اختیاری تریم XLE به بعد در دسترس است، تا زمانی که تریم‌های Adventure، TRD یا Limited را انتخاب نکنید، سیستم ۸.۰ اینچی را به صورت استاندارد دریافت کنید.

چراغ‌های جلو LED بخشی از کیت استاندارد هستند، اما تراز خودکار XLE به بعد در دسترس است. آینه‌های بال گرم شونده و نشانگر‌های نقطه کور نیز استاندارد هستند و همچنین کنترل آب و هوا، البته با یک منطقه واحد. تریم XLE برای ارتقاء دو منطقه‌ای مورد نیاز است. با این حال، بازار کانادا سیستم دو منطقه‌ای را به صورت استاندارد دریافت می‌کند. فقط تریم‌های بالا دارای سیستم سه ناحیه‌ای هستند.

یک صفحه نمایش ۴.۲ اینچی MID با تنظیمات آنالوگ روی تریم‌های پایه استاندارد است. تنظیمات دیجی آنالوگ ۷.۰ اینچی فقط در تریم‌های XSE و Limited موجود است - تریم قبلی فقط هیبریدی است. به طور عجیبی، فقط صندلی راننده بدون توجه به تریم انتخابی شما تنظیم قدرت را دریافت می‌کند. ناوبری داخلی و سیستم صوتی JBL با ۱۱ بلندگو فقط به صورت استاندارد در تریم Limited موجود است. همچنین در تریم‌های پایین‌تر به عنوان بخشی از یک بسته اختیاری با قیمت ۱۶۲۰ دلار موجود است.
CR-V: یک سیستم اطلاعات سرگرمی با صفحه نمایش لمسی ۵.۰ اینچی بخشی از کیت استاندارد CR-V است. به صورت استاندارد با اندروید اتو و اپل کارپلی عرضه می‌شود، اما فقط در تریم پایه موجود است. تریم EX به بعد، سیستم ۷.۰ اینچی را دریافت می‌کنید. ناوبری داخلی، سیستم صوتی ممتاز و شارژر تلفن بی‌سیم همگی فقط در تریم Touring بالا موجود هستند. علاوه بر این، تنها مدل‌های هیبریدی و تریم Touring دارای چراغ‌های جلو LED هستند، در حالی که بقیه خطوط به لامپ‌های هالوژنی بسنده می‌کنند.

یک سیستم کنترل تهویه مطبوع تک منطقه‌ای در پایه استاندارد است در حالی که بقیه تریم‌ها دارای سیستم دو منطقه‌ای هستند. با این حال، CR-V مجموعه ابزار تمام دیجیتال خود را به صورت استاندارد در سراسر خط عرضه می‌کند. همچنین، بیشتر بسته‌های الحاقی فقط لوازم جانبی و عناصر زیبایی را اضافه می‌کنند. همچنین هیچ سقف پانورامایی با CR-V وجود ندارد.

نکته پایانی: اگرچه ممکن است بسیاری از موارد استاندارد استاندارد نباشند و بیشتر آن‌ها فقط برای تریم‌های برتر در نظر گرفته شده است، RAV۴ تجهیزات بسیار بیشتری نسبت به CR-V مانند چراغ‌های جلو LED استاندارد، صفحه نمایش اطلاعات سرگرمی بزرگتر و مونروف پانوراما ارائه می‌دهد..
RAV۴: هر دو پیشرانه گازی و هیبریدی بخشی از خط تولید RAV۴ هستند. هر دو از یک موتور اصلی به عنوان پایه خود نیز استفاده می‌کنند. نسخه گازسوز از یک موتور ۲.۵ لیتری چهار سیلندر تنفس طبیعی استفاده می‌کند که ۲۰۳ اسب بخار قدرت و ۱۸۹ پوند فوت حداکثر گشتاور دارد. این موتور با یک گیربکس هشت سرعته اتوماتیک جفت می‌شود که در درجه اول چرخ‌های جلو را به حرکت در می‌آورد. یک سیستم AWD بر اساس تقاضا در تمام تریم‌ها موجود است.

از سوی دیگر، سیستم هیبریدی، ۲۱۹ اسب بخار ترکیبی از یک چهار دیگ ۲.۵ لیتری چرخه اتکینسون و سیستم باتری تولید می‌کند. گشتاور خروجی نیز بالاتر است. علاوه بر این، تریم‌های هیبریدی فقط با AWD ارائه می‌شوند.

CR-V: درست مانند RAV۴، CR-V با موتور‌های گازی و هیبریدی نیز عرضه می‌شود. موتور ۱.۵ لیتری توربوشارژ چهار دیگ قدرت ۱۹۰ اسب بخار و حداکثر گشتاور ۱۷۹ پوند بر فوت دارد. یک واحد ۲.۰ لیتری تنفس طبیعی با یک سیستم هیبریدی جفت می‌شود تا ۲۱۲ اسب بخار قدرت و ۲۳۲ پوند فوت گشتاور تولید کند.

هر دو موتور با گیربکس CVT عرضه می‌شوند و در حالی که موتور گازی با هر دو FWD و AWD در دسترس است، هیبریدی فقط با دومی عرضه می‌شود.

خط پایین: در حالی که هر دو موتور‌های گازی و هیبریدی ارائه می‌دهند، سری موتور‌های RAV۴ دارای خروجی بالاتری هستند و از این رو برنده این دسته هستند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: صنعت خودرو تولید خودرو صورت استاندارد صفحه نمایش کراس اوور اسب بخار منطقه ای یک سیستم تریم ها ۰ اینچی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۶۰۶۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترفندی برای جلوگیری از جوانه زدن سیر و پیاز

سیر و پیاز از محبوب‌ترین و پر خاصیت‌ترین سبزیجات هستند که در انواع غذا‌ها استفاده می‌شوند. سیر و پیاز طعم و مزه بی نظیری به غذا می‌بخشند و در هر چه خوشمزه‌تر کردن غذا‌ها نقش به سزایی دارند.

بسیاری از خانم‌ها سیر و پیاز را به مقدار فراوان تهیه کرده تا همیشه در دسترس باشند، اما گاهی پیش می‌آید که پیاز و سیر جوانه می‌زنند. جوانه زدن باعث تغییر رنگ و مزه سیر و پیاز می‌شود. در این مطلب روش‌های جلوگیری از جوانه زدن سیر و پیاز را آورده ایم. نگهداری نادرست از سیر و پیاز موجب خراب شدن آنها و جوانه زدنشان می‌شود. اگر می‌خواهید سیر و پیاز شما جوانه نزنند، نکات زیر را رعایت کنید.

سیر و پیاز را در دما مناسب نگهداری کنید:
بهترین دما برای نگهداری سیر و پیاز بین ۴ تا ۱۰ درجه سلسیوس یعنی بیشتر از دمای یخچال و اندکی کمتر از دمای یک اتاق است. سیر و پیاز را در انبار و جای خنک نگهداری کنید و در جای گرم قرار ندهید، زیرا گرما موجب جوانه زدن، نرم شدن و تغییر مزه پیاز و سیر می‌شود.

پیاز‌ها را در جای خشک نگه دارید:
رطوبت سبب خراب شدن و جوانه زدن سیر و پیاز می‌شود. پیاز‌ها را پس از خریداری سه هفته روی پارچه‌ای پهن کنید و در محیط گرم و خشک نگه دارید.

سیر و پیاز را در جای تاریک قرار دهید:
بهتر است محیط نگهداری سیر و پیاز همواره تاریک باشد و پیاز و سیر را در مقابل نورخورشید نگهداری نکنید. تغییرات در مقدار روشنایی می‌تواند موجب نوسانات دمایی نیز شود.

سیر و پیاز را در جای دارای تهویه قرار دهید:
هرگز سیر و پیاز را داخل پلاستیک نگه ندارید، زیرا عدم گردش مناسب هوا باعث ایجاد رطوبت و در نتیجه جوانه زدن پیاز یا پوسیدگی آن می‌شود. بهتر است آنها را برای جلوگیری از جوانه زدن در جایی مثل کیسه توری یا سبد سیمی نگه دارید که هوا در آن جریان دارد.

سیر و پیاز را جداگانه نگه دارید:
بهتر است فضایی کاملا جدا برای نگهداری سیر و پیاز اختصاص دهید و سیر و پیاز را دور از سایر میوه‌ها و سبزیجات نگهداری کنید. میوه‌های رسیده گاز اتیلن تولید می‌کنند که احتمال جوانه زدن را بالا می‌برد.

با پیازی که جوانه زده باید چه کرد؟
اگر پیاز جوانه و کپک زده است، آن را دور بریزید، اما اگر سالم است و تنها جوانه زده پیاز را دو نیم کنید و بقایای جوانه و ریشه را جدا کنید.

منبع: همشهری آنلاین

باشگاه خبرنگاران جوان وب‌گردی خواندنی‌ها

دیگر خبرها

  • استفاده از خودروهای برقی، دوگانه سوز و هیبریدی راهکار برون رفت از بحران ناترازی بنزین 
  • کدام مونتاژ گوشی‌های سامسونگ بهتر است؟ (چین، ویتنام یا هند)
  • (تصاویر) «چری» با طراحی متحول شده در نمایشگاه پکن رونمایی شد
  • دی‌بروینه حتی از جرارد و لمپارد هم بهتر است!
  • تصاویری از تازه‌ترین شاسی‌بلند لامبورگینی اوروس SE
  • نمای سنگ بهتر است یا آجر نسوز نما؟
  • سئو سایت وردپرس چیست؟
  • ترفندی برای جلوگیری از جوانه زدن سیر و پیاز
  • کدام نهاد مسئول گرانی خودرو است؟
  • هونگچی ئی اچ7 کانورتیبل؛ شروعی برای کوپه های چینی! (+تصاویر)