Web Analytics Made Easy - Statcounter

احسان ارکانی نماینده مردم نیشابور در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس با اشاره به مشکل کم‌آبی در کشور گفت: ما در ارتباط با تنش آبی در کشور از یکسو با کمبود منابع آبی مواجه هستیم از سوی دیگر در حوزه مصارف با مصرف بالا مواجهیم.

وی افزود: ما به عنوان کشوری نیمه خشک در قسمت‌های گرم کره زمین قرار داریم و به خاطر میانگین بارش ما در طول سال از بسیاری از کشورهای اروپایی و معتدل آسیایی کمتر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

نماینده مردم نیشابور در مجلس اظهار داشت: مشکل دیگر این است که علی‌رغم کمبود منابع آبی، مدیریت این منابع برای مصرف نیز همواره با مشکل مواجه بوده و هست. سالهاست در مورد مدیریت جمع‌آوری آبهای سطحی در کشور بحث می‌شود اما باز در نقاط قابل توجه در کشور بسیاری از رودخانه‌ها به صورت بهینه چه از طریق بند خاکی چه آبخیزداری و چه احداث سد انجام نمی‌شود. 

ارکانی خاطرنشان کرد: در مدیریت بخش‌های دیگر آب چه از طریق انتقال و... با مشکل مواجهیم. به عنوان مثال مدیرکل آبفای نیشابور در جلسه اداری در گزارش خود عنوان کرد حدود 40 درصد از آب شرب لوله‌کشی شده در نیشابور هدر می‌رود که این هدررفت یا از طریق خط لوله است که یا فرسوده شده و یا با برداشت غلط از آب یا بحث کنتورها اتفاق می‌افتد. 

وی اظهار داشت:‌ از سوی دیگر برداشت آب از سفره‌های زیرزمینی باعث فرونشست و متعاقب آن ترک خوردگی و یا شکاف زمین در حوزه انتخابی ما شده که در جاهای مختلف این موضوع به چشم می‌خورد. 

عضو مجمع نمایندگان استان خراسان رضوی خاطرنشان کرد: بودجه چندده میلیاردی که برای سدسازی هزینه شده باید در بخشی در حوزه بهسازی و نوسازی هزینه می‌شده که ما شاهد هدررفت آب شرب در شبکه انتقال نباشیم. 

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: آب زیرزمینی آب نیشابور احسان ارکانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۶۰۹۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شوراهای فرادستی مشکل ساختاری دارند

رئیس شورای عالی استان‌های کشور گفت: شوراهای فرادستی در حال حاضر از نظر ساختار مشکل دارند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از سمنان، شهرام دبیری، امروز_ سه‌شنبه یازدهم اردیبهشت_ در همایش بزرگداشت روز شوراها و تجلیل از شوراهای برتر استان اظهار کرد: توجه به شوراها، تخصیص مکان مناسبت جهت استقرار شورای استان و همچنین همراهی و مساعدت در پیشبرد اهداف شوراها و همچنین شورای استان توسط استاندار سمنان امری ارزنده است.

وی افزود: مدیریت استاندار سمنان در خصوص شوراها به عنوان الگویی از مدیریت مطلوب حکومت در استان‌ها مطرح است.

رئیس شورای عالی استان‌های کشور با بیان اینکه در سطح استان‌ها پیگیر امور شوراهای اسلامی شهر و روستا و همچنین استان هستیم، خاطرنشان کرد: کارهای اساسی و ماندگار در سطح شورای عالی استان‌های کشور در دستور کار است.

دبیری با اشاره به اینکه از نظر محل، بودجه و امکانات، مشکلاتی در سطح شوراها وجود دارد که باید خلاء قانونی آن حل شود، تصریح کرد: شوراهای فرادستی در حال حاضر از نظر ساختار مشکل دارند.

وی ادامه داد: این مساله مهم همراه با مدیریت یکپارچه شهری در راستای ارتقای جایگاه شوراها نیز مدنظر و اولویت است.

رئیس شورای عالی استان‌های کشور گفت: مباحث و مسائل رفاهی اعضای شوراهای اسلامی از جمله بیمه شورای روستایی در دستور کار قرار دارد و پیگیری می‌شود.

کد خبر 749359

دیگر خبرها

  • ۴۳۰۰ متر مربع از اراضی کشاورزی نیشابور آزادسازی شد
  • قلع و قمع ۱۲ مورد ساخت و ساز غیر مجاز در نیشابور
  • کسری مخازن آبهای زیرزمینی تربت‌حیدریه از ۵۰ میلیون مترمکعب فراتر رفت
  • بحرانی بودن کسری مخازن آبهای زیرزمینی تربت‌حیدریه
  • شوراهای فرادستی مشکل ساختاری دارند
  • کودکان هم در اصفهان فهمیدند شهر در خطر فرونشست است/ مسوولان هنوز نفهمیدند یا نمی‌توانند جلوی برداشت‌های بی‌رویه آب را بگیرند (فیلم)
  • اصل ۷۵، اصل ۶۴ قانون اساسی را به زمین زد
  • اصل ۷۵ اصل ۶۴ قانون اساسی را به زمین زد
  • سند بسیار مهم درباره سفره‌های آب زیرزمینی؛ چرا همه سکوت کرده‌اند؟!
  • فرونشست دومتری منطقه جنوب غرب کشور طی ۹ سال