Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/آذربایجان شرقی میزگرد دانشجویی ایسنا با موضوع «فرصت‌ها و چالش‌های پیش روی انقلاب اسلامی» برگزار شد.

به‌مناسبت فرارسیدن روز دانشجو و به همت معاونت فرهنگی سازمان جهاد دانشگاهی آذربایجان‌شرقی، نشست دانشجویی «فرصت‌ها و چالش‌های پیش روی انقلاب اسلامی» براساس چهار محور «چالش‌ها، تهدیدها و فرصت‌های آینده‌ی انقلاب اسلامی» ، «انقلاب اسلامی و رسالت‌های پیش روی دانشجویان» ، «انقلابی بودن، انقلابی ماندن، انقلابی عمل کردن و راهکارهای آن» و «راهکارهای انتقال ارزش‌های انقلاب اسلامی به نسلهای آینده»، با حضور مسئولان و نمایندگانی از تشکل‌های دانشجویی دانشگاه‌های تبریز، برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مبینا اسکندریان مسئول واحد خواهران بسیج دانشجویی دانشگاه صنعتی سهند به‌عنوان اولین سخنران این نشست با بیان اینکه در سال‌های اخیر پروژه‌ی «منهای مردم‌سالاری دینی» در کشور کلید خورده است، اظهار کرد: نمونه‌ی بارز آن، در صحنه بودن مردم در دوران دفاع مقدس بود، اما اکنون مشاهده  می شود که متاسفانه این موضوع رفته رفته کمتر شده و نهادهایی که در آن زمان پایه و اساس شان مردمی بودن بود، اکنون حکومتی شده اند.

وظیفه دانشجو تنها درس خواندن نیست

وی ادامه داد: رهبر انقلاب بارها تاکید کرده اند که «اهمیت دانشگاه به اندازه‌ی اهمیت آینده کشور است» ولذا ارزش و جایگاه دانشجو و دانشگاه به اندازه ای است که آینده‌ی کشور به این دو مقوله بستگی دارد؛ اما متاسفانه عده ای هستند که تمام تلاش خود را می کنند که جایگاه دانشجو را تقلیل داده و طوری وانمود کنند که گویا تنها وظیفه دانشجو درس‌خواندن است در حالی‌که رهبر انقلاب  تاکید کرده‌اند که «دانشجو علاوه‌بر درس‌خواندن باید نسبت‌ به مشکلات کشور و جامعه حساس باشد» بنابراین بی‌تفاوت بودن یک دانشجو نسبت‌ به مسائل و مشکلات موجود در جامعه بسیار خطرناک است.

وی تاکید کرد: زمانی‌که برخی از مسئولان بنا به مصلحت‌اندیشی  نسبت‌ به حل مشکلات مردم ورود پیدا نمی‌کنند، این دانشجو است که باید به‌صورت بالقوه و بالفعل در کف میدان حضور داشته و به صدای مردم تبدیل شود.

استکبار ستیزی تنها در «مرگ بر آمریکا» خلاصه نمی‌شود

مسئول واحد خواهران بسیج دانشجویی دانشگاه صنعتی سهند در خصوص فلسفه‌ی شکل‌گیری روز دانشجو نیز گفت: یکی از فلسفه‌های به وجود آمدن روز دانشجو بحث استکبارستیزی است اما متأسفانه در کشور ما استکبارستیزی تنها در جمله «مرگ‌بر آمریکا» خلاصه شده‌ و عده‌ای با این جمله استکبار داخلی را کنار گذاشته و فقط به استکبار خارجی چسبیده‌اند؛ درحالی‌که امام‌خمینی(ره) فرموده‌اند «ما در مقابل هر ظلم می‌ایستیم و ازهر عدل حمایت می‌کنیم حال این ظلم از جانب داخل باشد یا خارج».

وی همچنین در خصوص بحث انتقال ارزش‌های انقلاب به نسل آینده خاطرنشان کرد: در سال‌های اخیر بیشتر به‌صورت تئوری کار کرده‌ایم و جنبه عملی موضوع کنار گذاشته شده‌است درحالی‌که در صورت عمل به این ارزش‌ها و آرمان‌ها می‌توانیم این ارزش‌ها را به نسل‌های آینده انتقال دهیم.

مطالبات مردمی توسط عده‌ای خاص سمت و سوی امنیتی می‌گیرد

اسکندریان در بخش دیگری از سخنان خود گفت:یکی از مشکلات فعلی، انحراف مطالبات و اعتراضات مردم به سمت مسائل امنیتی و تفکرات ضدانقلابی است درحالی‌که مردم از انجام اعتراضات خود نسبت‌به مشکلات جامعه نیت امنیتی و یا ضدانقلابی بودن ندارند اما فضایی ایجاد می‌شود که اعتراضات مردم توسط عده‌ای به سمت مسائل امنیتی کشیده‌شده و به نوعی اقدامات ضدانقلابی و ضد نظام تلقی می‌شود که نباید به این سمت برود.

وی همچنین تاکید کرد: مهم‌ترین وظیفه قشر دانشجو تربیت نخبگان در موضوعات مختلف است که این نخبگان نقش حلقه‌های میانی را ایفا می‌کنند که همان حلقه وصل میان حکومت و مردم هستند.

محمدحسین پارسا، دبیر جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه تبریز نیز طی سخنانی گفت: اولین موضوع در بحث انقلابی بودن و انقلابی ماندن، پای‌بندی به مبانی و ارزش‌های اساسی انقلاب و اسلام است؛ به‌طوریکه در طول چهار دهه انقلاب هر کجا که به مبانی و مفاهیم اساسی انقلاب و اسلام و دستورات رهبر انقلاب عمل کرده‌ایم، شاهد پیشرفت و موفقیت بودیم اما مشکل اینجاست که بسیاری از مسئولین ولایتمداری خود را تنها در حرف زدن نشان می‌دهند در حالیکه‌ باید ولایتمداری خود را در عمل به دستورات رهبر انقلاب نشان دهند.

برای رسیدن به آرمان های انقلاب باید امید آفرینی کنیم

وی ادامه داد: نکته دوم هدف گیری آرمان های انقلاب و همت بلند برای رسیدن به این آرمان‌ها است؛ یکی از موضوعات مهمی که مورد هدف دشمن نیز قرار گرفته‌، ایجاد یأس و ناامیدی در بین مردم است و رهبر انقلاب نیز در بیانیه گام دوم انقلاب به بحث ایجاد امید ونشاط  در جامعه تاکید کرده اند و ما برای رسیدن به آرمان‌های انقلاب و همت بلند برای رسیدن به این آرمان‌ها باید امید آفرینی کنیم  اما این امید آفرینی نباید امید کاذب باشد و ما باید نقاط قوت کشور را مورد تاکید قرارداده و نقاط ضعف را شناسایی و حل کنیم.

دبیر جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه تبریز در خصوص پایبندی به استقلال کشور نیز گفت: این پایبندی باید در سه زمینه‌ی استقلال سیاسی، فرهنگی و اقتصادی باشد به طوریکه در زمینه‌ی استقلال سیاسی باید به این باور برسیم که نباید تحت تاثیر اقدامات دشمنان قسم خورده انقلاب قرار بگیریم و در استقلال فرهنگی نیز باید به فرهنگ ایرانی – اسلامی خود باور داشته باشیم و در نهایت در بحث استقلال اقتصادی نیز نباید مانند اکثرکشورهای دنیا که تحت الشعاع اقتصاد دنیا قرار می‌گیرند، در اقتصاد غربی حل شویم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: دشمن از سالهای قبل برای امروز ما برنامه ریخته و ما دانشجویان باید این برنامه ها را شناسایی کرده و برای مقابله با اهداف دشمن  برنامه داشته باشیم.

مسئولان در جمع های دانشجویی استرس دارند

وی همچنین یکی از مهم‌ترین وظایف قشر دانشجو را بحث مطالبه‌گری عنوان کرد و افزود: یکی از بزرگ‌ترین مشکلات ما عدم پاسخ‌گویی مسئولین در مقابل مردم است و در سال‌های اخیر شاهد بودیم افرادی که مسئولیتی را برعهده می‌گیرند هیچ‌گونه احساس پاسخ‌گو بودن در مقابل مردم را ندارد و بعد از چند سال مسئولیت را ترک می‌کند بدون این‌که مشخص شود چه اقداماتی انجام داده‌اند درحالیکه ‌که همین مسئولین در جلسات پرسش‌وپاسخ دانشجویی استرس دارند و برخلاف سایر جلسات که معمولاً با مطرح کردن برخی مسائل و موضوعات از سوالات مردم طفره می‌روند، در جلسات دانشجویی هرگز نمی‌توانند از سوال و مطالبات دانشجویی فرار کنند.

پارسا با بیان اینکه دانشگاه یک چالش مثبت بالقوه برای نظام است، اظهار کرد: ما این انقلاب را به سادگی به دست نیاورده‌ایم که دراثر تفکرات غربی از دستش بدهیم و لذا با تبدیل تهدیدها و چالش‌ها به فرصت  و با ایجاد امید آفرینی واقعی در جامعه می‌توانیم چالش‌های پیش رو را حل کنیم.

وی همچنین در خصوص انتقال آرمانهای انقلاب به نسل‌های آینده نیز گفت: باید تفکر غربی و تفکر اسلامی به‌صورت توامان به جوانان بیان شود چراکه یکی از مشکلات اصلی ما انتقال اشتباه تفکر اسلامی به مردم بوده است و ما باید روشنگری کنیم آنچه که دشمن قسم‌خورده نشان داده‌است، اسلام واقعی نیست.

وحید طایفی تقوی، نماینده بسیج دانشجویی دانشگاه تبریز نیز طی سخنانی بیان کرد: ما باید در جهت حفظ انقلاب اسلامی و به پاس خون‌های ریخته‌شده در راه این انقلاب تلاش زیادی کنیم  چراکه انقلاب اسلامی از نقطه صفر آغاز شده‌است و به‌گونه‌ای نیست که از سایر انقلاب‌های کشورهای دیگر الگوبرداری کنیم و به‌همین دلیل نباید به‌راحتی از کنار چالش‌های پیش روی انقلاب اسلامی عبور کنیم.

عدم چاره اندیشی نسبت به چالش‌های انقلاب، مردم را دلسرد می‌کند

وی تاکید کرد: اگر به فکر چاره‌اندیشی برای چالش‌های پیش روی انقلاب اسلامی نباشیم، انقلاب همانند گردویی خواهد شد که فقط پوسته اش اسلامی است و از درون تهی می‌شود و از طرفی افزایش این چالش‌ها موجب دلسرد شدن مردم نسبت به انقلاب خواهد شد.

وی، مشکلات معیشتی را به‌عنوان یکی از مهم‌ترین چالش‌های داخلی انقلاب اسلاکی برشمرد و افزود: در کنار بحث معیشت که مردم با آن دست و پنجه نرم می‌کنند، ناکارآمدی سیستم آموزشی کشور نیز یکی از چالش‌های بزرگ محسوب می‌شود به‌طوریکه هیچ کدام از آرمان‌های انقلاب به کودکی که از هفت‌سالگی وارد مدرسه شده و در ۱۹ ‌سالگی وارد دانشگاه می‌شود، آموزش داده نمی‌شود.

به راحتی از کنار چالش‌های خطرناک اجتماعی عبور می‌کنیم

نماینده بسیج دانشجویی دانشگاه تبریز اضافه کرد: یکی دیگر از چالش‌های داخلی بحث آسیب‌های اجتماعی مانند اعتیاد، خودکشی، کودک همسری و ... است که متاسفانه به‌سادگی از کنارشان رد می‌شویم و همه این آسیب‌ها مانع از انتقال آرمان‌ها و ارزش‌های انقلاب به نسل‌های آینده می‌شود که این امر موجب می‌شود برای افرادی که خارج از کشور  زندگی می‌کنند، این سؤال به وجود بیاید که چرا انقلاب اسلامی چرا به‌راحتی از کنار آسیب‌های خطرناک اجتماعی عبور کرده و چاره‌ای نمی‌اندیشد.

دانشجویان باید نقش حلقه‌های میانی را ایفا کنند

وی خاطرنشان کرد: دانشجویان یکی از بهترین فرصت‌ها و ظرفیت‌ها برای نظام هستند چرا که دانشجویان می‌توانند انقلاب را نشر داده و به‌صورت علمی، عملی و مطالعاتی در موضوعات مختلف فرهنگی، ‌اجتماعی، سیاسی و... چالش‌های موجود را حل کنند؛ همچنین دانشجویان باید به‌عنوان حلقه‌های میانی که همانا به‌عنوان حلقه واسط بین مردم و حاکمیت هستند، با استفاده از ظرفیت تشکل‌های دانشجویی و چهره‌های علمی در دانشگاه‌ها، مشکلات جامه را شناسایی کرده و برای حل این مشکلات راهکار ارائه دهند.

طایفی در قسمت پایانی سخنان با تاکید بر اینکه نباید دانشگاه از سوی نهاد حاکمیت تأثیرپذیر باشد، افزود: باید بجای انتخاب موضوعات به درد نخور در پایان نامه های دانشجویی، مشکلات و مسائل مختلف جامعه در پایان‌نامه‌ها و رساله‌های دانشجویی بررسی شود تا از این طریق بتوانیم راهکارهایی برای حل مشکلات جمله پیدا کنیم.

امیر رضا بفتاق، دبیر دفتر تحکیم وحدت دانشگاه تبریز نیز طی سخنانی گفت: مهم‌ترین تهدیدی که نظام و کشور را دچار مشکل کرده، عدم پاسخ‌گویی از سوی مسئولین است و نقش دانشجو به‌عنوان ورود به این‌موضوع از بُعد مطالبه‌گری بسیار پررنگ است.

۱۶ آذر نشان داد دانشجوی دهه ۳۰ صاحب اندیشه و تفکر بود

وی، واقعه ۱۶ آذر سال ۱۳۳۲ را نشان‌دهنده صاحب فکر و اندیشه بودن دانشجویان دهه‌ی ۳۰ عنوان کرد و افزود: این واقعه اصلا جنبه‌ی هیجانی و احساسی ندارد و دانشجویان دهه‌ی ۳۰ با این کار خود نشان داده‌اند که چقدر صاحب فکر و اندیشه هستند و این روز باید نمونه‌ای برای دانشجویان نسل امروز باشد تا بتوانند نیازها و مشکلات جامعه امروز را شناسایی و برای حل آن‌ها اقدام کنند.

جریان «بی‌خیال‌سازی دانشجو» نمی‌خواهد دانشجو مطالبه‌گری کند

دبیر دفتر تحکیم وحدت دانشگاه تبریز یاداور شد: متأسفانه در سال‌های اخیر جریانی در مقابل بحث مطالبه‌گری دانشجویان به‌وجودآمده که من از این جریان به‌عنوان «بی‌خیال سازی دانشجویان» نام می‌برم که گویا این جریان قصد القاء این تفکر را دارد که دانشجو صرفاً باید در دانشگاه درس بخواند و بعد از چهار سال دانشگاه را ترک کند که این بحث بزرگ‌ترین تهدید برای جنبش دانشجویی است و لذا عده‌ای نمی‌خواهند دانشجو بفهمد و مطالبه‌گری کند.

وی ادامه داد: جنبش دانشجویی به‌عنوان حلقه رابط میان مردم و حکومت می‌تواند حتی دانشجوی بی‌خیال را نیز دغدغه‌مند کرده و وارد آرمان‌ها کند اما متأسفانه برخلاف دهه ۷۰ و ۸۰ ، جنبش دانشجویی نمی‌تواند نقشی را که در گذشته داشته برای خود متصور شود و دلیل این‌موضوع رویکرد تشکل‌ها و نگاه مردم نسبت‌به تشکل‌ها است.

وی افزود: تشکل‌های دانشجویی باید نقشی را بازی کنند که مردم و حکومت آن نقش را ایفا نمی‌کنند؛ درواقع دانشجویان باید به‌دور از مصلحت‌اندیشی‌های برخی افراد در حکومت و غیرتخصصی حرف زدن عامه مردم رفتار کنند.

حزبی شدن، بزرگ‌ترین آفت یک تشکل دانشجویی است

دبیر دفتر تحکیم وحدت دانشگاه تبریز با بیان اینکه حزبی شدن یک تشکل دانشجویی بزرگترین آفت برای آن تشکل است، گفت: وقتی‌که تشکل‌های دانشجویی خودشان را زیرمجموعه احزاب سیاسی قرار می‌دهند، در مردم این تصور به وجود می‌آید که تشکل‌های دانشجویی همان تشکل‌ها و احزاب سیاسی هستند و کارایی دیگری ندارند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود تاکید کرد: متاسفانه برخلاف اکثر کشورهای دنیا که دانشگاه محلی برای پاسخ‌گویی به سوالات است، در ایران دانشگاه بخشی از سوالات است که مهم‌ترین راه برای حل این مشکل تقویت علوم انسانی است و رهبر انقلاب نیز بارها تاکید کرده‌اند که علوم انسانی منطبق بر اساس مشکلات و نیازهای جامعه ما وجود ندارد.

وی با انتقاد از موضوعات پایان‌نامه های دانشجویی گفت: متأسفانه  تعداد زیادی پایان‌نامه و رساله چاپ می‌شود اما بعد از جلسه‌ی دفاع این پایان نامه ها به‌دور انداخته می‌شود و هیچ فایده‌ای برای کشور ندارد و لذا برای حل مشکلات جامعه نیاز اساسی به بازنگری و تقویت علوم انسانی وجود دارد.

اینکه گفته شود نمی‌توان با دانشجوی نسل کنونی حرف زد، بی انصافی است

بفتاق همچنین خاطرنشان کرد: این بی‌انصافی است که بگوییم چون دانشجویان نسل کنونی با دانشجویان دهه ۵۰ و ۶۰ متفاوت هستند بنابراین نمی‌شود با این دانشجویان کار کرد؛ اصلا وجود این تفکر باعث تبدیل شدن دانشگاه به محلی صرفاً برای درس‌خواندن می‌شود و این‌طور نیست که نشود با نسل جدید حرف زد اتفاقاً نسل جدید نسلی است که می‌توان با آن صحبت و قانعش کرد.

امیرحسین جداری نماینده جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی تبریز نیز بیان کرد: مهم‌ترین ماهیت انقلاب اسلامی، ایرانی - اسلامی بودن است و ما هر کاری که انجام می‌دهیم باید بر مبنای این محور باشد.

غریبگی مسئولین با مردم، موجب فاصله گرفتن مردک از نظام شده است

وی با بیان اینکه اکثر چالش‌های اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی در اثر ناکارآمدی‌های مسئولین به‌وجودآمده است، افزود: مسئول یعنی کسی که مسئولیت یک کار را برعهده می‌گیرد و ریشه عربی این کلمه یعنی کسی که باید در کاری که برعهده گرفته مورد سوال قرار بگیرد اما متأسفانه در سال‌های اخیر  مشاهده می‌کنیم که مسئولین نسبت به مردم احساس غریبگی می‌کنند و حاضر نیستند با مردم حرف بزنند و این‌موضوع باعث فاصله گرفتن مردم از نظام شده‌است.

وی همچنین تاکید کرد: دانشجویان علاوه‌بر درس‌خواندن باید کارهای مفیدی را برای کشور انجام دهند؛ متأسفانه در سال‌های اخیر سبک زندگی ما به‌لحاظ فرهنگی دچار تغییرات زیادی شده‌است و می‌بایست براساس فرمایشات رهبر معظم انقلاب به فرهنگ و سبک زندگی ایرانی - اسلامی خودمان برگردیم.

ساناز ودادی مهر مسئول واحد خواهران بسیج دانشجویی دانشگاه تبریز نیز گفت: یکی از بحث‌های مهم آشنایی و شناخت دوباره انقلاب اسلامی توسط مردم است چرا که این مردم بودند که انقلاب اسلامی را به پیروزی رساندند اما متأسفانه در سال‌های اخیر بیشتر به مباحث نظری انقلاب پرداخته شده‌است تا مباحث عملی؛ لذا در وهله‌ی اول باید مردمی را که انقلاب را به وجود آورده‌اند، مجدداً با انقلاب آشنا کنیم.

دانشجویان در سال‌های اخیر صرفا برای درس خواندن به دانشگاه آمده اند

وی ادامه داد: متأسفانه در سال‌های اخیر اکثر دانشجویان به‌صورت تک‌بعدی تربیت شده‌اند و گویا صرفاً برای درس‌خواندن به دانشگاه آمده‌اند و هیچ‌گونه دغدغه‌ای نسبت‌به مشکلات جامعه و کشور ندارد حتی در بحث درس خواندن نیز به نوعی ناامید شده‌اند که آیا آینده‌ای برای رشته آن‌ها وجود دارد یا نه.

مسئول واحد خواهران بسیج دانشجویی دانشگاه تبریز خاطرنشان کرد: وقتی قشر دانشجو با مشکلات جامعه و آرمان‌های انقلاب آشنا شود خودبه‌خود درگیر مسائل شده و نسبت بع حل چالش‌ها و مشکلات انقلاب راهکار ارائه می‌دهد.

اساتید دارای تفکر غربی نمی‌توانند دانشجوی انقلابی تربیت کنند

ودادی مهر همچنین گفت: متأسفانه اکثر اساتید دانشگاه‌ها دارای تفکر غربی هستند که این تفکر در تعارض با آرمان‌های انقلاب است و همین اساتید باعث تربیت دانشجویانی با تفکر غربی می‌شوند و لذا نباید انتظار داشته‌باشیم که این دانشجویان بعد از چهار سال بتوانند در قالب آرمان‌ها انقلاب فعالیت کنند و به این‌موضوع نیز باید توجه شود که آیا هدف دانشجویان از تحصیل صرفاً گرفتن مدرک و استخدام در نهادهای دولتی و پشت‌میزنشین شدن است یا حل مشکلات جامعه؟!

طاها بلندی، نماینده دیگری از بسیج دانشجویی دانشگاه تبریز به‌عنوان آخرین سخنران این نشست طی سخنانی گفت: متاسفانه به دلیل مشکلات موجود در سیستم آموزشی کشور، بسیاری از دانش آموزان در دوران حضور در مدرسه با هیچ یک از آرمانهای انقلاب و حتی شخصیت‌های بزرگی چون شهید بهشتی، شهید مطهری و ... آشنا نمی‌شوند و وقتی هم وارد دانشگاه می‌شوند هیچ اطلاعی نسبت به مبانی و مفاهیم انقلاب ندارند لذا وظیفه تشکل‌های دانشجویی در وهله اول آشنا کردن این قسم دانشجویان با مبانی و اصول اولیه انقلاب اسلامی است.

به گزارش ایسنا، براساس پیگیری های انجام شده جهت حضور نمایندگان انجمن های اسلامی دانشگاه های تبریز در این نشست، به دلیل عدم فعالیت این تشکل در دانشگاه های تبریز، این جلسه بدون حضور نمایندگان این تشکل دانشجویی برگزار شد.

گفتنی است طبق هماهنگی های انجام شده با مسئولین انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی تبریز مبنی بر حضور نماینده‌ی این تشکل دانشجویی در این نشست و علی‌رغم پاسخ مثبت این تشکل برای حضور در این جلسه، متاسفانه به دلیل تداخل زمانی این نشست با کلاس درس نماینده این تشکل، امکان حضور نماینده انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی نیز در این جلسه فراهم نشد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی سیاسی 16 آذر روز دانشجو مسئول واحد خواهران بسیج دانشجویی دانشگاه چالش های پیش روی انقلاب اسلامی بسیج دانشجویی دانشگاه تبریز اسلامی دانشجویان دانشگاه متأسفانه در سال های اخیر تشکل های دانشجویی دانشگاه تبریز نیز آرمان های انقلاب ی انقلاب اسلامی تاکید کرده اند تشکل دانشجویی پایان نامه ها برای رسیدن اما متأسفانه مشکلات جامعه امید آفرینی رهبر انقلاب مطالبه گری دانشگاه ها درس خواندن طی سخنانی حل مشکلات تفکر غربی چالش ها فرصت ها مهم ترین آرمان ها ارزش ها نیز گفت برای حل تشکل ها عده ای ی کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۶۱۱۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی از ایسنا

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با اشاره به برپا شدن علم عدالت‌خواهی علیه ظلم‌ستیزی در دنیا گفت: آنچه امروز در دنیا رخ می‌دهد با نگاه ویژه و خاص به مبانی و نظریه نظام جمهوری اسلامی است.

به گزارش ایسنا، حجت الاسلام و المسلمین حمید شهریاری - دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی - در خبرگزاری دانشجویان ایران حضور یافت و با خبرنگاران به گفت‌وگو نشست.

در حاشیه بازدید حجت‌الاسلام والمسلمین حمید شهریاری از خبرگزاری دانشجویان ایران، محمدمهدی خیرجو -مدیرعامل ایسنا- با اشاره به نگاه ایسنا به تقریب مذاهب و ادیان گفت: همه مذاهب به ویژه ادیان ابراهیمی جایگاه ویژه‌ای در انتشار و پوشش اخبار در ایسنا داشتند و دارند. در سیاست‌های جدید خبرگزاری نیز تعریف شده است که هرچه بیشتر به موضوع اشتراکات و فعالیت حول محور این اشتراکات توجه کنیم. 

او افزود: همه ادیان الهی و مذاهب نقطه و موضوع مشترکی به نام پرستش دارند که می‌توان در این‌ رابطه سخن گفت و محتواهای زیادی تولید کرد. همین هم باعث می‌شود که موارد انسانی و مکارم اخلاقی در اکثر مذاهب مشترک باشد. نگاه ما این است که تا می‌توانیم در این راه تلاش کنیم تا افراد، بیشترین توجه را به اشتراکات داشته باشند. دشمن بسیار درصدد است که با تفرقه و اختلاف‌افکنی و تهییج تعصبات قومی و مذهبی، کار را به جایی برساند که افراد نتوانند در کنار هم به راحتی زندگی کنند و راه برای دخالت بیگانگان باز شود. 

در ادامه، حجت‌الاسلام والمسلمین شهریاری نیز با بیان اینکه آن چیزی که امروز در دنیا رخ می‌دهد نگاه ویژه و خاص به مبانی و نظریه نظام جمهوری اسلامی است، گفت: نقش مقاومت در از بین بردن استکبار جهانی بسیار چشمگیر است.

او افزود: امروز عَلَم عدالت‌خواهی علیه ظلم‌ستیزی به پا شده است. اتفاق مهمی که در هفته‌های اخیر در دنیا رخ داده حضور دانشجویان و دانشگاهیان در این عرصه تمدنی است و ویژگی بارز و متمایز این گروه حقیقت‌جویی و آرمان‌خواهی است.

مشروح این گفت‌وگو در روزهای آینده منتشر خواهد شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • بازدید دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی از ایسنا
  • حضور تشکل‌ها با عقاید مختلف در دانشگاه نشان از دموکراسی دارد
  • شوراهای اسلامی نماد خرد جمعی و وحدت هستند
  • فرید مرجایی، تحلیل گر مسائل آمریکا و مقیم این کشور: جنبش دانشجویی سپهر غالب بر فضای سیاسی آمریکا را به چالش کشید/ شبکه های اجتماعی امپراطوری رسانه ای را زیر سوال بردند/ تظاهرات دانشجویی خط قرمز انتقاد از اسرائیل را شکسته است
  • بزرگترین تظاهرات دانشجویی یمن در حمایت از غزه و دانشجویان آمریکا
  • چرا تشکل های دانشجویی دانشگاه را اصل نمی دانند؟/ گزارش
  • واکنش مجمع جهانی بیداری اسلامی به سرکوب اعتراضات در دانشگاه‌های آمریکا
  • اعتراضات دانشجویی علیه اسرائیل به مکزیک هم رسید
  • چگونگی شکل‌گیری جنبش دانشجویی همبستگی با فلسطین از ۱۰۰ سال پیش در آمریکا
  • در آمریکا چه خبر است؟