Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش آخرین نیوز به نقل از اسپوتنیک، «لیو پنگیو» سخنگوی سفارت چین در واشنگتن می گوید تصمیم دولت بایدن برای تحریم دیپلماتیک المپیک زمستانی ۲۰۲۲ پکن، یک بازی سیاسی تلقی می شود و تأثیری بر موفقیت این رویداد نخواهد داشت.

وی افزود: به هر حال دعوت نامه ای هم برای سیاستمداران آمریکایی ارسال نشده بود. بنابراین، ایده بایکوت دیپلماتیک المپیک، اساساً معنا ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

چنین ظاهرسازی هایی با انگیزه سیاسی و در راستای تحریف منشور المپیک انجام می شود. اصلاً کسی به حضور یا عدم حضور آنها اهمیتی نمی دهد.

پیشتر در ماه میلادی نوامبر هم، وزارت خارجه چین با اشاره به ماهیت ورزشی این رویداد، گفته بود که المپیک زمستانی پکن صحنه ژست های سیاسی و دستکاری (افکار عمومی) نیست.

روز گذشته، «جن ساکی» سخنگوی کاخ سفید اعزام نماینده رسمی یا دیپلماتیک آمریکا به المپیک زمستانی چین را رد کرد.

سخنگوی کاخ سفید علت عدم اعزام نماینده دیپلماتیک به المپیک پکن را اتهامات حقوق بشری چین عنوان کرد و در عین حال مدعی شد: قهرمانان تیم آمریکا از حمایت کامل ما برخوردار هستند. ما به طور ۱۰۰ درصد پشت آنها هستیم و آنها را از خانه تشویق می‌کنیم اما در هیاهوی بازی‌ها حضور نخواهیم داشت.

پیشتر زمزمه‌هایی مبنی بر تحریم سراسری بازی‌های المپیک از سوی دولت دموکرات آمریکا مطرح شده بود و حال به نظر می‌رسد با مخالفت کمیته ملی المپیک ایالات متحده، کاخ سفید تنها به تحریم دیپلماتیک بسنده خواهد کرد. بدین ترتیب ورزشکاران آمریکایی در پکن حاضر خواهند شد بدون اینکه مقامات سیاسی ایالات متحده در مراسم افتتاحیه و اختتامیه حاضر شوند.

منبع: مهر

منبع: آخرین نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت akharinnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آخرین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۶۱۴۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دعوت جهانی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی به حمایت از دانشجویان آمریکایی

به گزارش حوزه فرهنگ و هنر خبرگزاری تقریب،در متن این بیانیه آمده است :

"بلوغ و باروری جنبش دانشجویی اصیل در ایالات مختلف آمریکا،در محکومیت صهیونیسم ، با سرکوب و دستگیری گسترده دانشجویان توسط مدعیان دموکراسی و آزادی بیان در این کشور مواجه شده است.

دانشجویانی که از کالیفرنیا تا تگزاس، غیرتمندانه در دفاع از کودکان و مردم مظلوم غزه به میدان آمده اند هرگز از مطالبات اساسی خود مانند پایان دادن به جنگ غزه، قطع ارتباطات دانشگاهی با رژیم اشغالگر قدس و محاکمه عوامل نسل کشی غزه کوتاه نخواهند آمد.

شکل گیری ، تثبیت و استمرار  این جنبش دانشگاهی و بشردوستانه، خواب راحت را ازچشم فاتلان کودکان غزه ربوده و علاوه بر آن، فردایی  آکنده از آگاهی و ظلم ستیزی را در فضای دانشگاهی و علمی غرب نوید می دهد.گستردگی ، آگاهی و استقامت سه رکن اصلی این جنبش بی سابقه در آمریکا محسوب می شود.جنبشی که با سرعتی مثال زدنی در حال تعمیم به دیگر حوزه های جغرافیایی و آموزشی غرب است. 

سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی ضمن تقدیر از صلابت دانشجویان و اساتید دانشگاه ها که علی رغم خفقان ناشی از سلطه لابی های صهیونیستی در آمریکا به میدان حمایت از هم نوعان خود در غزه آمده اند، جنایت و برخوردهای صورت گرفته علیه آنها را قویا محکوم می کند.

همچنین این سازمان، خواستار حمایت گسترده همه دانشگاهها ، مراکز علمی و فرهنگی جهان ، فارغ از هر نژاد و مذهبی،از حرکت انسان دوستانه و تاریخی دانشجویان آمریکایی مدافع حقیقت و حقانیت است. بدیهی است که اتحاد جهانی در حمایت از دانشجویان به پاخاسته در برابر جریان زور و اشغالگری،حداقلی ترین مسئولیت انسانهای آزاده و خیراندیش دنیا  در قبال این جوانان غیور خواهد بود. به امید آنکه چنین تحرکاتی ضمن افشای هر چه بیشتر ماهیت نظام سلطه ، منجر به پایان یافتن جنگ غزه و شکست جنایتکاران صهیونیست و حامیان آنها شود. انشاالله.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • دعوت جهانی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی به حمایت از دانشجویان آمریکایی
  • دیپلمات سابق آمریکایی: کابینه اسرائیل روانی است
  • آیا دکترین هسته‌ای ایران تغییر کرده است؟
  • استعفای سخنگوی آمریکا در اعتراض به سیاست‌های کاخ سفید علیه غزه
  •  دیپلمات آمریکایی در اعتراض به سیاست بایدن در غزه استعفا کرد
  • استعفای دیپلمات آمریکایی در اعتراض به جنگ غزه
  • به صورت گسترده در جهان پذیرفته شده ایم
  • واکنش سخنگوی شورای شهر قم به انتقادات از سفر مدیران شهری به اروپا
  • افزایش ابهاماتِ ۸۶ کیلو؛ بازگشت یزدانی یک اردو به تعویق افتاد، قاسم‌پور دوباره در ۹۷ کیلو دعوت شد!
  • لبیک اردنی‌ها به دعوت سخنگوی گردان‌های قسام