Web Analytics Made Easy - Statcounter

جلال ملکی سخنگوی سازمان آتش نشانی شهرداری تهران در گفت‌وگو با  باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد:در سه سال گذشته بیش از ۳۳ هزار ساختمان با طبقات، کاربری‌ها، قدمت‌های مختلف را پیرو دستور شورای شهر بازدید کرده ایم که بیش از ۳ هزار از این ساختمان‌ها نیاز به بازنگری قوری دارند، یعنی مسئولان آن ها باید در سریعترین زمان از این ساختمان‌ها رفع خطر کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همه این‌ها از سازمان آتش نشانی اخطار گرفتند که به کم خطر، میان خطر، پر خطر و بسیار پرخطر تقسیم شده اند.

وی ادامه داد:از این تعداد ساختمان بازدید شده ۱۲۹ ساختمان در دسته بسیار پرخطر قرار گرفتند و فقط هم ساختمان‌های اداری و تجاری نیستند و انواع ساختمان در آن‌ها دیده می‌شود و قدیمی هستند. تعدادی از ۳۳ هزار در دو سال گذشته تشکیل پرونده دادند، دستورالعمل گرفتند و اقدامات ایمنی انجام دادند و حتی برخی از آن‌ها تاییده دریافت کردند. اما تعداد ساختمان‌هایی که ایمن سازی‌ها را انجام بسیار کم هستند و با این همکاری‌های کوچک نمی‌توان انتظار داشت که شهر را ایمن کنیم. مالکان و مسئولان باید پای کار بیایند و مهم‌تر از همه باید خلاء‌های قانونی رفع شود و الزام آور شوند.

ملکی گفت:هزینه ایمنی خیلی زیاد و هزینه نا ایمنی خیلی کم است، اگر مالک یک ساختمان نا ایمن اخطار‌ها را جدی نگیرد، هیچ اتفاقی نخواهد افتاد. در صورتی که در کشور‌های دیگر در صورت نداشتن تاییدیه ایمنی بیمه‌ها در صورت بروز حادثه به ساختمان ناایمن تعهدی نخواهند داشت و یا مالیات‌های سنگین از ساختمان‌های نا ایمن دریافت می‌شود، چون اگر حادثه‌ای رخ دهد باید هزاران لیتر آب و هزینه‌های بسیار دیگری انجام شود. باید به نحوی باشد تا کسی که ساختمان ایمنی را دارد هزینه کمتری نسبت به مالک ساختمان نا ایمن پرداخت کند.

سخنگوی سازمان آتش نشانی شهرداری تهران با اشاره به اینکه اخطار‌های صادر شده توسط شهرداری و آتش نشانی الزامی را به وجود نمی‌آورد، بیان کرد:باید دستگاه قضا در این زمینه کمک کند. بعضی از دستگاه‌ها در سال‌های گذشته پای کار آمده اند که یکی از آن‌ها وزارت بهداشت است. بعد از حادثه بیمارستان سینا اطهر وزارت بهداشت به مراکز و زیر مجموعه‌های نا ایمن خود اخطار‌ها را می‌دهد و باید این اتفاق در تمام دستگاه‌ها رخ دهد.

وی درباره وضعیت ایمنی ساختمان علاء الدین اظهار کرد:بنده اطلاع دقیقی از مجوز ساخت دو طبقه جدید این ساختمان ندارم و درباره شرایط فعلی می‌توانم نظر بدهم. در سال‌های قبل این ساختمان یکی از ناایمن‌ترین ساختمان‌های تهران بود، اما در سه سال اخیر اقدامات موثری در جهت افزایش ایمنی در این ساختمان انجام داده است. تمام کار‌های لازم انجام نشده، ولی طبق بازدید‌هایی که بنده داشتم تا ۶۰ درصد اقدامات ایمنی انجام شده است. حتی به تازگی چند مورد آتش سوزی در این ساختمان رخ داده که به دلیل افزایش امکانات و افزایش ایمنی خیلی سریع اطفاء شدند.

بیشتر بخوانید

۱۲۹ ساختمان مشابه پلاسکو در تهران وجود دارد

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: آتش نشانی ساختمان ناایمن ساختمان ها ساختمان نا آتش نشانی نا ایمن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۶۲۴۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز برنامه واکسیناسیون تکمیلی فلج اطفال در استان همدان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما استان همدان، یعقوب اندامی افزود: از سال۲۰۰۱ تا کنون با تلاش همکاران مراکز بهداشت و با وجود پوشش بالای واکسیناسیون و انجام با کیفیت عملیات ایمن سازی تکمیلی سالیانه، وضعیت عاری از فلج اطفال در کشور تداوم داشته است.

او تصریح کرد:، اما احتمال ورود و انتشار مجدد این بیماری با وجود دو کشور همسایه افغانستان و پاکستان که بیماری فلج اطفال در آن‌ها بومی می‌باشد در کشور وجود دارد که برنامه ایمن سازی تکمیلی فلج اطفال گروه‌های هدف در استان همدان انجام می‌شود. 

مدیرگروه بیماری‌های واگیر معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: امسال نیز در دو مرحله ۲ تا۴ اردیبهشت ماه و ۳۰ اردیبهشت تا ۱ خرداد ماه واکسیناسیون تکمیلی فلج اطفال جهت کودکان زیر ۵ سال در استان انجام می‌شود. 

یعقوب اندامی افزود: گروه‌های هدف این برنامه واکسیناسیون همه مناطق تحت پوشش تیم‌های سیار و همه کودکان زیر ۵ سال که احتمالا همراه مادران خود در زندان اقامت دارند خواهد بود.

دیگر خبرها

  • بهره برداری ساختمان شرکت فولاد در سایت سنگان + عکس
  • ایمن سازی و تاب آوری خط تغذیه گاز ۱۱۰ میلیمتر پلی اتیلن در چگنی
  • ۲۵۰ میلیارد برای تکمیل ساختمان استانداری لرستان نیاز است
  • درخواست «افزایش اختیارات آتش‌نشانی در برابر ساختمان‌های ناایمن» به مجلس می‌رود
  • باید ساختمان‌های باشکوه در ایران ساخته شود
  • لزوم بازنگری در زمان اجرای مالیات بر عایدی سرمایه
  • شناسایی ساختمان‌های ناایمن کرمانشاه در مرحله مدارس و ساختمان‌های آموزشی
  • آغاز برنامه واکسیناسیون تکمیلی فلج اطفال در استان همدان
  • اجرای طرح ایمن سازی مدارس در شهر جورقان
  • اجرای طرح ایمن‌سازی مدارس حاشیه راه‌های مازندران