Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا-  استاندار تهران گفت: روز به روز شاهد کاهش ابتلا به بیماری کرونا و مراجعان به مراکز درمانی و مرگ و میر ناشی از این بیماری هستیم.
به گزارش خبرگزاری آریا، محسن منصوری در جلسه ستاد مقابله با کرونای استان تهران گفت: نهضت عمومی در بحث واکسیناسیون اکنون شرایط آرامی را در بحث مدیریت این بیماری به وجود آورده که البته مدیریت و مراقبت خود مردم نیز بسیار موثراست و امیدواریم با عمل دقیق و حساب شده این بیماری به طور کامل ریشه کن شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی گفت: برخی کشور‌های همسایه مانند ترکیه و روسیه شاهد فوت روزانه هزار و 200 نفر هستند که بین ما با کشور روسیه و ترکیه فقط یک مرز است و باید در این خصوص نگران باشیم به ویژه که تبادل مسافر و رفت و آمد صورت می‌گیرد.
آقای منصوری افزود: در کشور ما 88 درصد افراد واکسن تزریق کرده اند و اکنون دستورالعمل وزارت بهداشت این است که چهل سال به بالا‌ها و کسانی که بیش از سه ماه از تزریق دز دوم واکسن کرونا آن‌ها می‌گذرد می‌توانند دز سوم یا یادآوری را تزریق کنند و این دستور العمل مهمی است.
وی گفت: در حالی که خیلی از کشور‌ها که دو دز را تزریق، اما در ادامه کار را رها کردند و دز سوم را تزریق نکرده اند، اکنون وارد موج جدیدی شدند.
استاندار تهران خطاب به فرمانداران گفت: با توجه به مراجعه کم مردم به مراکز تزریق واکسن بحث جمع آوری مراکز مطرح بود که اکنون باید تزریق دز سوم شروع شود و باید مراقبت صورت گیرد که همانند گذشته تشکیل صف در این خصوص صورت نگیرد و البته ما نگرانی در خصوص کمبود واکسن نداریم، اما تعطیلی مراکز تزریق واکسن در صورت نیاز محدود باشد.
استاندار تهران گفت: طی دو هفته گذشته حدود 2 هزار نفر از دانش‌موزان استان تهران به بیماری ویروس کرونا مبتلا شده اند.
محسن منصوری استاندار تهران در ادامه افزود: جمعیت دانش آموزی ما در استان تهران بیش از 2 میلیون نفر است لذا متوسط ابتلاء دانش آموزان ما در سطح استان تهران پایین‌تر از متوسط ابتلاء عموم مردم است.
استاندار تهران افزود: به طور متوسط روزی حدود 100 تا 150 نفر به ازای یک جمعیت دو میلیونی به کرونا مبتلا شده اند.
وی گفت: این میزان ابتلاء در مقایسه با جمعیت دانش آموزان استان عدد بالایی نیست و نباید طوری آمار را بیان کنیم که باعث نگرانی مردم باشد.
منصوری افزود: قرار شد مسئله بررسی شود که اگر نگرانی وجود داشت تصمیم جدیدی اعمال کنیم.
منصوری درباره ورود مسافران خارجی به فرودگاه امام خمینی نیز گفت: ابتلا به ویروس اومیکرون در امریکا و آفریقا و 50 کشور دیگر مشاهده شده است که باید بیش از بیش از قبل مراقبت کنیم، تاکنون این سویه جدید در کشور ما مشاهده نشده است و تمام موارد مشکوک باید کنترل شود که مشکلی پیش نیاید.
استاندار تهران افزود: رعایت شیوه نامه‌های های بهداشتی مهم است تا به سهل انگاری و ساده انگاری نشود.
استاندار تهران گفت: تا 10 روز آینده سامانه هوشمند امید به صورت کامل در استان تهران اجرایی و برخی محدودیت‌ها برای افراد واکسن‌نزده اعمال خواهد شد.
آقای محسن منصوری در حاشیه جلسه ستاد مقابله با کرونا استان تهران در جمع خبرنگاران گفت: آمار فوت روزانه در استان تهران ناشی از کرونا به زیر 20 نفر رسیده است، هر چند که فوت حتی یک نفر هم زیاد است.
وی با بیان اینکه خوشبختانه تزریق واکسن در استان تهران مورد استقبال گسترده مردم قرار گرفته است، گفت: در کشور نیز متوسط تزریق واکسن تقریبا دو برابر متوسط واکسیناسیون در دنیاست.
استاندار تهران در تشریح اجرای سامانه هوشمند مدیریت کرونا ویروس افزود: سامانه هوشمند «امید» در حقیقت سامانه رصد هوشمند، پیگیری و اعمال محدودیت‌هاست که مقرر شد از امروز اجرایی شود.
وی با بیان اینکه یک هفته تا 10 روز آینده این سامانه به صورت کامل در استان تهران عملیاتی خواهد شد، ادامه داد: اعمال برخی محدودیت‌ها برخی خدمات برای افرادی که واکسن تزریق نکرده اند، در این سامانه انجام خواهد شد.
منصوری گفت: سامانه امید مبتنی بر فضای مجازی است و کسانی که واکسن تزریق نکرده‌اند در فرآیند آن از برخی خدمات همچون دریافت بلیت هواپیما محروم خواهند شد.
منصوری افزود: در این سامانه برای دستگاه‌های مختلف به منظور ضمانت اجرایی طرح موضوعاتی همچون تذکر، جریمه و ... در نظر گرفته شده است. هم اکنون در حوزه صنعت، معدن و تجارت و فرودگاه‌ها، صدور بلیت‌ها براساس سامانه است و در مرحله بعد خدمات شهرداری‌ها و احتمالا بانک‌ها برای افرادی که واکسن نزده‌اند، محدود خواهد شد.
وی درباره کارمندانی که واکسن تزریق نکرده اند و دستورالعمل‌های ابلاغی را رعایت نمی‌کنند، هم گفت: در خصوص کارمندان دستورالعمل ابلاغی کاملا شفاف است. ضمن اینکه تقاضا بر این بوده است که همه کارمندان واکسن را تزریق کنند، اما کسانی که این کار را نکرده‌اند باید هر دو هفته یک بار تست منفی PCR خود را ارائه دهند.
استاندار تهران افزود: این طرح ابتدا در سه استان کشور به صورت ازمایشی اجرایی شد و اجرای آن نیز مبتنی بر کد ملی اشخاص است و در بسیاری از جا‌ها این طرح قابلیت اجرا دارد.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: قرنطینه هوشمند تهران تزریق نکرده اند استاندار تهران استان تهران واکسن تزریق تزریق واکسن تهران گفت خواهد شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۶۲۶۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تزریق و تلقیح بیش از ۱۶۱ هزار دز واکسن فلج اطفال در همدان

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما استان همدان،محمد علی مجذوبی افزود: این آمار شامل ۱۲۱ هزار و ۱۱۸ دُز واکسن خوراکی و ۴۰ هزار و ۷۰۰ دُز واکسن تزریقی می‌شود.

او گفت: واکسن فلج اطفال تکمیلی همزمان با دیگر نقاط کشور برای گروه‌های هدف دارندگان کودک زیر پنج سال شامل فرزندانی که احتمال می‌رود همراه مادران خود در زندان باشند، اتباع خارجی و کارگران فصلی سیار و کودکان ساکن در مراکز تجمعی همزمان با آغاز هفته سلامت شروع شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی همدان افزود: نوبت اول واکسیناسیون از دوم تا چهارم اردیبهشت ماه به گروه‌های هدف خورانده شد و مرحله بعدی یا همان نوبت دوم یکماه دیگر آغاز می‌شود.

مجذوبی با بیان اینکه تیم‌های سیار در شهرستان‌های همدان، نهاوند، ملایر و رزن حضور دارند، گفت: برخی افراد غیر بومی در مزارع کشاورزی همدان به صورت فصلی فعالیت دارند بنابراین با شناسایی و مراجعه به این مراکز نسبت به واکسینه کردن کودکان زیر پنج سال در برابر فلج اطفال اقدام می‌شود.

دیگر خبرها

  • شکایت بازیکن فرانسوی از فایزر و بیونتک به دلیل عوارض واکسن کرونا
  • واکسن کرونا باعث پایان فوتبال من شد!
  • تجلیل از خانواده شهدای مدافع سلامت در هفته سلامت
  • تزریق و تلقیح بیش از ۱۶۱ هزار دز واکسن فلج اطفال در همدان
  • ۵ هزار میلیارد تومان دیگر به بورس انرژی تزریق شد
  • تزریق ۵۰۰۰ میلیارد نقدینگی به بورس انرژی
  • طرح شنابرای۴۰۰۰دانش آموز کهگیلویه و بویراحمدی اجرا می شود
  • ۵۰۰۰ میلیارد تومان نقدینگی به بورس انرژی تزریق شد
  • ثبت سفارش کتاب‌های درسی برای این پایه‌ها آغاز شد | دانش آموزان به این سایت مراجعه کنند
  • جزئیات ثبت سفارش کتاب‌های درسی از امروز