Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی اکبر کرامتی در جلسه ستاد بیمه کشاورزی استان، اظهار داشت: در اثر وقوع حوادث غیرمترقبه از ابتدای سال زراعی ۱۴۰۰ -۱۴۰۱ تاکنون، در حدود ۱۴ میلیارد تومان به بخش کشاورزی استان خسارت وارد شده است و این میزان  خسارت وارده به زیر بخش‌های زراعی، باغی، دام و طیور، تاسیسات و امور زیر بنایی و ادوات کشاورزی بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: در سال زراعی گذشته، بیش از ۲۳۰۰ میلیارد تومان به اراضی باغی و زراعی و بخش دام و طیورو تاسیسات و امور زیر بنایی و ادوات کشاورزی خسارت وارد شد.

 رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی اضافه کرد: از ابتدای سال زراعی جاری تاکنون۴۱ هزار هکتار از مزارع گندم استان تحت پوشش بیمه کشاورزی قرار گرفته که نیاز است با افزایش آگاهی کشاورزان و اطلاع رسانی توسط رسانه‌ها با توجه به مهلت بیمه گری ۱۵ روزه تا آخر آذرماه این سطح افزایش یابد.

کرامتی با تاکید بر انتقال روش‌ها و یافته‌های جدید علمی به کشاورزان برای کاهش میزان خسارت وارده به اراضی کشاورزی از طریق برنامه‌های آموزشی و ترویجی، افزود: همه ساله حوادث غیرمترقبه شامل سیل، تگرگ، خشکسالی، سرمازدگی و سایر موارد خسارات قابل توجهی به بخش کشاورزی وارد می‌کند که برای کاهش میزان خسارت وارده به کشاورزان بیمه محصولات کشاورزی، مطمئن‌ترین راه برای جبران خسارات حوادث غیر مترقبه است.

وی با بیان اینکه صندوق بیمه کشاورزی نیاز است حمایت‌های تحت پوشش خود را به صورت فراگیرتر انجام دهد، افزود: از همه فعالان کشاورزی تقاضا داریم محصولات و تولیدات کشاورزی خود را بیمه کنند تا در صورت خسارت از بیمه و مزایای آن استفاده کنند.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان با بیان اینکه باید فرهنگ‌سازی بیشتری در میان کشاورزان انجام شود تا بیش از پیش با ضرورت و اهمیت بیمه محصولات آشنا شوند، گفت: امسال شرایط خاصی از لحاظ بارندگی و وضعیت اقلیمی بر استان و کشور حکمفرماست و این مساله لزوم توجه به بیمه محصولات را دوچندان می‌کند چرا که پرداخت هرگونه خسارت فقط در قالب بیمه کشاورزی امکان‌پذیز است.

کرامتی در ادامه با اشاره به نقش بیمه محصولات کشاورزی در تعدیل ریسک تولیدات کشاورزی، خاطرنشان کرد: یکی از مهمترین استراتژی‌هایی که می‌تواند در این امر موثر واقع شود، بیمه محصولات کشاورزی است که به موجب آن محصولات در مقابل خطرات کشاورزی و بیماری های نباتی و حوادث غیر مترقبه مورد تضمین قرار می گیرند و خسارت مالی وارده به کشاورز بیمه گذار تا میزان مورد تعهد بیمه گر جبران می شود.

این مقام مسوول تاکید کرد: پیگیری بیمه‌پذیری محصولات جدید، ترویج و اطلاع‌رسانی خدمات بیمه‌ای و استفاده از ظرفیت رسانه‌ها برای توسعه فرهنگ بیمه را از جمله مهمترین اقدامات در راستای افزایش پوشش بیمه کشاورزی در استان ذکر کرد.

وی خاطر نشان کرد: افزایش آگاهی کشاورزان از  تعرفه‌های بیمه کشاورزی، توجه به معیشت کشاورزان و همخوانی آن با میزان حق بیمه، افزایش همخوانی و هماهنگی میان غرامت پرداختی و میزان خسارات، رفع مشکلات کارگزاران بیمه و توسعه آموزش و اطلاع‌رسانی از مواردی است که می‌تواند به توسعه بیمه کشاورزی در استان کمک کند.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: کشاورزی آذربایجان غربی آذربایجان بیمه بیمه کشاورزی خسارت بیمه کشاورزی بیمه محصولات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۶۳۴۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دولت تا حد امکان برای برنج و چای «خرید تضمینی» نخواهد داشت

به گزارش خبرنگار مهر، «محمدعلی نیکبخت» وزیر جهاد کشاورزی، امروز در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران با اشاره به رصد این وزارتخانه روی محصولات اظهار کرد: برنامه تولید و تنظیم را بررسی می‌کنیم و بر اساس پیش‌بینی‌هایی که صورت می‌گیرد، اگر مازاد بر نیاز داشته باشیم، بدون هیچ‌گونه محدودیت، صادرات محصولات کشاورزی را در دستور کار خود قرار می‌دهیم.

وی با اشاره به خرید تضمینی محصولات کشاورزی اظهار کرد: تمام تلاش ما این است که محصولات کشاورزی را با صنعت، بازرگانی و تجارت گره بزنیم؛ این موضوع در سال ۱۴۰۲ در دستور این وزارتخانه بود و امسال هم با جدیت دنبال می‌شود.

نیکبخت اضافه کرد: با توجه به تجربه‌ای که در سال ۱۴۰۲ به دست آوردیم، در آینده با حداقل خطا این پروژه را اجرا خواهیم کرد؛ صنایع غذایی هم به عنوان بخشی از زنجیره تولید که مسوولیت فرآوری خام محصولات کشاورزی را برعهده دارد، مورد توجه ما است و باید در خدمت تولیدکننده باشد.

وزیر جهاد کشاورزی در ادامه گفت: با هماهنگی با صاحبان صنایع، به دنبال آن هستیم که آن‌ها به سمتی حرکت کنند که محصولات مازاد کشاورزان را خریداری کنند.

نیکبخت گفت: در مورد برخی محصولات کشاورزی از جمله برنج، چای و دانه‌های روغنی، سیاست ما این است که تا می‌توانیم دولت به عنوان خرید تضمینی، ورود پیدا نکند تا بازرگان‌هایی که کار واردات این محصولات را انجام می‌دهند یا کارخانجاتی که محصولات در این حوزه تولید می‌کنند، محصولات کشاورزان را خریداری و فرآوری کنند.

کد خبر 6094180

دیگر خبرها

  • دولت تا حد امکان برای برنج و چای «خرید تضمینی» نخواهد داشت
  • پرداخت حدود هزار میلیارد تومان غرامت بیمه به کشاورزان
  • کشاورزان مکلف به نظارت بر استخرهای کشاورزی
  • هشدار نارنجی به کشاورزان در پی بارش تگرگ/ ۱۶ استان درگیر بارش
  • هواشناسی ایران / رگبار شدید باران در ۲۴ استان
  • پرداخت ۱۷ میلیارد تومان غرامت به کشاورزان مه‌ولاتی
  • پرداخت ۴۷ میلیارد تومان خسارت بدنی به علت حوادث رانندگی در کهگیلویه و بویراحمد
  • ۵۵۰ هزارهکتار اراضی زراعی آذربایجان غربی دارای سند تک برگ شده اند
  • صدور سند تک برگ برای ۵۵۰ هزار هکتار از اراضی زراعی آذربایجان‌غربی
  • بیش از ۱۲ هزار میلیارد ریال عوارض ارزش‌افزوده در آذربایجان‌غربی پرداخت شد