Web Analytics Made Easy - Statcounter

– اخبار بین الملل –

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، یک منبع وابسته به چارچوب هماهنگی متشکل از گروه‌های سیاسی شیعی از سناریوهای تشکیل دولت جدید عراق پرده برداشت.

«محمد الصیهود» از رهبران ائتلاف دولت قانون و یکی از احزاب چارچوب هماهنگی گروه‌های سیاسی شیعی در این باره گفت: سناریوهای متعددی در زمینه تشکیل دولت جدید عراق وجود دارد؛
سناریوی نخست، ائتلاف جریان صدر با گروه‌های سیاسی کُردی و سُنی و تشکیل فراکسیون بزرگ است، این سناریو محال و خیال‌بافی است زیرا گروه‌های سنی و کردی به‌طور رسمی اعلام کرده‌اند که آنها با طرف شیعی جداگانه ائتلاف نمی‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دوم، ائتلاف گروه‌های چارچوب هماهنگی شیعی با گروه‌های سیاسی سنی و کردی است که این هم دشوار است.

سوم، توافق گروه‌های چارچوب هماهنگی و جریان صدر درباره دولت توافقی با مشارکت اکثریت گروه‌های سیاسی است، این گزینه محتمل‌تر و به‌مثابه راهکاری برای برون‌رفت از بن‌بست سیاسی است.اخبار ضدونقیض درباره جلسه انتخاب نخست‌وزیر جدید عراق در نجفعراقی‌ها چشم‌انتظار رأی دادگاه فدرال/ موضوعات موردبحث در نشست گروه‌های شیعی با جریان صدر

الصیهود تأکید کرد: روزهای آتی مشخص خواهد کرد که کدام سناریو اجرایی خواهد شد به‌ویژه پس از نشستی که گفته می‌شود در منزل مقتدی صدر در نجف قرار است روز سه‌شنبه برگزار شود.

دیدگاه ائتلاف فتح عراق چیست؟

از سوی دیگر «عزیز المیاحی» از رهبران ائتلاف فتح عراق هم موضع این ائتلاف درباره تشکیل دولت آینده و نقشه آن را اعلام کرد.

وی ابراز کرد: ائتلاف فتح منتظر است که دادگاه فدرال موضع خود را در قبال شکایات مطرح‌شده علیه نتایج انتخابات اعلام کند.

المیاحی گفت: اما درباره تشکیل دولت و نقشه آن باید بگوییم که ائتلاف فتح وارد هیچ رایزنی در این باره نخواهد شد زیرا کاملاً مطمئن است که نتایج انتخابات دستکاری شده است و همچنان منتظر اعاده حقوق و صدور تصمیم از سوی دادگاه فدرال عراق است.

انتهای پیام/+

منبع: پارس فوتبال

کلیدواژه: کشور عراق چارچوب هماهنگی گروه های سیاسی تشکیل دولت ائتلاف فتح جدید عراق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت parsfootball.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس فوتبال» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۶۳۴۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عضو حماس: نتانیاهو به دنبال توافق نیست

یکی از رهبران حماس گفت که این جنبش با جدیت در حال تعامل با آتش بس است و این رژیم اسرائیل است که به دنبال آتش بس نیست. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم،‌ حسام بدران، یکی از رهبران حماس در گفتگو با «الجزیره مباشر» تاکید کرد که با قضیه مذاکرات آتش‌بس با جدیت تعامل می‎کنیم و مصمم به دست‌یابی به توافقی هستیم که به پایان رنج و دردهای ملت فلسطین منجر شود.

حسام بدران اظهار داشت که نتانیاهو و دولت تندرو او به عمد مانع رسیدن به توافق آتش‌بس می‌شوند و محاسبات نتانیاهو مرتبط با شخص او و آینده سیاسی‌اش است و او قصد دست‌یابی به توافق را ندارد.

بدران گفت: آنچه در این دور از مذاکرات در قاهره به ما ارائه شد، بهتر از پیشنهادات قبلی است. عضو دفتر سیاسی حماس بیان کرد که ما از طریق واسطه‌ها با دولت آمریکا در ارتباط هستیم نه به طور مستقیم.

عضو جنبش حماس همچنین گفت: «ما خواستار آن شدیم تا ترکیه و روسیه نیز به عنوان ضامن هر گونه توافق با رژیم اشغالگر باشند.»

حماس: پایان هر توافقی باید تضمین‌کننده آتش‌بس دائمی باشدنتانیاهو: در زمان حاضر دستیابی به آتش‌بس بعید به‌نظر می‌رسد

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • انصراف قالیباف از نمایندگی مجلس جدی است؟ /برنامه ریزی ۵ ساله برای ورود به انتخابات ۱۴۰۸ /دولت رئیسی علیه قالیباف دست به کار شد
  • گروه‌بندی فوتبال المپیک مشخص شد/ امباپه و مسی در پاریس؟
  • عضو حماس: نتانیاهو به دنبال توافق نیست
  • علم الهدی: امامت سیاسی دشمن دارد/ امام فقط شاگردپرور و عالم نیست؛ اصل امامت به تشکیل نظام رهبری و تشکیلات حکومت اجتماعی است
  • وحدت نیرو‌های انقلاب رمز عبور از تهدیدات است
  • تک‌روی و سهم‌خواهی به نظام و مردم آسیب می‌زند
  • محسن رضایی از جلسات با گروه‌های سیاسی دنبال چه هدفی است؟
  • محسن رضایی: سهم‌خواهی به نظام و مردم آسیب می‌زند
  • محسن رضایی: تک‌روی و سهم‌خواهی به نظام و مردم آسیب می‌زند
  • تشکیل کمیته‌های مشترک ایران و عراق برای مقابله با اخبار دروغ و جعلی