Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/اردبیل رئیس پارک علم و فناوری اردبیل بر ضرورت راه‌اندازی شرکت‌های دانش‌بنیان را در شهرک‌ها و نواحی صنعتی تاکید کرد.

حبیب ابراهیم‌پور به مناسبت هفته پژوهش درگفت وگو با خبرنگاران با اشاره به فعالیت ۳۶ شرکت دانش‌بنیان در استان اظهار کرد: با احتساب شرکت‌های هنربنیان به تعداد ۱۲ مورد، مجموع شرکت‌های دانش‌بنیان نوع یک تا سه استان، ۴۸ شرکت دانش‌بنیان فعال است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی یادآور شد: در بخش کشاورزی هفت شرکت دانش‌بنیان، در حوزه برق هشت شرکت و مابقی نیز در دیگر حوزه‌ها فعال بوده و پارک علم و فناوری در تلاش است تا با همراهی شهرک‌های صنعتی بستر توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان را تقویت کند.

به گفته رئیس پارک علم و فناوری استان اردبیل این تعداد نیم درصد شرکت‌های دانش‌بنیان در بخش صنعت را شامل می‌شود که منطبق بر نیم درصد توسعه واحدهای صنعتی در استان در مقایسه با میانگین کشوری است.

وی با اشاره به ضرورت راه‌اندازی شرکت‌های دانش‌بنیان را در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان، خاطرنشان کرد: اردبیل در حوزه صنعت تنها ۲ شرکت دانش‌بنیان دارد به طوری که انتظار می رود شهرک‌ها و نواحی صنعتی پذیرای بیشترین شرکت دانش‌بنیان در این بستر فراهم شده باشند.

ابراهیم پور ادامه داد: با توجه به اینکه اعتبارات حوزه فناوری محدود به سال مالی خاص نیست، تلاش می کنیم تا از منابع اعتباری به وجود آمده در راستای حمایت از شرکت‌ها و واحدهای فناور استفاده کنیم. این اقدامات درحالی است که ما تاکنون در حوزه پژوهش و فناوری کمترین برگشتی اعتبارات را شاهد هستیم.

به گفته وی در سال جاری از ۱۷.۵ میلیارد تومان اعتبار مصوب در حوزه فناوری ۳۱ درصد تخصیص یافته به طوری که در تلاش هستیم تا پایان سال همه منابع این حوزه به صورت کامل تخصیص یابد.

 رئیس پارک علم و فناوری استان اردبیل پرداخت تسهیلات برای کارآفرینان و صاحبان شرکت‌های دانش‌بنیان را یادآور شد و تصریح کرد: به تناسب اجرای طرح تسهیلات در ۲ نوبت پرداخت می‌شود که کمیته‌ای متشکل از همکارانمان در پارک بر نحوه اجرای طرح‌های مصوب در بخش نوآوری و ایده‌های جدید نظارت می‌کنند تا جوانان و نوجوانان این تسهیلات را در سایر حوزه‌ها هزینه نکنند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی علمی و آموزشی هفته پژوهش پارك علم و فناوري شرکت های دانش بنیان شهرک ها و نواحی صنعتی پارک علم و فناوری شرکت دانش بنیان شرکت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۶۴۴۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعاونی‌های دانش‌بنیان خراسان شمالی ویژه حمایت می‌شوند

استاندار خراسان شمالی، گفت: تعاونی‌های دانش بنیان خراسان شمالی مورد توجه ویژه قرار می‌گیرند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بجنورد، محمدرضا حسین‌نژاد  امروز در کلنگ‌زنی پروژه انتقال آب غیر شرب برای واحدهای فناور مستقر در پارک علم و فناوری استان ضمن قدردانی از فعالیت‌های پارک علم و فناوری، آن را زمینه ساز حرکت پرشتاب این پارک خواند و اظهار داشت: قرار گرفتن خراسان شمالی در اقتصاد دانش‌بنیان در رده استان‌هایی مثل خراسان رضوی باعث افتخار است.

وی افزود: توجه به نخبگان، تقویت هیئت‌های اندیشه‌ورز، ایجاد تعاونی‌های دانش بنیان و جذب نقدینگی در دست مردم، تاسیس شرکت‌های سهامی عام و سایر تدابیر برای مشارکت مردم در پروژه‌های نیمه تمام از اهم مواردی هستند که می‌تواند در جهش تولید موثر باشد.

استاندار خراسان شمالی تصریح کرد: فروش واحدهای دولتی و اعطای مشوق‌های مالیاتی از دیگر مواردی هستند که می‌تواند در رونق و جهش تولید اثرگذار باشد. 

حسین‌نژاد به حمایت‌های گسترده دولت از شرکت‌های دانش‌بنیان اشاره کرد و گفت: امیدواریم در سال 1403 با انتقال آب، بخشی از مشکلات واحدهای فناور برطرف شود. 

قربانی، رئیس پارک علم و فناوری خراسان شمالی نیز در ابتدای این آیین ضمن تشکر از توجه استاندار خراسان شمالی به حوزه ی علم و فناوری استان، پارک علم و فناوری را حلقه ی واسط میان مردم و دولت خواند و از توافق با شهرک‌های صنعتی استان برای ایجاد  شهرک فناوری در ضلع شمالی پارک به وسعت 30 هکتار خبر داد.

وی پارک علم و فناوری خراسان شمالی را دبیر خانه کشوری صنایع خلاق و دبیرخانه ستاد توسعه اقتصاد دانش بنیان استان توصیف کرد و گفت: برای تسریع در انجام امور، بوروکراسی اداری در پارک و واحد های زیر مجموعه عملا وجود ندارد و رتبه پارک در ستاد اقتصاد دانش بنیان استان که در سال گذشته 26 کشوری بود، امسال با 13 رتبه ارتقا به 13 کشوری رسیده است.

استاندار خراسان شمالی در حاشیه این آیین از پروژه ساختمان 8 واحدی که قرار است در اختیار واحدهای فناوری استان قرار گیرد نیز بازدید کرد و پیشرفت پروژه را از بازدید قبلی تاکنون تحسین کرد.

انتهای پیام/311/

دیگر خبرها

  • شرکت‌های دانش بنیان و واحدهای فناور کرمانشاه توسعه می‌یابند
  • استفاده از توانمندی‌ دانش‌بنیان‌ها برای رشد و توسعه مدیریت شهری اصفهان
  • ایجاد شهرک فناوری در خراسان شمالی با همکاری پارک علم و فناوری
  • حضور پارک فناوری و نوآوری نفت در بزرگ‌ترین نمایشگاه صادراتی کشور
  • ضرورت ورود شرکت‌های فناور به صنعت کردستان
  • حضور پارک فناوری و نوآوی نفت در بزرگ‌ترین نمایشگاه صادراتی کشور
  • پرداخت ۱۸ میلیارد به شرکت‌های دانش‌بنیان کردستان
  • ایجاد ۳۰ هکتار شهرک فناوری در خراسان شمالی
  • تعاونی‌های دانش‌بنیان خراسان شمالی ویژه حمایت می‌شوند
  • ۱۶ شرکت دانش بنیان کردستان در حوزه فناوری اطلاعات فعال است